Gå til innhold

forskjell på svangerskap på gutt vs. jente:-)?


mari10

Anbefalte innlegg

noen som har merket forskjell når du var gravid mwd gutt og jente,eller er det bare tull? har to heelt forkjellige svangerskap så er spent på om det er en gutt inni:-) erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det litt annerledes, og føler det er jente... får kviser, annen form på mage, tidligere kvalm osv... men er to andre venninner som har jenter bare, å de hadde forskjellig svangerskap, men ble jente likevel :) Så ikke vet jeg :) Tror bare man kan ha det på magefølelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to forskjellige svangerskap, når jeg ventet jenten min var jeg kun kvalm og dårlig i en uke (uke 11) ellers i fin fin form. no venter jeg gutt og var kvalm i flere uker og er bare trøtt og sliten om dagene.. behøver jo ikke ha noe å si men er forskjell her hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er bare at hvert svangerskap er forskjellig, uansett kjønn.

Jeg venter gutt, har ikke vært kvalm en eneste dag eller hatt et eneste symptom. Venninna mi har fått gutt og var innlagt i 6-7 mnd pga ekstrem kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm de 3 første mnd og kveldskvalm resten av tida når jeg skulle ha jente. Denne gangen skal jeg ha gutt og har vært veeeldig trøtt og sliten, men ikke noe kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min teori er at man ikke kan sammenligne med andres symptomer i deres svangerskap, men heller sammenligne med sine egne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: kvalm fra uke 5-13/14, levde på mariekjeks og vann-bodde på sofaen de ukene, lavt blodtrykk- ble gutt

 

Nr 2: kvalm fra uke 3, levde på mariekjeks og vann og bodde på sofaen fram til jeg til slutt begynte å kaste opp absolutt alt i uke 11, lagt inn i uke 12 for intravenøs behandlig, ble kvitt kvalmen fra rundt uke 14, lavt blodtrykk- ble gutt

 

Nr 3: kvalm fra uke 6-13/14, men klarte å leve og spise som normalt, lavt blodtrykk og vondt i bekkenet- venter jente.

 

Så her er formen enn så lenge hakket bedre med jenta enn med guttene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med storebror: veldig trett, veldig ømme bryster, veldig veldig sulten, forsterket luktesans, akutt kvalme som kom og gikk uten forvarsel ved lavt blodsukker.

 

Med kommende lillesøster: veldig trett, litt ømme bryster, småkvalm ved lavt blodsukker.

 

Så sier meg enig med Kanutten i at formen er litt bedre med jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm i første trimester, men nå som det har gitt seg har jeg bare fått positive effekter av svangerskapet; renere hud, sterkere negler og tykkere hår. Jeg har beholdt midja og ikke lagt på meg (22+5), og jeg føler meg fresh og fin. "Alle" har sagt at det må være gutt i magen ut i fra gamle myter, men på ultralyden viste det seg å være ei lita jente i magen!

 

Så jeg tror nok ikke kjønnet har så mye å si for hvordan mor har det eller ser ut i løpet av svangerskapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mer kvalm med guttene enn med jenta. Har også venninner som har Vært mer kvalm med guttene.. Men er nok lettere å sammenligne sine egne svangerskap enn med andres da vi er veldig forskjellige:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Med storebror var kastet jeg opp et par ganger, hadde litt ømme bryst, bekkenløsning bak og myyyyye halsbrann! Men egentlig ganske greit

 

Nå vet vi ikke kjønn, men symptomer denne gang var/er: var sinnsykt kvalm fra morgen til kveld de første 3mnd, men kastet bare opp et par ganger.

Negler å hår vokser som bare det, jeg mister utrolig mye hår:( har fått veeeeldig uren hud(kanskje hatt 5kviser i mitt liv), bekkenløsning fremme å Gud det er vondt! Mye trett, halsbrannen sniker seg innpå nå.

 

Så er veldig spendt på hva som gjemmer seg, men føler veeeeldig gutt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg gikk med datteren min var jeg mye dårlig, kvalm, klarte ikke lukten av kjøkk, bekkenløsning og mye annet.

magen min lå også veldig langt nede da jeg gikk med henne i forhold til hva den gjør denne gangen som vi venter en gutt. denne gangen kom magen tidligere, men den startet lengre oppe!:)

har ikke vært så mye plaget bortsett fra litt kvalme fram til uke 12-13 og oftere halsbrann. men et annet problem denne gangen er at jeg svimer av nesten hver gang jeg tar blodprøver:P hehe, litt komisk egentlig....

 

lykke til videre med graviditeten jenter!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umulig å sammenligne sine symptomer og plager med andres. Tror man bare må belage seg på å vente til man ser kjønn på ultralyd :) Selvom jeg er like spekulerende selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to gutter og hadde to helt forskjellige svangerskap. Første gangen var jeg sengeliggende tre mnd med kvalme og oppkast. Andre gangen var jeg ikke kvalm en dag. Denne gangen har jeg vært noe kvalm og ganske sliten, men vet ikke hva jeg får enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...