Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

7+6 og vet enda ikke hva jeg skal gjøre

• Logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

#1 lille lo

lille lo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 28 juli 2012 - 19:21

Fant ut at jeg var gravid to uker etter at typen jeg var sammen med i noen måneder gikk i fra meg, da var jeg vel 4+3. Da jeg snakket med han første gangen sa han at jeg ikke fikk flytte fra Stavanger om dete ble noe baby ut av dette, noe jeg heller ikke vil for mitt barn skal ha sin far i nærheta!

Men nu i ettertid når han har begynt å tenke, så vil han at jeg skal ta abort og ikke ødelegge livet hannes på denne måten og han skjønner ikke hvorfor jeg vil beholde en ungen, når han ikke vil ha barn med meg..

Fortalte han når vi begynte sammen at jeg ikke brukte noe prevensjon og alle bør vite i dag at bruker en ikke noe, så kandet føre til graviditet. Vel jeg har ikke brukt noe siden 2005 og trudd at jeg ikke kan bli gravid siden legen har sagt at jeg har bakovervendt livmor..

Så nu sitter jeg da her, gravid, full av hormoner, har til tider lyst å drepe noen og ikke minst han! Skal jeg beholde eller skal han få viljen sin med at jeg fjerner det. Men kommer jeg til å angre på at jeg evt. tar det bort og kommer jeg til å kunne bli gravid igjen..Har så mange tanker som kverner i hodet fortiden.. Blir GAL

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 1G+1G :D

1G+1G :D

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 744 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 28 juli 2012 - 19:24

Huff, en grufull situasjon :( Men må si jeg er forundret over at bakovervendt livmor skal være grunn til å ikke bli gravid?
Ser ut som spira sitter etter 19 pp denne gang. 030413 er gutten ventet :D

#3 lille lo

lille lo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 28 juli 2012 - 19:28

Har hørt at det er vanskelig å bli gravid når en har det..

#4 Lullunutu

Lullunutu

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 119 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 07:16

Hadde uten tvil beholdt, tror han kommer til å stille opp når han får høre avgjørelsen din, men skulle han ikke gjøre det så klarer dere helt fint alene. Tenk hvis du ikke kan bli gravid etterpå, da kommer du til å angre på en abort for resten av livet :/

#5 MammaKos

MammaKos

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2012 - 12:59

Syntes det er merkelig av folk å råde noen til en så stor avgjørelse den ene eller andre retning når man ikke vet noe om f.eks alder, økonomi, bosituasjon, øvrig familie ( ift hjelp når man er alenemor ), utdannelse etc etc.... Er jo ekstremt mange faktorer som spiller inn når man skal beslutte å evt oppfostre et barn alene..? Er jo ikke bare å si "gjør det, gjør det"...??
  • *SommerFrisk*, Fridamor og lille lo liker dette

#6 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 606 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 29 juli 2012 - 14:29

Jeg syns du skal gjøre det som føles riktig for -deg-!
Om det blir abort eller ei har ikke noen andre enn du selv noe med, faktisk.
Og barnefaren så klart, alt ettersom hvor intressert han er.

Har aldri hørt at man ikke kan bli gravid igjen etter en abort.
Men med det sagt så er det godt mulig du vil angre sterkt hvis du egentlig ønsker å beholde barnet og omvendt.

Lykke til uansett :)
Common sense is not so common after all.

#7 lille lo

lille lo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 29 juli 2012 - 21:06

Syntes det er merkelig av folk å råde noen til en så stor avgjørelse den ene eller andre retning når man ikke vet noe om f.eks alder, økonomi, bosituasjon, øvrig familie ( ift hjelp når man er alenemor ), utdannelse etc etc.... Er jo ekstremt mange faktorer som spiller inn når man skal beslutte å evt oppfostre et barn alene..? Er jo ikke bare å si "gjør det, gjør det"...??

Alt dette er i orden, jeg er selv 32 og bor og jobber godt, samt har ett flott nettverk rundt meg som stiller opp. Så der er det ikke noe problem :)

#8 lille lo

lille lo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 29 juli 2012 - 21:10

Jeg syns du skal gjøre det som føles riktig for -deg-!
Om det blir abort eller ei har ikke noen andre enn du selv noe med, faktisk.
Og barnefaren så klart, alt ettersom hvor intressert han er.

Har aldri hørt at man ikke kan bli gravid igjen etter en abort.
Men med det sagt så er det godt mulig du vil angre sterkt hvis du egentlig ønsker å beholde barnet og omvendt.

Lykke til uansett :)

Barnefaren er jeg 99% sikker på at han kommer aldri til å stille opp, for han har sagt sin mening i dette.

En kan bli gravid etter en abort, men jeg har bakover vendt livmor, som gjør det vanskelig for meg å bli gravid. Så jeg kan fjerne dette og risikere at dette har er/var min kjanse på å få barn og den drepte jeg..

