Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Legen min sa at det ikke gikk ann å kjenne liv i uke 16

• Logg inn for å svare
22 svar til dette emnet

#21 mbea

mbea

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 469 Innlegg:
  • StedBryne

Skrevet 03 august 2012 - 12:57

Visst jeg ikke husker helt feil fra sist svangerskap så kunne mannen min kjenne liv på utsiden i uke 18. Da hadde jeg kjent det en stund selv. Så er nok helt mulig å kjenne liv i uke 16.

Tror ikke en mannlig lege vet hva han snakker om når det kommer til å kjenne liv.

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 SnartBaby<3

SnartBaby<3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 64 Innlegg:
  • StedSkedsmo

Skrevet 04 august 2012 - 18:19

Jeg var i uke 15 da jeg trodde jeg kjente liv for første gang. Men dette var kun svake tegn som kom når jeg kjente ekstra godt etter. Men nå er jeg 17+2 og er sikker på at det er liv jeg har kjent siden da, for nå er de mye sterkere og jeg kjenner det daglig :) Men morkaken min ligger plassert på bakre vegg, og da sa legen min at man kan kjenne det tidligere enn det som ellers er normalt :)

#23 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 20:03

Pfft, for en fjomp. Hva vet nå vel han om hva gravide damer kjenner og ikke?

Med første kjente jeg liv (ikke spark, selvsagt, men at det var noe der- annet enn luft) i uke 15 og utover.

Nå sist mistet jeg dessverre i uke 14 i MA, og litt av grunnen til at jeg fant det ut var det at jeg hadde kjent romstering uken før, mens det plutselig ble helt stille. Når jeg da ikke fant hjertelyd med doppler (etter å ha hørt den flere ganger uka før) og fikk en liten blødning, krevde jeg ul. Som da viste at fosteret var dødt. Etter legens beregning hadde det skjedd ca en uke tidligere, akkurat rundt da jeg sluttet å kjenne noe.

Nå er jeg 12 uker på vei, og kjenner sommerfugler i magen innimellom. Og jeg vet det ikke er luftbobler, for det føles helt annerledes. Jeg tviler ikke på at det er babyen som romsterer. Og det sa legen på sykehuset at var fullt mulig når man har vært gravid flere ganger.
Den som gir seg er en dritt.