Gå til innhold

Min fødebag inneholder:.......


CamillaJ

Anbefalte innlegg

God kveld søtinger!:D

I kveld sitter jeg å lurer på hva jeg skal putte i baggen jeg skal ha med til sykehuset. Har sett på generelle tips, men her er det jeg har pakket av ting og mengde. Noen innvendinger/tips?

 

- HELSEKORT!!

 

KLÆR:

- 1 par tøfler

- 1 par lester (ullsokker:p)

- 3 par sokker

- 3 store truser

- 3 ammebher

- 3 cardigans med knapper

- 4 ammetopper

- 2 joggebukser

- 1 tights

- 1 lang pen topp

- morgenkåpe

- 1 fleezegenser med gliding

 

TOALETTSAKER:

- deodorant

- bodylotion

- shampoo

- balsam

- munnskyll

- tannkrem

- tannbørst

- dusjsåpe

- håndkrem

- sminkefjerner

- mascara

- vippetang

- q-tips

- bomullspads

- lipsyl

- brystvortesalve

- bind

- ammeinnlegg

- vaskeklut

- mykt dopapir

- underlivssåpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips: bind trenger du ikke, for de første dagene må man rett og slett bruke bleier og nettingtruser som en får på sykehuset, pga renselses perioden... sminke er igrunn ikke nødvendig, siste jeg tenkte på etter fødselen og dagene etter var å sminke meg... Vil ikke anbefale g-strenger heller (tilleggs tips)

 

Ellers alt supert... Driver å tenker på fødebagen selv om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet tips: Om dere blir veldig sår neden til, ha med pute i bilen å sitte på, og evt. spør sykehuset om dere kan få med dere litt bedøvelses gelè hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-strenger?! Hehe, nei, det håper jeg at jeg klarer å la vær å ta med:p

Grunnen til at jeg tenker på bind er for hjemreisen...men man bruker kanskje enda bleier da?

Fader altså, jeg er så spent!!!!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-strenger?! Hehe, nei, det håper jeg at jeg klarer å la vær å ta med:p

Grunnen til at jeg tenker på bind er for hjemreisen...men man bruker kanskje enda bleier da?

Fader altså, jeg er så spent!!!!!!:D

 

Du bruker nok fortsatt monsterbindene når du reiser hjem :) Jeg vil også bare kommentere dette med amme bh'er. Det er lurt å vente med å kjøpe det til babyen er født fordi det er vanskelig å vite størrelsen du trenger før produksjonen har kommet igang. (klok av skade!;)

Så med mindre du allerede har kjøpt alle de du tenkte å ha med ville jeg heller satset på å ta med ekstra ammeinnlegg og klare meg med en bh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som tillegg på lista di - kamera, mobil, lader og klær til babyen såklart! Når det gjelder sminke så var det mange som sa til meg også at det var unødvendig, men jeg var i fin form etter fødselen og synes det var veldig hyggelig å kunne freshe meg opp litt før vi fikk besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah, typisk meg at jeg allerede har både kjøpt og vasket tre ammebher:p Kjøpt to cuper over det jeg egentlig bruker da:D Har allerede dryppende bryster, så håper ikke jeg går opp fra B til F når det er "full pupp":P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som tillegg på lista di - kamera, mobil, lader og klær til babyen såklart! Når det gjelder sminke så var det mange som sa til meg også at det var unødvendig, men jeg var i fin form etter fødselen og synes det var veldig hyggelig å kunne freshe meg opp litt før vi fikk besøk.

 

Har selvsagt egen pakkeliste til babyen. Pappan har ansvar for kamera, laddere og telefoner:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr. 2 blødde jeg litt rett etter fødsel, så gikk jeg over på nattbind første døgnet så vanlig bind. Ikke alltid man trenger bleier:-)) Men tror man er veldig heldig da. De andre to brukte jeg bleier he he...

