Gå til innhold

Min fødebag inneholder:.......


CamillaJ

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig glad for at jeg hadde med egne bind sist, de som man får er sånne store og tjukke bleier uten vinger som legger seg som en pølse i rompa, så det ble for meg veldig ubehagelig. Sist hadde jeg pakket en del fine amme-bher med spiler og blonder, de var ikke noe for meg. Denne gangen har jeg pakket gamle utvaskede ammebher UTEN spiler fordi når melken kommer for fullt så er det veldig behagelig å kunne ligge med dem om natten med ammeinnlegg. Hårføner til å tørke seg nedentil var veldig bra, husker ikke om du hadde det på listen.

Liker utsagnet om pølse i rompa. Hahaha, jeg knekker!!!:D Takk for tips:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm...tenker også at det var mye klær, men alt avhenger jo av formen man er i. Sist gang var jeg en uke på fødeavd, men var i så dårlig form at jeg valset rundt i sykehusets skjorte og morgnkåpe hele tiden. Toalettvesken ble nesten ikke åpnet...

Men da vi på 5.dagen skulle ned i sykehusets restaurant oppdaget jeg at klærne føltes ALT for små og trange. Med store bind og en svulmende mage er det deilig m lange og løse overdeler/kjoler.

 

En annen bra ting under fødsel (som jeg fikk tips om herinne) var druesukker og energidrikker. Noe jeg aldri ellers bruker, men det kom godt med!

 

Jeg mistet mye blod og var veldig frysen - da var det godt m et ullskjerf og ullsokker i bagen...

 

"Nattbindene" jeg hadde kjøpt inn før fødsel, gikk det et halvt år før jeg orket tanken på å bruke... Sykehusets myke bleier og bind var supert. Da jeg kom hjem var Tena Ladys store bind supre; myke og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, typisk meg at jeg allerede har både kjøpt og vasket tre ammebher:p Kjøpt to cuper over det jeg egentlig bruker da:D Har allerede dryppende bryster, så håper ikke jeg går opp fra B til F når det er "full pupp":P

 

å kjøpe 2 cups større enn en bruker er ingen uting.. bedre for stort enn for lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men... Babybag? Må man ha en egen babybag? Trodde man fikk det man trengte til småtassen på sykehuset. Tar selvsagt med klær til hjemreisa, men trenger man noe mer enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger egentlig ingenting til babyen, kun hjemreise. Men mange misliker å bruke tøyet på sykehuset så er opp til hver enkel.

 

Personlig syns jeg klærne på sykehuset er behagelig, pluss at jeg kun har brukt body der. Det er varmt på barsel og pleddene er alltid godt surret rundt de små :/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha med klær til babyen. På ahus er alle bodyene i str 60, og min baby var 45 cm da den ble født. Den druknet i sykehusklærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang var min liste:

-Ny fempakk med truser fra h&m i en str større enn jeg brukte før jeg ble gravid

-to ammesingletter fra h&m

-tre ammebher (tror ikke jeg brukte alle)

-ammeinnlegg og ullinnlegg

-brytsvortekrem (fikk det på sykehuset og så brukte ikke min egen

-hettejakke

-bomullsbukser fra cubus

-ankelsokker

-vanlig basic toalettsaker

-hårføner

-hentesett til babyen, far måtte ut å kjøpe nytt for snuppa vår måtte bruke str 44 i et par-tre mnd.

