Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Noen her som har latt seg verve til nettverkssalg/pyramidesalg?

• Logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:09

Jeg lurer i litt i forbindelse med den tråden om nuskin. Eksen forsøkte å verve meg til det der, men jeg biter ikke på.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 846 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:18

Jeg har en eks som forsøkte å få meg inn i alle mulige typer av pyramidesalg. Skal sies at han var god til det, og han tjente mye penger. Men kanskje ikke helt på den lovlige måten.

Uansett, det er ikke noe for meg ;)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:33

Jeg har en eks som forsøkte å få meg inn i alle mulige typer av pyramidesalg. Skal sies at han var god til det, og han tjente mye penger. Men kanskje ikke helt på den lovlige måten. Uansett, det er ikke noe for meg ;)

Ja, på 90 tallet når det var veldig poulært. Vil overhode ikke anbefale det til noen. Suskeri hele greien

#4 Gjest_Juliea - kukløsklan_*

Gjest_Juliea - kukløsklan_*
  • Gjest

Skrevet 28 juli 2012 - 22:37

Pyramide er ulovlig i norge da, og heller ulønnsomt så det er vel ingen dumme nok til å bli med på lenger

#5 Alessandro+baby i magen :)

Alessandro+baby i magen :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 393 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:52

Jupp , var med på de nskin greiene før

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 23:08

Tjente du noe på det da Alessandro?

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 00:18

Som sagt så er ikke dette noe jeg biter på, hadde bare vært artig å vite hvilket marked det var for det, for min eks mener dette skal gjøre han rik derfor jobber han ikke fulltid men forsøker seg på dette i stede, nå har han vel holdt på i 6 mnd uten å verve noen.

Jeg tenker at om 10 stykk i en middel norsk by er vervet samtidig så må de verve 10 hver (10x10=100), de nyvervede 100 må igjen verve 10 (10x100=1000) så skal altså de 1000 klare å verve 10 hver (=10000)? For meg er dette veldig enkel mattematikk, at dette ikke vi gå i lengden for de aller fleste, selv om de får det til å høres veldig enkelt ut.

HI

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 06:48

Husker at det også verserte en del kjedebrev på 90-tallet, hvor du betalte 500 kr for å bli med, så skulle verve fem nye. Til slutt ville du innkassere pengene som ble beyalt inn av dem som ble vervet inn tre nivåer under deg, og vips så skulle du tjene tusenvis av kroner. Jeg strevde med å forklare folk hvorfor det ikke fungerte. De kunne finne på å si ting som "Men dette er ikke et sånt kjedebrev, dette er seriøst". Det var også dem som pekte på at akkurat dette kjedebrevet hadde gått kjempelenge (gjerne hundre år eller lignende). Det er faktisk ikke mulig, og hvis man først skal bli med på et kjedebrev, er det motsatte en fordel: at det er startet så nylig som mulig.

For at den som starter kjedebrevet skal få pengene sine, kreves 156 deltakere.

For at en som kommer inn på femte nivå skal få pengene sine, kreves 488 281 deltakere

For at en som kommer inn på tiende nivå skal få pengene sine, kreves 1,5 milliarder deltakere

Det er humbug, designet for å gjøre seg rik på lettlurte ofre.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:39

Husker at det også verserte en del kjedebrev på 90-tallet, hvor du betalte 500 kr for å bli med, så skulle verve fem nye. Til slutt ville du innkassere pengene som ble beyalt inn av dem som ble vervet inn tre nivåer under deg, og vips så skulle du tjene tusenvis av kroner. Jeg strevde med å forklare folk hvorfor det ikke fungerte. De kunne finne på å si ting som "Men dette er ikke et sånt kjedebrev, dette er seriøst". Det var også dem som pekte på at akkurat dette kjedebrevet hadde gått kjempelenge (gjerne hundre år eller lignende). Det er faktisk ikke mulig, og hvis man først skal bli med på et kjedebrev, er det motsatte en fordel: at det er startet så nylig som mulig. For at den som starter kjedebrevet skal få pengene sine, kreves 156 deltakere. For at en som kommer inn på femte nivå skal få pengene sine, kreves 488 281 deltakere For at en som kommer inn på tiende nivå skal få pengene sine, kreves 1,5 milliarder deltakere Det er humbug, designet for å gjøre seg rik på lettlurte ofre.