 

Jeg elsker sykehusskjortene. Syns de er vanvittig digg å gå i og sove i. Så har en del mindre bagg enn deg :-) men vi er alle forskjellig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld søtinger!:D

I kveld sitter jeg å lurer på hva jeg skal putte i baggen jeg skal ha med til sykehuset. Har sett på generelle tips, men her er det jeg har pakket av ting og mengde. Noen innvendinger/tips?

 

- HELSEKORT!!

 

KLÆR:

- 1 par tøfler

- 1 par lester (ullsokker:p)

- 3 par sokker

- 3 store truser

- 3 ammebher

- 3 cardigans med knapper

- 4 ammetopper

- 2 joggebukser

- 1 tights

- 1 lang pen topp

- morgenkåpe

- 1 fleezegenser med gliding

 

TOALETTSAKER:

- deodorant

- bodylotion

- shampoo

- balsam

- munnskyll

- tannkrem

- tannbørst

- dusjsåpe

- håndkrem

- sminkefjerner

- mascara

- vippetang

- q-tips

- bomullspads

- lipsyl

- brystvortesalve

- bind

- ammeinnlegg

- vaskeklut

- mykt dopapir

- underlivssåpe

 

Et tips til er et stort håndkle. De på sykehuset er ofte små og stive. Var veldig deilig med et stort mykt håndkle etter dusjen.

Også hårstrikker/spenner/hårbånd el. Veldig greit å ha håret bort fra ansiktet både under fødsel og etterpå. Veldig irriterende med hår som henger foran ansiktet hele tiden :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr. 2 blødde jeg litt rett etter fødsel, så gikk jeg over på nattbind første døgnet så vanlig bind. Ikke alltid man trenger bleier:-)) Men tror man er veldig heldig da. De andre to brukte jeg bleier he he... Jeg elsker sykehusskjortene. Syns de er vanvittig digg å gå i og sove i. Så har en del mindre bagg enn deg :-) men vi er alle forskjellig ;-)

 

Har tenkt på dette med sykehusskjortene, og konkluderer med at jeg heller pakker ned mange klær og tar med reine klær hjem dersom jeg liker det jeg får låne. Aner virkelig ikke hva jeg går til:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld søtinger!:D I kveld sitter jeg å lurer på hva jeg skal putte i baggen jeg skal ha med til sykehuset. Har sett på generelle tips, men her er det jeg har pakket av ting og mengde. Noen innvendinger/tips? - HELSEKORT!! KLÆR: - 1 par tøfler - 1 par lester (ullsokker:p) - 3 par sokker - 3 store truser - 3 ammebher - 3 cardigans med knapper - 4 ammetopper - 2 joggebukser - 1 tights - 1 lang pen topp - morgenkåpe - 1 fleezegenser med gliding TOALETTSAKER: - deodorant - bodylotion - shampoo - balsam - munnskyll - tannkrem - tannbørst - dusjsåpe - håndkrem - sminkefjerner - mascara - vippetang - q-tips - bomullspads - lipsyl - brystvortesalve - bind - ammeinnlegg - vaskeklut - mykt dopapir - underlivssåpe
Et tips til er et stort håndkle. De på sykehuset er ofte små og stive. Var veldig deilig med et stort mykt håndkle etter dusjen. Også hårstrikker/spenner/hårbånd el. Veldig greit å ha håret bort fra ansiktet både under fødsel og etterpå. Veldig irriterende med hår som henger foran ansiktet hele tiden :)

Godt tips med håndduk!:D Strikk osv har jeg alltid i veska, så orket ikke pakke ned ekstra:p Men ja, absolutt en lur ting å ha i bakhodet!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var supervarmt (i januar) på fødeavdeligen jeg var, så jeg trengte ikke varme klær ihvertfall. Jeg likte også sykehusskjortene, og nettingtrusene var også gode å ha på. Brukte monsterbleier helt til jeg skulle hjem, og gikk over til nattbind da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har med varmeflaske til å lindre ryggsmertene, en liten håndvifte pga dårlig luft/ varmt på fødeavdelingen og en vannflaske med tut så jeg lett kan drikke under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med varmeflaske til å lindre ryggsmertene, en liten håndvifte pga dårlig luft/ varmt på fødeavdelingen og en vannflaske med tut så jeg lett kan drikke under fødselen.

