Gå til innhold

Noen her som HAR lagt på seg?????


ønsker nr 2 *venter nr 2*

Anbefalte innlegg

Pga den vekttråden, der jeg noterer meg at flertallet IKKE legger på seg noenting, lurer jeg altså på om det her inne ikke er noen som legger på seg, for mye eller i det minste er på gjennomsnittet.

 

Selv la jeg på meg 25+ kg i forrige svangerskap, startet den gang på 59-60 kg fordelt på 170 cm.

 

Noe gikk av, mens en del hadde jeg spist på meg rett og slett. Måtte starte diett og trening igjen, og kom meg ned på 62 kg igjen før jeg ble gravid igjen nå.

 

Denne gang har jeg hittil gått opp 4 kg, 4 GODE kg også ;):P

 

Jeg har vondt i bekkenet, og svømmer en gang i uka, går ellers tur med hundene mine og har et barn å løpe etter. Jeg er ikke annet enn et støttemedlem på treningssenteret og jeg spiser sjokolade her og der.

Går på gravid-diett nå, og tror det sammen med noen flere kg fra start er årsaken til mindre vektøkning hittil, enn jeg hadde forrige gang.

 

Men er det bare meg eller????????

Andre går jo for pokker knapt opp jo!!

 

Dette er altså tråden til alle oss som går OPP i vekt i svangerskapet, ikke de andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg har sålangt gått opp 9 kg. Er 23 uker på vei og sist svangerskap gikk jeg opp hele 25 kg. Før graviditet var jeg 57 kg fordelt på mine 163, så jeg vil si at jeg i utgangspunktet er liten og nett. Nå er jeg altså 66 kg. Kiloene har helt klart fordelt seg på mage og lår- som sist! Før graviditeten trente jeg jevnt og spiste relativt sunnt. Nå trener jeg ingenting, er rett og slett dødstrøtt etter å skjøtte jobben min, som er 100%. Prøver så godt jeg kan å spise fornuftig og gå så ofte som mulig. Har en sønn på 7 år så aktiviteten generelt er ganske høy. Akter ikke å gå på diett, men prøver å være litt streng mtp på kost og trening. Det positive er jo at jeg ikke en dag er har vært kvalm, uvel eller hatt ondter noen plass;)! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er flere av oss som har lagt på oss.. Er 21 uker på vei og gått opp 5 kg viser det seg. Merker mye til det!! Er mindre aktiv på grunn av dårlig form, men spiser ikke spes usunt.

Er redd belastning på rygg og bekken går ting ekstra tungt, så kjenner jeg er redd for å legge på meg for mye og for fort..

Men noen råd finnes vel ikke her. Det er vel naturlig at vekten øker nå etter hvert som den lille vokser..

Håper bare kg er mulig å få av igjen kjapt etter fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 19+5 idag, men det er 5 uker siden jeg veide meg.

uke 14 hadde jeg gått opp 2 kg, etter å ha gått ned 0,5kg under startvekt.

 

startvekt var 86 kg, så jeg syns ikke det er noe krise å ikke følge skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av - gravide legger på seg! Jeg har gått opp 5 kg, er 24+5. Var 59 kg før jeg ble gravid og er nå rundt 64. Tror flertallet av de som skriver at de ikke legger på seg 1) har hypermesis og har kastet opp stort sett hele tiden og kanskje vært inne på sykehuset og fått intravenøst opp til flere ganger eller 2) veier mye i utgangspunktet og bør ikke gå opp så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, ja, selvsagt har jeg lagt på meg! Er 27+4 i dag og vekta stoppet på rett under 70 kg i dag morges - med andre ord ca 9 kg pluss fra normalen. Hofter og mage er større og mine love-handles er ganske tydelige - charming ;)

Ikke trøbbel med bekkenet og jogger fortsatt. Ingen diett her i gården - spiser som vanlig og har det veldig bra med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått opp 10 kg. Er 27 uker. Synes det er veldig rart. For selv om magen er stor så ser ben og armer ut som de gjorde før jeg ble gravid.

Veide 66 kg fordelt på 1,64 før graviditet.Aldri vært liten og nett, men aldri stor heller.

Nå skiter jeg egentlig litt i vekta.. koser meg uten å være redd for midjemålet.. :-p Så lenge jeg spiser sunn mat, tar tran, vitaminer og det babyen trenger så unner jeg meg virkelig is og sjokolade nå i sommer =) Regner med å gå opp rundt 15 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp rundt 23-26 kg i alle svangerskapene mine, jeg. Når det kommer et spørsmål på forumet om vekt, har jeg inntrykk av at det man kun får sånne svar du snakker om. Alle andre tier stille, så man føler seg ikke bare som en unhappy hippo, men også litt ensom om det..

