Gå til innhold

Vekt!! Normalt? Hva med dere?


Påtidemedentil

Anbefalte innlegg

Jeg veide 63 for 3 uker siden, veier nå 65. Er nå 5+2 på vei!

 

Flere som har gått opp? Hvor langt er dere på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden svaret over antakelig ikke hjalp deg veldig, så svarer jeg: ja, det er normalt! Er ikke gravid, men i begge mine svangerskap har jeg gått opp jevnt og trutt helt fra starten. Mye av det er nok for min del at fornøyelsen stopper opp og dermed lagres det mer i tarmene i starten. Det har nok ikke noe med graviditeten å gjøre. Hvor mye man går opp avhenger mye av hvor mye man har fra før. De som har litt ekstra går gjerne opp lite ifht de som er slanke f.eks. Ikke stress med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er slank legger man på seg mye i starten har jeg hørt. Sist var jeg 62 kilo når jeg ble gravid og gikk opp 5kilo i 1. Trimester. Nå var jeg 66 kilo og har lagt på meg 1kilo fram til uke 8. Sist la jeg på meg 30 kilo, så man skal nok være litt forsiktig med hva man putter i seg når man er gravid. Man trenger jo ikke mye ekstra selv om man skal "spise for to". Snakk med lege eller jordmor om kosthold om du er redd for å legge på deg for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Mye har vell med att det har vært ferie, så blitt mye god mat og lite trening :) men mandag er det jobb igjen og trening, vil passe på vekta mest mulig! Skal til legen neste fredag, får vell høre litt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektøkningen kommer vel også av at blodvolumet øker og puppene vokser, så ingen bekymring :) Men passe på hva man putter inn er nok lurt, å fyse på søtsaker er kanskje ikke det beste :P Sa hun som spiste en hel pose fredagspotetmix på to dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke hva jeg veier.. huff. har ikke vert hos legen enda. de ville ikke se meg før i uke 13. og vekta hjemme er slik en med bodyfat% scanning og har en advarsel at kan ikke brukes av gravide. Så da har jeg ikke veid meg siden vi begynte å prøve..

 

La på meg mye i sist svangerskap, 20+, og hadde ikke godt ned alt, så har jo masse ekstra. Håper på å ikke gå opp for mye denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 7+5 og har gått opp 3 kg^^

Hjalp jo ikke på at det var ferie heller liksom^^

 

Positive er at jeg for første gang fyller en c cup:D

 

Men skal forhpentligvis bli flinkere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+ 4 og jeg har gått ned 5 kg! Så jeg håper matlysten kommer tilbake snart så nåla begynner å peke oppover.. Er slank fra før så jeg trenger ikke å gå mere ned nå.. Veide 53 kg på kontroll for 14 dager siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 9+5/6 og har gått ned 3 kg, pga hyperemesis... sliter virkelig med å få i meg mat. Har funnet ut at lollipop-is er veldig kjekt.... Det er jo ikke all verdens med næring i...

Men, håper at det går over etterhvert. I går var første dagen jeg ikke har kastet opp *klapp på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man går mye opp og ned i vekt har ikke noe med kroppsfasong før graviditeten osv. Alt er indivuelt. Er man innaktiv og i tillegg spiser mer enn man pleier, så sier det selv at man går opp i vekt.

 

I mitt første svangerskap sto jeg bare stille og gikk ned. Gikk opp 3 kg de siste par ukene. Nå så har jeg vært kvalm noen uker og ikke villet ha mat så da går jeg ned. MEN nå har ikke vært kvalm på noen dager så da håper jeg vekta står stille i et halvt år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter jo at man skal gå opp ca 12 kg i løpet av et svangerskap. Det er det alt veier inni der. Altså baby, morkake, fostervann osv..

 

Nå er det jo slik at vi alle er bygd forskjellig. Noen som har mer fett å ta av legger mange ganger ikke så mye på seg, og de som er tynne legger kanskje mer på seg.

Det er jo ikke noe fasitsvar på hva som er normalt. Ikke bør man henge seg så mye opp i om man legger på seg tidlig. Det betyr bare at alt er som det skal.

Men til spørsmålet ditt så er jeg 10+5 og har kanskje lagt på meg 1 kg. Går liksom opp 1 kilo i ny og ne og så er det tilbake til det samme igjen. Tror det meste kommer i de siste 3 mnd om jeg ikke husker feil.

 

Sist graviditet gikk jeg opp 13 kilo. Håper på det samme denne gang da det er enklere å få det bort etter fødselen. Det beste er å holde seg i form og prøve å spise sunt. Ikke alltid så lett kan en si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var slik at man la på seg mindre om man var stor. Jeg var i utgangspunktet stor og la på meg 23 kg forrige svangerskap, mye på grunn av tidlig bekkenlåsning (uke 9) som gjorde meg lite mobil. Men alle kiloene fikk jeg av, selv om jeg virkelig måtte jobbe for de siste.

 

Har lagt på meg 3 kg til nå og er i uke 11. Bekkenet begynner å krangle litt, men foreløpig går det bra. Ulempen er at jeg Må ha i meg litt mat ca hver 1 1/2 - 2 timer for å ikke bli dårlig. Gleder meg til kvalmen gir seg og jeg kan spise normalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...