-flaske med søt sukret saft

-nøttemix for å ha under fødselen

 

Anbefaler virkelig ikke spiler i ammebher. Jeg måtte sove med bh på pågrunn av høy melkeproduksjon og pådro meg tette melkeganger og brystbetennelse og dét unner jeg ingen. Fikk da lanolinull av sykehuset og det var vidundermedisin!! Skal kjøpe en ny bravadobh dennegangen for det kan ikke sammenlignes med noe fra h&m eller andre kleskjeder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang var min liste:

-Ny fempakk med truser fra h&m i en str større enn jeg brukte før jeg ble gravid

-to ammesingletter fra h&m

-tre ammebher (tror ikke jeg brukte alle)

-ammeinnlegg og ullinnlegg

-brytsvortekrem (fikk det på sykehuset og så brukte ikke min egen

-hettejakke

-bomullsbukser fra cubus

-ankelsokker

-vanlig basic toalettsaker

-hårføner

-hentesett til babyen, far måtte ut å kjøpe nytt for snuppa vår måtte bruke str 44 i et par-tre mnd.

-flaske med søt sukret saft

-nøttemix for å ha under fødselen

 

Anbefaler virkelig ikke spiler i ammebher. Jeg måtte sove med bh på pågrunn av høy melkeproduksjon og pådro meg tette melkeganger og brystbetennelse og dét unner jeg ingen. Fikk da lanolinull av sykehuset og det var vidundermedisin!! Skal kjøpe en ny bravadobh dennegangen for det kan ikke sammenlignes med noe fra h&m eller andre kleskjeder!

 

Oi.. Glemte bind! Jeg brukte bleiene fra sykehuset, men tåler ikke libresse sine bind, så hadde med nattbind fra allways. Kunne fint bruke det da jeg dro fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født to ganger før i Tromsø og har flyttet på barselhotellet rimelig raskt.

Noe jeg ikke skal glemme denne gangen er ammeputen. Forrige gang tok det litt tid for ammingen kom skikkelig igang, satt i ca 12 timer i senga med babyen til puppen og du kan tro jeg var sliten. Med ammeputen hadde jeg kunne duppet litt i det minste.

Det beste for deg som bor to timer unna (bor selv en time unna) er å ha nok klær og det du trenger for 4 døgn. Plutselig tisser/gulper babyen på deg og vips, så var det en topp/bukse mindre...

Jeg har hatt med klær til lille, føles litt mer som din baby med en gang den får sine egne klær på, og ikke en alt for stor sykehusbody som sklir ned fra skuldrene hele tiden.

Forrige gang kjøpte jeg inn sånne små flasker og tunet med såpe og tannkrem, så toalettmappen ikke ble for stor ;) sminke har jeg hatt mascara, greit å kunne ordne seg litt, men det blir nok ikke en prioritet ;)

Ha med cola og energibarer til fødselen, man trenger noe å styrke seg på hvis det tar lang tid, og det har det gjort med begge mine.

Ta med bind, første fødsel tok jeg med bleier hjem fra sykehuset fordi jeg revnet og blødde ganske mye i ettertid og hadde veldig vondt, andre fødsel brukte jeg mine egne bind ganske fort, men trivdes med nettingtrusen mens jeg var der ;) og store gode klær som gjerne er nye så du føler deg litt fresh, men samtidig behagelig. Masse lykke til, kommer etter om 8 uker som raser avgårde :)))

Endret av Lullunutu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra sist - test ut sportsdrikk i god tid før fødsel dersom dette er et alternativ - rakk ikkje det sist - blei blanda alt for sterkt og i ein smak som ikkje var så god når det kom til stykket - spydde som ein gris rett etter at babyen kom ut....fekk heldigvis snudd meg til sides så babyen gjekk klar....

Denne gangen blir det ca 50-50 mix med juice og farris/bris og vann ved siden av....litt div. nøtte/fruktmiks og bananer, evt også annan lettfordøyelig/lettspist mat. Hadde med energibar sist - vart for slitsomt å eta for min del....hardt å tygge når riene er som værst. (hadde ein relativt kort fødsel - i alt 12t frå dei første ørsmå tegna på at noko var igjære til babyen var ute - ca 4,5t frå eg kom på sykehuset).

 

Har kort vei til sykehuset, så har pakka lite, både til meg og babyen, men litt vart det...må berre få nedi dei siste småtinga når ting starter for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...