 

Det virker som om du lever sunt, og det er det viktigste. Man skal faktisk gå opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpehøna

Jeg er 24+3 idag. Er 159 høy. Startvekt ca 50 kg, vekt idag tidlig 57.8. Jeg hater hva graviditeten gjør med kroppen, og har aldri følt meg styggere enn jeg gjør nå. Spesielt lårene som jeg føler at vokser herfra til månen. Personlig mener jeg at jeg ser ut som Voldemort på en dårlig dag, og speilet har blitt min værste fiende. Blah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har gått opp 11 kg her! Er 30 uker. Startvekten var 65 kg fordelt på 163 cm. Kjærlighetssorg har nok ført til lite aktivitet og litt dårlig kosthold dessverre, ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde gått opp 4kg i uke 13. og vet nå i uke 16 at jeg har lagt på meg mye i ferien..jeg pleier legge på meg overalt, ikke bare magen, so jeg føler at alle jeg kjenner gjør.Føler alle ser på magen nå.Bare de nærmeste som vet. skal prøve å holde det hemmelig til etter ul om 9 dager.men blir vanskelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 20+5 og har gått opp 10 kg til no.. men har masse vann i kroppen. sist svangerskap la jeg på meg 21 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg fikk litt mer ro i magen av denne trÅden sammenligna med den forrige! :P Jeg er i uke 13 og har lagt pÅ meg 2 kilo allerede. Jeg har vært overvektig i mange År, men var relativt normalvektig før hormonsprøyter og befruktning denne gangen (prøverør), altsÅ 176 høy og 76,5 kilo var jeg dag, og i dag er 78,5.. (og fortsatt 176 høy, om det var et spørsmÅl... Hehe...)

Siden jeg har vært overvektig er jeg fryktelig redd for Å havne pÅ det igjen, og jeg har i tillegg lett for Å legge pÅ meg, sÅ jeg er litt nervøs... Men nÅ har jeg jo jobba 3,5 År for Å bli gravid, sÅ det er jo selvfølgelig en bagatell om jeg gÅr opp mer enn jeg ser for meg, fÅr ta det problemet nÅr babyen kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter for alle svar og vektøkninger :):P

 

Det er nok noe i det at det tydeligvis er flere med mye kvalme og dårlig matlyst her. I tillegg føler jeg i blant at det er litt stas eller stolthet i dette med minst mulig vektoppgang....det er i så fall noe jeg personlig er veldig i mot.

Kanskje er det også flere overvektige her, som dermed ikke går like mye opp som de som starter på tynne kropper. De tynne skal kanskje feites opp til amming....?

 

Jeg syns ikke selv det er så festlig med vektoppgangen, hos meg setter det seg på lår, hofte og jeg føler meg udelikat.

 

Samtidig tenker jeg denne gangen, som jeg vet jeg spiser vanlig og sunn mat, med litt attåt, at pokker heller. Jeg er gravid for siste gang, jeg fikk av meg det meste sist, og skal klare det igjen. Jeg skal prøve å nyte denne spesielle tiden MED vektoppgang :)

 

I morgen skal jeg svelge den vonde følelsen det har vært i å gå opp TO størrelser i bukser pga de feite låra mine, men heller glede meg over grunnen til vektoppgangen. Og så tror jeg at jeg skal spise en snickers etterpå, bare siden vi har snakket om vekt her ;)

 

Takk igjen for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 21 kg til nå. Uke 25. Frykter det blir mer, men har intensivert treningen, og bytter ut litt av juicen jeg drikker med vann. Jeg går på en medisin som har bivirkningen vektøkning. Denne begynte jeg på da jeg ble gravid, og gleder meg til å kunne bytte den ut igjen. Startvekten min var 62 kg, over 163 cm.

Jeg spiser normalt sunt, og tar Diet Meal shake til kvelds. Annenhver dag trener jeg kondisjon og styrke. Likevel går jeg opp i vekt. Litt frustrerendes, men jeg ser på meg selv som litt heldig siden jeg ikke har vært det minste kvalm i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes! Overvektig fra før og gått opp rundt 12 kg er i uke 25. Gikk opp ca 18 forrige gang , og ligger litt foran i vekta denne gangen så regner hvertfall med 20 denne gang...gikk ned ALT uten å slanke meg når jeg ammet i 6 Mnd...men kroppen ble forandret fordet etterpå, løsere mage og sånn.... Tar det hele med ro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 27 og opp rundt 15 kg.............. Utgangspunktet er 61 kg fordelt på 172 cm. Men nå er jeg jammen 76 kg!!!!! Hjelpes, hvor skal dette ende??? I mitt første svangerskap stanset vekta etter rundt 20 kg opp, i mitt andre måtte jeg opp 25kg, er nå redd for at det blir mer denne gangen.....