Aaah, ser nå at jeg har glemt å skrive ned varmeflasken! Jeg har faktisk pakket den da!

Når har du termin? Kom til å tenke på om jeg er tidlig ute med pakking. Tre uker igjen i dag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bruker kontaktlinser er det lurt å ha med et ekstra par i tilfelle se skulle poppe ut med en press :)

Og pakke med brillene.

Det gjelder kanskje ikke deg, men kanskje noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var på føden måtte sambo ut for å kjøpe nesespray. Jeg puster inn gjennom nesen og ut gjennom munnen, med tørr luft og noen(mange) tårer, er det for meg alfa omega:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet tips: Om dere blir veldig sår neden til, ha med pute i bilen å sitte på, og evt. spør sykehuset om dere kan få med dere litt bedøvelses gelè hjem..

Det var et godt tips! Husker jeg satt i midten bak i bilen og angret som en gud at jeg ikke hadde noe mykt :P Brukte jakke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn og sniker til meg tips til pakkelista mi... ;-) hihi....

Har 3 uker igjen i morgen, må vel begynne å legge ting i bag jeg også... :-)

Har lagt fram en del klær både til meg og babyen + noen til gubben(skal bo på pasienthotell etter fødselen)...

Kamera, mobil,ladere ol. hadde jeg ikke stolt på at gubben hadde fått med seg ;-P Så det havner i bagen det også... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så mye du skal ha med deg;) såfremt du ikke har tenkt å bli der en uke, eller har ekstremt lang reisevei hjem for å hente reserver, så tror jeg ikke du trenger så mange klær. Så vidt jeg husker så får du låne morgenkåpe på sykehuset, og du har ikke krefter til å skifte antrekk så ofte, så det blir bare stress å ha så veldig mye nedpakket i bagen. de fleste blir vel på sykehuset maks 2 døgn, og da trenger du bare et par skift.( med unntak av truser som kan være greit å ha litt ekstra av) Lykke til uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så mye du skal ha med deg;) såfremt du ikke har tenkt å bli der en uke, eller har ekstremt lang reisevei hjem for å hente reserver, så tror jeg ikke du trenger så mange klær. Så vidt jeg husker så får du låne morgenkåpe på sykehuset, og du har ikke krefter til å skifte antrekk så ofte, så det blir bare stress å ha så veldig mye nedpakket i bagen. de fleste blir vel på sykehuset maks 2 døgn, og da trenger du bare et par skift.( med unntak av truser som kan være greit å ha litt ekstra av) Lykke til uansett:)

Vi har rundt to timer til sykehuset. Enig med deg at det er mye:p Er bare fryktelig redd for å mangle noe. Min kjære mann er ikke akkurat verdensmester i å finne frem i tingene mine, så tenker at det er bedre å ha tre topper ekstra, enn at han kommer tilbake med noe dysfunksjonelt noe:p

Det blir som når man kommer hjem fra syden og oppdager at halvparten av klærne er ubrukt:p

Morgenkåpe er jeg usikker på om man får låne i Tromsø. Men når du nevner det kan det jo være en ide å sjekke før man pakker ned. I just wan't to be comfortable:p

Takk for lykkeønskning:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig glad for at jeg hadde med egne bind sist, de som man får er sånne store og tjukke bleier uten vinger som legger seg som en pølse i rompa, så det ble for meg veldig ubehagelig. Sist hadde jeg pakket en del fine amme-bher med spiler og blonder, de var ikke noe for meg. Denne gangen har jeg pakket gamle utvaskede ammebher UTEN spiler fordi når melken kommer for fullt så er det veldig behagelig å kunne ligge med dem om natten med ammeinnlegg. Hårføner til å tørke seg nedentil var veldig bra, husker ikke om du hadde det på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...