Gå til innhold

Kort regime


Splenda

Anbefalte innlegg

Jeg har PCOS og skal snart i gang med første forsøk, på kort regime. Hvis alt går etter planen skal jeg begynne med sprøyter i uke 33, jeg skal starte med 75 IE Gonal-F og øke dosen til 100 IE etter 4 dager, samtidig som jeg starter med Orgalutran. Det jeg lurer på er sånn ca hvor lenge bør jeg regne med å måtte gå på sprøytene før egguthenting? Jeg vet at dette er veldig individuelt så det er umulig å få et fasitsvar, men hadde vært greit å få høre deres erfaringer.

 

Grunnen til at jeg bekymrer meg litt for dette er at i uke 36 har både jeg og min mann avtaler som dessverre er helt umulige å få flyttet uansett hvor mye jeg skulle ønske jeg kunne. (Jeg må blandt annet møte i en forlikssak og jeg regner ikke med at IVF-behandling er gyldig fravær)

 

Jeg håper jo at vi skal være ferdig med egguthentningen før dette, men klarer ikke å slutte å bekymre meg for alt som kan gå galt, blir helt sprø av dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha kort regime.. Tar ca 2 uker fra jeg starter til første ul.. Da skal de sjekke egosentrisme.. Så bestemmer de fra da om jeg skal fortsette lenge på medisinene før egguthenting.. Har vært borti at det har blitt avlyst pga ingen utvikling, og overstimulert med masse egg.. Skal begynne på medisiner i uke 36, første time blir da i uke 38.. Tror du skal rekke det akkurat.. Men du kan være i dårlig form pga eggeløsningen.. Og uthentingen.. Masse lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også PCOS og har hatt ivf forsøk med kort regime, jeg begynnte på 125 ie, og økte dosen etter ultralyd til 175 ie. Gikk også på orgalutran fra dag fire med sprøyter som du skal :-) Totalt gikk jeg på gonal-f i 10 dager, satte ovitrelle på den 11 dagen, hadde egguttak den 13 dagen, og innsett den 16 dagen.

 

Det var min erfaring, men det er som du sier, veldig individuellt... Noen går på medisiner kortere og noen lengre ;-)

 

Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to! :) Selvfølgelig er eggløsningen forsinket denne syklusen, så det ser ut som jeg ikke får starte med medisinene i uke 33 allikevel.. Og da er det nok stor risiko for at egguthenting skal bli i uke 36, som blir helt umulig for mannen min. Hvis ikke det er mulig å få hentet ut sædcellene hans på ettermiddags-/kveldstid da? Noen som har peiling om det går ann å gjøre dette på Haugesund sykehus? Ser i så fall ut som om det blir den eneste løsningen, ellers må vi stå over denne syklusen.. Og det er det siste jeg har lyst til, blir gal av denne ventinga! Leser om alle her inne som går gjennom "skrulleuker", men tror jammen meg jeg har begynt allerede før jeg har kommet i gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...