 

Trener ikke særlig mye, har rett og slett ikke tid - men springer rundt med ungene hele dagene, og gjør mye husarbeid på kveldene (og da tar jeg ofte litt ekstra i for å få trening, i kveld har jeg hatt to timer i hagen med tøy og bøy). Når det gjelder mat prøver jeg å holde meg sunn, men det er ikke lett når kroppen skriker etter usunn mat (fett og sukker) døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verpehøna
Takk jenter for alle svar og vektøkninger :):P Det er nok noe i det at det tydeligvis er flere med mye kvalme og dårlig matlyst her. I tillegg føler jeg i blant at det er litt stas eller stolthet i dette med minst mulig vektoppgang....det er i så fall noe jeg personlig er veldig i mot. Kanskje er det også flere overvektige her, som dermed ikke går like mye opp som de som starter på tynne kropper. De tynne skal kanskje feites opp til amming....? Jeg syns ikke selv det er så festlig med vektoppgangen, hos meg setter det seg på lår, hofte og jeg føler meg udelikat. Samtidig tenker jeg denne gangen, som jeg vet jeg spiser vanlig og sunn mat, med litt attåt, at pokker heller. Jeg er gravid for siste gang, jeg fikk av meg det meste sist, og skal klare det igjen. Jeg skal prøve å nyte denne spesielle tiden MED vektoppgang :) I morgen skal jeg svelge den vonde følelsen det har vært i å gå opp TO størrelser i bukser pga de feite låra mine, men heller glede meg over grunnen til vektoppgangen. Og så tror jeg at jeg skal spise en snickers etterpå, bare siden vi har snakket om vekt her ;) Takk igjen for alle svar!

 

Haha herlig! Hvis du fortsatt liker kaffe, kan du ikke drikke kaffe mens du spiser den snickersen? Så vet jeg at det er noen der ute i verden som drikker kaffe og spiser snickers som smelter på tunga. Nam! Håper den var god :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter for alle svar og vektøkninger :):P Det er nok noe i det at det tydeligvis er flere med mye kvalme og dårlig matlyst her. I tillegg føler jeg i blant at det er litt stas eller stolthet i dette med minst mulig vektoppgang....det er i så fall noe jeg personlig er veldig i mot. Kanskje er det også flere overvektige her, som dermed ikke går like mye opp som de som starter på tynne kropper. De tynne skal kanskje feites opp til amming....? Jeg syns ikke selv det er så festlig med vektoppgangen, hos meg setter det seg på lår, hofte og jeg føler meg udelikat. Samtidig tenker jeg denne gangen, som jeg vet jeg spiser vanlig og sunn mat, med litt attåt, at pokker heller. Jeg er gravid for siste gang, jeg fikk av meg det meste sist, og skal klare det igjen. Jeg skal prøve å nyte denne spesielle tiden MED vektoppgang :) I morgen skal jeg svelge den vonde følelsen det har vært i å gå opp TO størrelser i bukser pga de feite låra mine, men heller glede meg over grunnen til vektoppgangen. Og så tror jeg at jeg skal spise en snickers etterpå, bare siden vi har snakket om vekt her ;) Takk igjen for alle svar!
Haha herlig! Hvis du fortsatt liker kaffe, kan du ikke drikke kaffe mens du spiser den snickersen? Så vet jeg at det er noen der ute i verden som drikker kaffe og spiser snickers som smelter på tunga. Nam! Håper den var god :D

 

Jeg er en av disse gamle mødrene.Og det er 14 år siden siste graviditet.Kan IKKE huske at vi var så besatt av vekten,og å legge på oss minst mulig den gangen? Jeg har bitt meg merke i alle trådene om vektoppgang.Og ser alle disse som synes at de har lagt på seg for mye,og da er det snakk om 3-4 kg,og de er allerede i uke 30-35. Jeg vet ikke,dette slankehysteriet må ikke ødelegge noe så spesielt som et svangerskap.Vi bærer jo frem et barn som utvikler seg i rasende fart.Det er jo helt unikt.Vi er heldige som får det til.........

Så jenter nyt en sjokolade.Sleng beina på bordet,ta frem et ukeblad og slapp av.

P.s jeg nyter min daglige kopp kaffe HVER morgen.Og med god samvittighet.Er jeg lykkelig og tilfreds,så er babyen i magen det og:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått opp 2 kilo men er noen uker siden så regner md eg har lagt på meg 1-2 kilo til men sånn er det :) ete heller isje spesielt usunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått opp 2 kilo men er noen uker siden så regner md eg har lagt på meg 1-2 kilo til men sånn er det :) ete heller isje spesielt usunt...

 

Altså... 2 kg fra eller til er ikke vektoppgang, det er mer det man kan variere i vekt i løpet av et døgn....

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg sku ønske eg likte kaffi..trenger det! elsker kaffi til vanlig,mem nå klarer jeg ikke lukten engang. knurrer fælt hver gang mannen min drikk kaffe.og ja, det er så godt med sjokolade til.sukk;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...