Jeg sniker meg hit fra 3.trimester for denne tråden digger jeg! Er 28+5 i dag og har lagt på meg 8.5 kg (eller det var på fredag da. Sikkert blitt litt mer til nå ettersom freia driver og roper på meg i ett kjør...). Forrige gang i samme uke hadde jeg lagt på meg 14 kg, men jeg var allerede overvektig da jeg ble gravid denne gangen, så det hjelper jo sikkert på litt ihvertfall... (merkelig ting å trøste seg med, hæh? Hehe;)
Noen her som HAR lagt på seg?????
Opprettet av
ønsker nr 2 *venter nr 2*
, juli 30 2012 12:41
47 svar til dette emnet
Skrevet 01 august 2012 - 21:40
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 01 august 2012 - 22:21
12 kg på 19 uker... De første 8 kom innen uke 12. Gått opp to buksestørrelser og må nå begynne med mammabukser da vanlige bukser er blitt ubehagelig pga linninga. Kjenner livmora godt, navelhøyde
men ser mest bare feit ut! Ikke morro for spiser ikke snop, spiser normal mat, om enn noe mer, og rører meg kanskje noe mindre pga bekken. Men skal være mer bevisst framover så resten av vektoppgangen er reelle babykilo og ikke mine egne kilo... Fikk meg et puff og en aha-opplevelse da glukosetoleransetesten var i grenselandet (7,3 etter 2 timer). Pluss har vært hos kiropraktor med bekken og skal gå tur hver kveld med øvelser etterpå. Var heldigvis låsning ikke løsning.
Skrevet 02 august 2012 - 11:05
Jeg begynte med mammabukser i uke 8, jeg.. Hehe 
Det var så vondt over symfysen med vanlige bukser. Har ikke angret en dag!
Oppfølging fra i går:
Veide meg i morges, er 26+6 i dag og veier 67,5 kg. Opp 10,5 kg ca siden første kontroll.
Må jo også ta høyde for a kroppen normalt varierer med ca 3 kg
Det var så vondt over symfysen med vanlige bukser. Har ikke angret en dag!
Oppfølging fra i går:
Veide meg i morges, er 26+6 i dag og veier 67,5 kg. Opp 10,5 kg ca siden første kontroll.
Må jo også ta høyde for a kroppen normalt varierer med ca 3 kg
Skrevet 02 august 2012 - 12:50
Er to uker siden jeg veide meg, og da hadde jeg gått opp 8 kg (ny vekt, så er ikke helt sikker på om det stemmer). Var da i uke 24. Magen vokser for hver dag, og buksene strammer over lår og rompe. Har to barn i magen, så regner med at vekta kommer til å fortsette å gå opp i god fart:D Men bryr meg fint lite, for satser på at jeg tar av meg igjen når barna kommer:) Dessuten er jorfbærmilkshake sykt godt;)
To novemberspirer i magen <3
Skrevet 02 august 2012 - 13:31
Jepp:) 10kg:D 26+2
Skrevet 03 august 2012 - 11:59
Forige svangerskap gikk jeg fra 53 til 83 så 30kg opp.. Er 1.70 høy..
Nå hadde jeg litt ekstra på kroppen etter at jeg hadde kyssesyken like før jeg ble gravid så la på meg siden jeg ikke klarte være like aktiv..
Er 27 uker å lagt på meg 7kg til nå.. Håper jeg klarer å holde meg under 80 kg denne gangen
Nå hadde jeg litt ekstra på kroppen etter at jeg hadde kyssesyken like før jeg ble gravid så la på meg siden jeg ikke klarte være like aktiv..
Er 27 uker å lagt på meg 7kg til nå.. Håper jeg klarer å holde meg under 80 kg denne gangen
Skrevet 03 august 2012 - 12:01
Er 21+6 i dag.
Opp 9 kilo så langt
hehe.. og med ca 15-20 kilo overvekt fra før svangerskapet begyntet så er jeg nå akkurat bikket de magiske 100!!
Huhei vor det går
Det blir garantert værre før det blir bedre
Opp 9 kilo så langt
Huhei vor det går
Skrevet 03 august 2012 - 12:29
Er 21+4 idag.
Opp 1,8 kg hittil. Veide 75 kg før jeg ble gravid og er (fortsatt
) bare 158 høy. Har slitt mye med svimmelhet og kvalme, sliter fortsatt med å få i meg mat. Men jeg merker at armene og beina mine har krympa og jeg har fått mer mage
Stresser overhode ikke med vekta, så sant baby har det bra så
Opp 1,8 kg hittil. Veide 75 kg før jeg ble gravid og er (fortsatt