#9 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 606 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 29 juli 2012 - 21:24

Ta en prat med legen/jordmoren din som gjerne kjenner deg bedre enn jeg gjør. De kan helt sikkert hjelpe deg bedre til å ta det rette valget :)

Jeg fikk barn ung og var ikke sammen med barnefaren på det tidspunktet. Fullførte skole med henne på slep og det gikk fint. Det er utrolig hva man klarer når man må. :)
Common sense is not so common after all.

#10 lille lo

lille lo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 29 juli 2012 - 22:55

De kan nok det ja :)

De som vet jeg er gravid, sier at dette klarer jeg helt fint uten hans hjelp.. Det eneste som er kjipt om han ikke blir med på dette noen gang er at kidden ikke får faren sin rundt. Men den tid den sorg og det kan være jeg finner meg en stefar som er bedre enn den biologiske faren.
  • Tira liker dette

#11 Audix78

Audix78

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 857 Innlegg:
  • StedDrammen

Skrevet 29 juli 2012 - 23:23

Jeg syns du skal gjøre det som føles riktig for -deg-! Om det blir abort eller ei har ikke noen andre enn du selv noe med, faktisk. Og barnefaren så klart, alt ettersom hvor intressert han er. Har aldri hørt at man ikke kan bli gravid igjen etter en abort. Men med det sagt så er det godt mulig du vil angre sterkt hvis du egentlig ønsker å beholde barnet og omvendt. Lykke til uansett :)

Barnefaren er jeg 99% sikker på at han kommer aldri til å stille opp, for han har sagt sin mening i dette. En kan bli gravid etter en abort, men jeg har bakover vendt livmor, som gjør det vanskelig for meg å bli gravid. Så jeg kan fjerne dette og risikere at dette har er/var min kjanse på å få barn og den drepte jeg..

At det er vanskeligere å bli gravid med bakovervendt livmor er ikke riktig. Bare å søke opp på nett så ser du det. Har dette selv og har alltid brukt kondom eller p-piller.
Når det er sagt så er det bare en som bestemmer om du skal ha barnet og det er deg. Hvis han ikke har tenkt å stille opp så synd for han.

#12 fiolregn

fiolregn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 221 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 02:46

Jeg synes det høres ut som at du kommer til å angre hvis du tar abort, fremfor å beholde. Ut ifra det jeg leser av innlegget ditt så tror jeg innerst inne at du ønsker å beholde.

#13 M1975

M1975

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 63 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 08:15

Hei, dette er en forferdelig vanskelig beslutning, som jeg forstår veldig godt... Jeg kan bare råde deg til å ta tiden til hjelp frem til 12 uke, slik at du har gått gjennom alle tankene og vurderingene som trengs. Du må vite med deg selv at beslutningen er din, og din alene, siden du skal leve med valget. Ikke tenk på hva andre måtte mene hverken i den ene eller andre retningen, for folk som ikke har vært i denne situasjonen kan aldri helt forstå hvor tøft det er. Lykke til,- stol på deg selv:)
  • lille lo liker dette

#14 langelise

langelise

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 30 juli 2012 - 10:10

For å være helt ærlig synes jeg det høres ut som om du hadde lyst til å bli gravid i utgangspunktet (det med bakoverbøyd livmor er jo bare tull - tar man et raskt søk på google ser man at graviditet er fullt mulig), og at du ønsker å beholde barnet. Du skriver selv at du er 32 år (klokken tikker), har god jobb, et nettverk etc. Det høres ut som om du egentlig har bestemt deg. Hvis dette er riktig, tror jeg kanskje du kommer til å angre hvis du tar abort.

#15 lille lo

lille lo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 30 juli 2012 - 13:39

For å være helt ærlig synes jeg det høres ut som om du hadde lyst til å bli gravid i utgangspunktet (det med bakoverbøyd livmor er jo bare tull - tar man et raskt søk på google ser man at graviditet er fullt mulig), og at du ønsker å beholde barnet. Du skriver selv at du er 32 år (klokken tikker), har god jobb, et nettverk etc. Det høres ut som om du egentlig har bestemt deg. Hvis dette er riktig, tror jeg kanskje du kommer til å angre hvis du tar abort.

Lyst å lyst fru blom. Har ikke brukt noe siden 2005 og dette er første gang jeg blir gravid!

#16 gravid me nr 8 :-)

gravid me nr 8 :-)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 308 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 18:00

følg hjertet ditt,en abort kan ødelegge deg psykisk å fysisk men kan også gå bra..visst du har bra nettverk å ikke har andre barn så bær dette gå supert å jeg er sikker på at barnefar til syvende å sist kommer til å stille opp uansett hva du sier :)

#17 meg80 Okt08gutt + Jan11Gutt

meg80 Okt08gutt + Jan11Gutt

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 354 Innlegg:

Skrevet 30 juli 2012 - 19:15

Jeg synes du skal fokusere på at dette er DITT valg, og ikke bry deg noe om hva HAN synes. Har du ringt Amathea?