Gå til innhold

Strekkmerker som er VONDE! Revner snart..?


Gjest Neriad

Anbefalte innlegg

Gjest Neriad

Au au au....

 

Jeg har massevis av digre strekkmerker fra før av, men denne gangen er det jaggu enda verre. Har en enorm mage (uke 35), til tross for

gjennomsnittlig vektøkning på mor og størrelse på barnet -kanskje pga mye fostervann, jordmor sier ungen har GOD plass der inne.

 

Det verste strekkmerket er nå sikkert 2 cm bredt og går på langs av magen, fra godt under navlen, rett over denne og ca 10 cm videre opp. De siste dagene har vi vært på ferie med ungene, og selv om jeg prøver å gjøre minst mulig, så blir det litt mer aktiviteter enn vanlig. Heldigvis i super form ellers. Det verste er alt som gjør at magen "presses" sammen og buler ut, hvis dere skjønner. Altså alt som innebærer å bøye seg ned mot bakken, sette seg ned litt dypt eller reise seg opp igjen, eller å løfte opp noe som er litt tungt. Da kjennes det ut som om mageskinnet revner...

 

Etter en hel dag på en fornøyelsespark med ungene hadde strekkmerket blitt 1,5 cm lenger! Syntes godt at det var "nytt", for det var rødlilla, mens resten av merket var blekere, og det var ikke slik dagen før. Den parken ga meg altså "varig men"! :-(

 

Finnes det noe som hjelper? Jeg er langt forbi alle smøreråd, tror jeg. Smører selvfølgelig med god krem etter dusj og bad (og det gjorde jeg de to forrige svangerskapene også), men det hjelper null og niks! Har også prøvd digre plaster! Og magebånd, men bare billig bomullsgreie fra HM. Vurderer nå rett og slett å sette meg på slankekost de siste ukene i håp om at magen ikke vokser mer. Det er mer eller mindre konstant vondt, som å skjære seg laaangsomt på en sløv kniv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...