Gå til innhold

Ting til babyen du ikke visste at du trengte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det ting av utstyr eller klær til babyen som du fikk en aha-opplevelse på da du ble mor som du ikke visste eller trodde du trengte?

Kanskje noe du rett og slett ikke klarer deg uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våtservietter. Gulpekluter hamstret jeg, fikk en antigulpingunge. Så alle gulpeklutene ble pussefiller til gubbens store glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

absolutt gulpeklut her også :) min kan få gullmedalje i gulping, så her i huset har vi kluter overalt!! og måtte kjøpe inn mye ekstra klær, siden det gikk/går så mye mer enn jeg trodde... (pga gulping)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flaskesterilisator til å ha i mikroen. Måtte slutte å amme da pus var 3 mnd. Brukte litt flaske den første uken også og pupe. Kokte alt sammen og det var noe ordentlig herk. Ble en helt annen verden da sterilisatoren kom i hus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullguttene

Brystpumpe, hadde aldri tenkt at jeg trengte det før jeg satt andre dagen på sykehuset med brystvorter som blødde og ammeforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulpekluter og kaffetrakter som lagde kaffe fort (hadde bare espressomaskin før, denlagde bare en liten kopp og brukte lang tid på å bli varm) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke til babyen, men til meg:

 

Sånne "kopper" til å ha på puppene fordi jeg lakk sinnsyke mengder med melk. Melka samlet seg i koppene og så frøys jeg melka i isbitterninger. brukte ellers vaskekluter som ammeinnlegg...

 

Ammevennlige topper/gensere tenkt jeg heller ikke på at jeg trengte da jeg ikke ville løfte opp toppen og vise alle den pløsete og strekkmerkefyllte magen min. Det er ikke så lett som man skulle tro å finne topper med knapper eller glidelås forran.

 

siklesmekker visste jeg heller ikke at jeg skulle få brukt for. Jeg har to unger som sikler som om de skulle fått betalt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vippestol, strech-trekk til stellematta (selges på IKEA), flasker og ammetopper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte absolutt ikke alle gulpeklutene jeg fikk beskjed om at jeg MÅTTE ha. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaskesterilisator til microen.. Var overbevist om at amminga skulle gå bra, så hadde ikkje tenkt på slikt, men det har virkelig vore nyttig å ha..

Og ammeskjold.. Guttungen lagde sår på første ammerunde og redninga var at eg fikk låne ammeskjold på barsel. Men når eg blei overflytta til lokalsjukehuset dagen etter hadde dei ikkje skjold til utlån.,. Blei ei lita ringerunde ein søndagskveld for å finne nokon som hadde skjold til låns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan
Brystpumpe, hadde aldri tenkt at jeg trengte det før jeg satt andre dagen på sykehuset med brystvorter som blødde og ammeforbud.

 

Huff liker ikke egenltig, men det betyr enig i dette tilfellet.. Hadde det som deg må si brystpumpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp opp en utvaska t-skjorte eller to i remser som brettes til firkanter. Vips så har du gjenbrukbare ammeinnlegg som trekker til seg fuktighet, og ikke blir tørre og gnissete mot såre brystvorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG brystpumpe ja! Medela swing elektrisk var verdt alle pengene! Den manuelle brystpumpa til Avent fikk jeg aldri dreisen på, og med elektrisk pumpe kunne jeg sitte og lese eller se på tv mens jeg pumpa. Små begere til brystmelk var også fint å ha. De ble senere brukt som babymat glass. Smart hvis du har tenkt å lage mat selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystpumpe! Jeg satt med såre brystvorter og gråt når jeg ammet de tja to første ukene eller noe. Da var det deilig å kunne pumpe ut melka og gå og legge seg mens far gav flaske. Hadde ei puppeguri delux.

 

Gulpekluter var verdt investeringen. Ble brukt til å tørke snørr og sikkel og gulp. Senere klippet jeg de opp og brukte som vaskekluter til hender og fjes etter måltid.

 

Siklesmekker. Visste jo at babyer ofte sikler når de får tenner men at min jente skulle sikle seg gjennom klesplagg etter klesplagg allerede etter fødsel hadde jeg ikke forutsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...