Gå til innhold

vekstestimering ??


Bustetroll

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske så liten i forhold til hvor langt jeg er på vei (24 uker i dag).

Målte magen selv i går, og ligger et par cm under det minste innenfor "normalen". Legen sa forrige gang at det varierte jo veldig. Neste legetime er ikke før om 3 uker, men hvis jeg ikke har vokst noe særlig, og fortsatt er veldig liten, er det sånn at jeg kanskje får en UL for vekstestimering ??

 

Lest her i det siste at det er en del som skal på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel som regel vis man har veldig høy symfysemål eller veldig unaturlig lavt. variasjon forekommer. og er det endringer fra hver kontroll og hjerteslag og bevegelser som det skal. så er det ikke vanlig og skulle på det tror jeg, vis man ikke tidligere har fått små eller veldig store barn. men jeg aner ikke desverre. Du kan jo evnt ringe føden og si du beskymrer deg for det.eller be om en ekstra time hos lege eller jordmor før neste kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men målte du symfysemålet? fra skamben til livmor kant? Kan jo være litt vanskelig og måle korrekt selv å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men målte du symfysemålet? fra skamben til livmor kant? Kan jo være litt vanskelig og måle korrekt selv å

 

Ja.. Får se hva legen sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så liten i forhold til hvor langt jeg er på vei (24 uker i dag).

Målte magen selv i går, og ligger et par cm under det minste innenfor "normalen". Legen sa forrige gang at det varierte jo veldig. Neste legetime er ikke før om 3 uker, men hvis jeg ikke har vokst noe særlig, og fortsatt er veldig liten, er det sånn at jeg kanskje får en UL for vekstestimering ??

 

Lest her i det siste at det er en del som skal på det..

Jeg ligger ikke på det grønne gjennomsnittsfeltet engang på helsekortet (ligger under). Vokste bare en cm ila en mnd.

 

Var på ultralyd og alt var bra med den lille og han lå akkurat der han skulle være på vekst.

 

Det er noen som bærer lavt, noen høyt osv.

Er du bekymret så ring legen og bli målt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så er symfysemålet ikke et særlig nøyaktig mål. Hvis babyen ligger langt nede i bekkenet f.eks. så kan symfysemålet bli lite, slik jeg har fått det forklart ihvertfall. Jeg har fått estimert vekt ved ultralyd, det er mye mer nøyaktig. Da estimerer de vekt basert på diameteren på hodet og størrelsen på magen. Jeg ville spurt om du kunne få en UL. Det er ikke noe kjekt å gå og bekymre seg. Lykke til :)

 

Mvh Anne K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det så er symfysemålet ikke et særlig nøyaktig mål. Hvis babyen ligger langt nede i bekkenet f.eks. så kan symfysemålet bli lite, slik jeg har fått det forklart ihvertfall. Jeg har fått estimert vekt ved ultralyd, det er mye mer nøyaktig. Da estimerer de vekt basert på diameteren på hodet og størrelsen på magen. Jeg ville spurt om du kunne få en UL. Det er ikke noe kjekt å gå og bekymre seg. Lykke til :) Mvh Anne K

 

Alt var normalt da jeg var på orniær ul. Da lå pjokken akkurat på det "perfekte". mens magen er under det grønne .

Vet jo at det ikke er helt nøyaktig, men hadde blitt LEI meg for en ekstra ul .. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så liten i forhold til hvor langt jeg er på vei (24 uker i dag). Målte magen selv i går, og ligger et par cm under det minste innenfor "normalen". Legen sa forrige gang at det varierte jo veldig. Neste legetime er ikke før om 3 uker, men hvis jeg ikke har vokst noe særlig, og fortsatt er veldig liten, er det sånn at jeg kanskje får en UL for vekstestimering ?? Lest her i det siste at det er en del som skal på det..
Jeg ligger ikke på det grønne gjennomsnittsfeltet engang på helsekortet (ligger under). Vokste bare en cm ila en mnd. Var på ultralyd og alt var bra med den lille og han lå akkurat der han skulle være på vekst. Det er noen som bærer lavt, noen høyt osv. Er du bekymret så ring legen og bli målt igjen :)

 

Ja, jeg og ligger under der.. Fikk du ekstra UL, eller snakker du om den ordinære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så liten i forhold til hvor langt jeg er på vei (24 uker i dag). Målte magen selv i går, og ligger et par cm under det minste innenfor "normalen". Legen sa forrige gang at det varierte jo veldig. Neste legetime er ikke før om 3 uker, men hvis jeg ikke har vokst noe særlig, og fortsatt er veldig liten, er det sånn at jeg kanskje får en UL for vekstestimering ?? Lest her i det siste at det er en del som skal på det..
Jeg ligger ikke på det grønne gjennomsnittsfeltet engang på helsekortet (ligger under). Vokste bare en cm ila en mnd. Var på ultralyd og alt var bra med den lille og han lå akkurat der han skulle være på vekst. Det er noen som bærer lavt, noen høyt osv. Er du bekymret så ring legen og bli målt igjen :)

 

Ja, jeg og ligger under der.. Fikk du ekstra UL, eller snakker du om den ordinære?

Fikk ul noen dager etter 28 ukers kontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...