Ja tenk så greit å få noen til å forstå dette, men det virker som om noen bare blir helt blendet og hjernevasket av håpet om rikdom.

HI

#10 den perfekte mor

den perfekte mor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 912 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:41

jada, jeg var med i noe som het seven. Betalte mer enn nok, og lærte leksen min :(

Dette innlegget har blitt redigert av den perfekte mor: 29 juli 2012 - 19:42

daglig leder i AS Heimen

#11 LuksusLiv

LuksusLiv

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 404 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:42

Nei, jeg er heldigvis ikke så korka. :P

#12 høstbaby2011

høstbaby2011

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 120 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:47

Jeg blir også stadig vekk "pushet" på med dette nuskin! Noen gjør det selvfølelig bra, men jeg gidder ikke legge sjela mi i disse verve-greiene, og jeg har heller ikke tid...dette er dårlige unnskyldninger i følge nuskin-folka! Det er så lett, og du velger selv hvor mye du vil tjene osv osv. Tenker også på det du skriver om vervinga, d går jo "tomt" i et område tilslutt, og jeg er ikke interessert i å flytte/reise rundt for å verve folk.

Et annet morsomt utsagn er at; " dette er faktisk IKKE et pyramidespill" det sier alle jeg har pratet med det om... Du MÅ verve flere for å tjene penger, hmmmm jaja..

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:47

Mannen min selger produktene til Synergi (kosttilskudd).

Det er en form for pyramidesalg fordi man får provisjon av det de du har vervet kjøper. Tjener ikke penger på det, men har vervet nok mennesker til at provisjonen dekker noe av vår bruk av juice og pulver.

Er ikke pyramidespill, men en form for pyramidesalg er det jo. Men siden det er gode produkter som mange er fornøyd med er det lite frafall og det fungerer greit.

#14 Alessandro+baby i magen :)

Alessandro+baby i magen :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 393 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 19:52

Var med i nuskin greia i noen mnd , måtte la meg verve og betale 1100 kr hver mnd for produktene som jeg måtte kjøpe pga at jeg var medlem der og deretter verve flere folk som også måtte binde seg og betale 1000 og noe kroner for produkter om dem ville eller ikke , man måtte . Så jeg orka ikke mer , det er mye penger som går ut av kontoen hver mnd og produktene er ikke så fantastiske som de skal ha det til og veldig dure er de .

#15 høstbaby2011

høstbaby2011

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 120 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 20:36

Så alle må ut med 1000 (og noe) kr hver mnd selv?? Dette har jeg aldri blitt fortalt av diss som så inderlig ønsker å verve meg! D er bare fryd og gammen, ingen utgifter, bare inntekter sier de!! Er så mange ganger jeg nesten har latt meg "lure", men jammen skal jeg ikke ha 1000 kr ut av konto hver mnd for dette.

Har du prøv produktene? Jeg tenker da først og fremst på disse apparatene?

#16 Light of my life

Light of my life

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 868 Innlegg:
  • StedBloksberg

Skrevet 29 juli 2012 - 20:43

Sorry, men lar man seg overtale til å bli med på noe sånt er man nok ikke en av de skarpeste knivene.....

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 864 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 20:43

Jeg lot meg "lure" av kjedebrev et par ganger på 80-90-tallet, men det var jo lite å tape på det. Den ene gangen husker jeg at det var sjokolader man skulle gi og få, tror jeg sendte avgårde en sjokolade og mottok to, så jeg gikk såvidt i pluss, selvom jeg i prinsippet skulle mottatt ganske mange flere :)