Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ser ikke vitsen med brystvortekrem???

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 095 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:08

Sikkert fordi jeg ikke aner hva jeg går til, men nå har det seg sånn at jeg ikke kan tenke meg at det er noe særlig hjelp i å smøre på en krem, når babyen skal ha pupp hver time.

Kan vel ikke være noe godt å suge på en brystvorte som er full av kremrester??? Krem tørker vel ikke så fort og brystvortene bør vel  heller få luft og tørke litt mellom slaga?

Så nå får dere overbevise meg her jenter ;) Trenger jeg dette? hehe
Eller er dette et salgstriks for å få lettlurte gravide førstegangsfødene til å bruke penger? ;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 gærne ko

gærne ko

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 58 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:26

Hadde i alle fall god hjelp av purelan salve når eg fikk såre brystvorter i starten av ammeperioden. Lufttørking og salve gjorde underverker. Men ingen vits i å kjøpe før du evt. har behov for det.

#3 Alessandro+baby i magen :)

Alessandro+baby i magen :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 393 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:40

Jeg syns ikke den fungerte noe bra , men brystvortene mine ble bra med en gang omtrent når jeg smørte på min egen morsmelk på dem og lufttørket , det funka fett gjorde det i ca en uke og etter det ble det aldri noe mer problem :)

#4 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 28 juli 2012 - 22:52

Brystvortekrem er jo smaksløs da. Og mange har god hjelp i det, amming er VONDT i starten altså!!

Selv følte jeg bare at problemene ble verre med kremen.. Helt til jeg fant en i sverige som var ok. Men ikke mellom hcer amming, trengte å la puppen tørke av og til...
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#5 1G+1G :D

1G+1G :D

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 577 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 28 juli 2012 - 22:52

Til meg funket albueskjell best.
Ser ut som spira sitter etter 19 pp denne gang. 030413 er gutten ventet :D

#6 camosilla

camosilla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 110 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 22:55

hadde ikke klart meg uten den kremen! Men nå sleit jeg utrolig med amming til å begynne med. Kommer jo helt an på hvordan det går, noen får jo til ammingen med en gang...

#7 Neriad

Neriad

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 132 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 00:14

PureLan (ren lanolin-salve), som i hvert fall jeg fikk utlevert i små porsjoner på fødeavdelingen, var helt uunnværlig begge gangene!

Den er smakløs. Vet det godt, for da det endelig sluttet å være ømt og sårt på puppene, så brukte jeg resten av salven som leppepomade! Fungerte også helt supert mot tørre og såre lepper. Ble så blanke og fyldige, så!

Så der har du et argument: To i en-produkt!

#8 Millemine

Millemine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 00:33

Salve og albueskjell var toppen for meg for 6 år siden. Er med i bagen denne gangen også...:) det har kommet en ny krem på markedet som ikke er like feit. Trekker raskere inn i huden. Skal prøve den hvis nødvendig denne gangen.

#9 Celcius73

Celcius73

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 819 Innlegg:
  • StedVestlandet

Skrevet 29 juli 2012 - 06:54

Vent med å kjøpe krem til du evt. trenger det :) Og blir du sår på sykehuset, så har de fleste avdelinger purelan eller lignende.

Jeg hadde så mye problemer i starten av amminga, at her kjørtes det på med det aller meste av kremer. Til slutt så viste det seg at problemet mitt skyldtes atopisk eksem....ikke noe kjekt sted å ha det på :(

Så nå forebygger jeg så godt jeg kan for å slippe samme problemene igjen :)
Moden mamma til Englegutt d.f 06 og Trassetrollet 08. Veslejenta er født august 12.

#10 Lirest

Lirest

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 07:29

Pleier å være en liten tube med brystvortekrem i startboksen du får fra Apotek 1. ;-)

#11 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 095 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 09:11

Takk for svar jenter ;) Da venter jeg med å kjøpe dette. Håper jeg får en prøve i Apotek 1 sin pakke ;)

#12 Millemine

Millemine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 108 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 14:30

Vis innleggLirest skrev 29 juli 2012 - 07:29:

Pleier å være en liten tube med brystvortekrem i startboksen du får fra Apotek 1. ;-)
Det var med bare en reklamelappe denne gangen... Men det kan jo være forske ll fra plass til plass...

#13 lykkeliten1

lykkeliten1

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 186 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 18:01

Brukte purelan konstant i 4 uker, da var det vonde og såre borte. Etter det trengte jeg ikke noe. Brukte salven sammen med små kompresser på brystvorten. Gullverdt synes nå jeg, men du kan jo få noen til å kjøpe den for deg hvis du trenger den da. Lykke til!