Gå til innhold

To streker!!


Catfish

Anbefalte innlegg

Er litt i sjokk her....

Nylig fylt 40, nyskilt, nyetablert med ny mann og gravid....?

Har to flotta barn fra før, 10 og 17 år. Eldstemann flytter hjemmefra i forb med skole nå til høsten. Og så kommer det faktisk en ny baby (hvis alt går bra)! Føles helt villt!!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Er litt i sjokk her.... Nylig fylt 40, nyskilt, nyetablert med ny mann og gravid....? Har to flotta barn fra før, 10 og 17 år. Eldstemann flytter hjemmefra i forb med skole nå til høsten. Og så kommer det faktisk en ny baby (hvis alt går bra)! Føles helt villt!!
Gratulerer!! Nå begynner noen spennende uker/måneder.
Lenke til kommentar

Gratulerer Catfish :) Vet hva du snakker om, har selv 3 barn + 1 bonusbarn i alderen 11-16, og venter nr. 5 om 9 dager, sjokket har lagt seg for lengst og nå bare gleder vi oss :)

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Ja, det blir spennende nå. Veksler mellom yr glede og baby-lengsel til negative tanker om alder og reaksjoner.....

Lenke til kommentar
Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Ja, det blir spennende nå. Veksler mellom yr glede og baby-lengsel til negative tanker om alder og reaksjoner.....
Du har heldigvis mange uker på å venne deg til tanken :-) Vi venter nr. 5 til sammen, og har kun fått spørrende reaksjoner på om vi er "gærne" mht antall barn, ingen som har kommentert alder. Det vil helst gå godt, og har du blitt gravid er det jo fordi du ikke er for gammel. Lykke til!!
Lenke til kommentar

Annonse

Kan alt om disse følelsene,hehe............Er nå 19 uker gravid,så sjokket har lagt seg,og gleden hersker.Mine barn gleder seg kjempemye.Hun på 16 år bruker halve lønnen sin fra sommerjobb,på babytøy til "lillebror! Har måtte bremse henne! Vi har malt en gammel vugge sammen,så denne babyen er nesten blitt et "fellesprosjekt". Min mor strever nok litt enda med nyheten,om at hennes 48 år gamle datter går hen og blir gravid.Men hun følger forsiktig etter,hun får ta tiden til hjelp tenker jeg.Resten av omgivelsene er faktisk overraskende positive!

Dette klarer du bra! Lykke til med spennende måneder foran deg:-))

Lenke til kommentar

Så gode dere er, damer!:-)

Er så glad jeg fant dette forumet! Jeg kommer nok til å henge litt her, ja.

Jeg er veldig spent på ungenes reaksjoner når de får vite det, særlig hun eldste. Når fortalte dere til ungene om kommende søsken? Jeg har de to andre gangene holdt tett for andre enn pappaen frem til 12 uke.

Og når tar man disse testene; duo og evt fvp/morkakeprøve?

Må vel bestille legetime snart. Tenkte å vente et par uker til verste ferien er over. Vanskelig å komme i fra på jobb også pga feriebemanning.

Barnefar er glad og litt skremt. Han har ingen barn fra før, og har frontet et ønske helt fra start. Vi bestemte oss for å prøve, og var inneforstått med at det kunne ta litt tid. Hormonspiral fjernet i midten av juni, og vips!! Hans reaksjon; Allerede!? ;-) Effektivt, ja...

Lenke til kommentar

He he, vi også belaget oss på en lang prøvetid etter uttak av hormonspiral, men jammen gikk det fort her også. Vi har jo mine/dine/vårt barn, og hadde tenkt til å vente med å fortelle til etter vi var ferdige med duotesten. Den tas hvis du vil i to omganger, blodprøven fra uke 9-11 og UL fra 11-13+6. Vi tok blodprøven først, og hadde derfor svarene og totalrisikoen klar på UL som vi tok uke 12-6. Hvis man får dårlige tall, og velger å ta fvp, gjøres denne ikke før i uke 15 og det kan i værste fall ta opptil 4 uker før man får endelig svar (men de fleste får svar etter en ukes tid på hurtigtest - noen ganger må det tas ny prøve for dyrkningen osv ikke har gått slik det skal). Morkakeprøven kan tas med en gang, men jeg vet at ikke alle får tilbud om slik prøve.

 

Dessverre, eller kanskje heldigvis, var jeg såpass mye kvalm, at de tre eldste barna av naturlige årsaker ble informert litt tidligere likevel. Var redd de skulle bli engstelige over at jeg stadig løp på do og brakk meg. Vi forklarte de om prosessen og at ting jo var usikkert. De var flaue over at vi har sex, men reagerte ellers positivt. Særlig de to eldste guttene har vært utrolig søte, og oppfører seg nesten som små fedre. Lurer på masse, hjelper til og passer på meg liksom som nå trenger mye hjelp. Alt i alt vil jeg si barna og familien har reagert veldig positivt, og vi gleder oss nå veldig!!!

Lenke til kommentar

Hei på dere damer. Jeg er 37 i dag og fant ut på mandag at jeg var gravid. Ikke hatt mensen siden 24 mai. Dette blir mitt første barn. Jeg og mannen min har prøvd i mange år,men gav opp nå på vårparten,da jeg ikke orket flere hormonkurer . Har vel hatt anelse en liten stund da man merker på kroppen at noe forandrer seg. Nå går jeg bare rundt i lykkerus,men er jo full av spørsmål siden dette er nytt for meg.. Skal til jordmor på mandag som kommer,det blir spennende.. Har dere noen gode tips mot kvalme? Er det normalt med bobbling/stikkkiling i magen?

Lenke til kommentar

Oj!! Gratulerer annhelengs! :)

 

Har du gått så lenge uten å vite at du er gravid?

 

Kvalme: Tja spise regelmessig, drikk farris med eplejuice, lovehearts, mandler, ikke stresse. Pass på å hvile nok. Jeg var ekstremt kvalm fram til ca uke 23...ikke særlig gøy.

 

Det er helt normalt å kjenne stikninger og murringer i magen, det er livmoren som strekker seg for å gi plass til den voksende babyen :)

 

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar

jeg har ant det en liten stund,men har ikke tørt sjekke meg. Redd for ennå flere negative svar. Når man bare får det negativt år etter år gir man virkelig opp til slutt. Men nå håper jeg bare på en fantastisk tid framover. Takk for svar tilbake om kvalmen og murringen,utrolig godt man har noen man kan spørre og rådføre seg med..

Lenke til kommentar

Annonse

Skjønner deg godt :) Har selv vært igjennom mange år med prøving og skuffelser, så vet godt hva du har gått igjennom.

 

Og det er bare å spørre om alt du lurer på!

Lenke til kommentar

Da gikk det ikke så bra likevel. To døgn med kraftig blødning hittil, og det stopper ikke med det første ser det ut til:-(

Skjønner jo at det nok er en grunn til at det avbrytes, men trist er det likevel.

Lenke til kommentar

Uff så leit. Om det er slik at "kroppen ordner opp" pga ikke levedyktig foster,så er det nesten bedre nå,enn å vente på svar på prøven så gir en et trist resultat,når en da er 12-16 uker gravid.Jeg har også lest om de med blødninger,hvor alt faktisk går helt bra.Men du kjenner vel kroppen din godt selv.

Det du ihvertfall vet ER at du fortsatt kan bli gravid,og det ganske lett:-) Så ikke gi opp.

ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...