Gå til innhold

Er dette en smålig gave til bryllup?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk i dag et gavekort på 300 kr fra et par som llikevel ikke kunne komme i bryllupet vårt som var for 14 dager siden.

Paret var innvitert til både middag og selve festen. De avlyste bare noen dager før og grunnen var ganske teit og grunnen var noe som de måtte ha vist om en god stund. Men de avlyste 4 dager før og dermed var det for sent for oss og avbestille mat og drikke til dem så dermed måtte vi betale 1200 kr for noen som ikke kunne komme allikevel.

 

Er det gjerrig og dermed " bare" gi en gave som har en verdi på 300 kr?? Eller bør vi være fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi dere vet verdien av gavekortet, så blir det så mye mer synlig hva de har betalt for gaven. Hadde dere reagert på samme måte om de hadde kjøpt noe til verdi 300 kroner? Tror kanskje man ikke hadde tenkt så nøye over det da.

Jeg opplevde at flere som var invitert i bryllupet vårt , som også meldte avbud, ikke engang kom med gave.

Jeg tror heller ikke de tenker på at dere må betale 1200 i kuvertpris pga sen tilbakemelding.

Personlig synes jeg at 300-500 kroner er en ok sum å gi en bryllupsgave for dersom man ikke er nær familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet dere dere fordi dere elsker hverandre og vil dele livet sammen, eller var det for å få gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er smålig nå! Så da forventer dere gaver til en verdi av ca kr 1200 fra hvert par....skam deg,vær gla dere fikk gave i det hele tatt når de ikke kunne komme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvølgelig giftet vi oss forde at vi elsker hverandre, men det er ganske irriterende når folk avlyser så få dager før bryllupet og vi blir sittende med regningen. Det er ikke til og stikke under en stol at det og holde et bryllup er en ganske kostbart.

 

Det var flere som også avlyste men det er da ikke noe broblem så lenge de gjør det i god tid. Og jeg skjønner også om det kommer uforesett ting opp som gjør at de ikke kan komme som feks syk barnevakt, eller andre ting som en ikke kan "se" på forhond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei forventer ikke så dyr gave, det jeg irriterte meg mest over er at paret ikke gadd og avlyse FØR for dette er noe de må ha visst om i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smålig??? Du fotjener ikke gave!

Du tenker på 1200 kr. Når du gifter deg må du regene med å bruke penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fornøyd med en klem eg :) ein må nesten alltid regna med at någe melde avbud i siste liten,me ska gifta oss nå i august å der me ska ha selskapet sko me ringa 2 dage før å gi beskjed om kor mange me blir å d kalle eg service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende de hadde en grunn til å avlyse som de ikke ønsket å si, slik at de fant på noe annet i stedet? Folk har ofte gode grunner til å gjøre det de gjøre, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du minner meg om en bekjent som passet på å nevne for alle at hun forventet at gavene var dyrere enn kuvertprisen da hun gifter seg. Senere måtte hun også minne alle på at når man ga gave som par måtte man legge sammen kuvertprisene. Kuvertprisen var 1300 kr, og fra oss fikk de en gave verdt 1500 kr, regner med at hun ser det som å gå 1100 kr i minus...

 

Skjønner det er kjipt når gjester avlyser så nærme datoen, men gaven har da ingenting med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter bridezilla lang vei. Du kan da for svarte ikke regne med å dekke alle utgifter ved bryllupet med pengegaver dere får!! å drive og motregne slik, seriøst? Trodde ikke det var lov å gifte seg før man er 18...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 300 kr er en flott gave fra noen som ikke kom i bryllupet. Det første bryllupet vi gikk i som par gav vi gave for 1000 kr, det var en gave som "alle" visste hva kostet. Brudeparet takket spesielt for denne flere ganger i ettertid. Da vi så hva andre par hadde gitt, forsto vi at vi hadde gitt litt i meste laget. Etter dette har vi lagt oss på 500 kr. Dette er til venner vel og merke. Vi har vært i flere bryllup og det er jo veldig forskjellig hvordan folk velger å gjennomføre bryllupsfesten, og mange er også flinke til å få mye ut av pengene. Synes 1200 kr per kuvert var en utrolig stiv pris, og du kan da ikke forvente at gjestene skal dekke det. Blir litt drøyt spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Skjønner det er kjedelig når gjester avlyser rett foran bryllupet, men bryllupet blir ikke noe dyrere for dere selv om de ikke kommer. Budsjettet sprekker ikke av den grunn.

 

Gaven synes jeg var helt grei, i alle fall om dette ikke var noen av de aller nærmeste. Synes egentlig det er greitt uansett, for jeg bryr meg utrolig lite om hva gaver koster. Regner med at folk gir det de synes de skal gi og hva de har råd til, og det er mer enn godt nok for meg.

Endret av ronja røverdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste smålige her er å betrakte bryllupsgaver som betaling for å få delta på festen. Denne gave = kuvertpris-koblingen er det kun veldig materialistiske mennesker som bruker.

 

300 er litt mindre enn vi gir, men det må være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, som jeg skrev lengre oppe så verken krevde eller forventet vi og få en gave som kostet 1200 kr.

 

Det jeg irriterer meg over er at de ikke kunne gi beskjed før sånn at vi slapp de eksta uttgiftene. Det kan fort bli en del penger om det er flere som gjør dette.

Er det brylluper som vi ikke har mulighet til og komme i så gir vi beskjed i god tid på forhond og gir gave for mellom 500-1000 kr avenig av om det er nære venner eller famillie og det gav vi dem også. Vi kunne ikke komme i deres bryllup for jeg hadde termin på deres store dag så dermed kunne vi ikke komme og jeg sa selvsagt i fra i god tid og sendte gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, som jeg skrev lengre oppe så verken krevde eller forventet vi og få en gave som kostet 1200 kr. Det jeg irriterer meg over er at de ikke kunne gi beskjed før sånn at vi slapp de eksta uttgiftene. Det kan fort bli en del penger om det er flere som gjør dette. Er det brylluper som vi ikke har mulighet til og komme i så gir vi beskjed i god tid på forhond og gir gave for mellom 500-1000 kr avenig av om det er nære venner eller famillie og det gav vi dem også. Vi kunne ikke komme i deres bryllup for jeg hadde termin på deres store dag så dermed kunne vi ikke komme og jeg sa selvsagt i fra i god tid og sendte gave.

 

Så hvis DERE har råd til 500-1000 kroner når dere ikke kommer i bryllup, regner dere med at alle andre skal legge seg på samme nivå?? Ikke rart det er krig i verden. Utakknemlighet lenge leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette innlegget gjenspeiler hvordan du er HI, så skjønner jeg utmerket godt at de ikke gadd å komme allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Jeg lurer på hvilke ekstra utgifter som dukker opp når folk avlyser i siste liten? Jeg har aldri hørt om noen brylluparrangører som legger på regninga fordi det mangler noen gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, som jeg skrev lengre oppe så verken krevde eller forventet vi og få en gave som kostet 1200 kr. Det jeg irriterer meg over er at de ikke kunne gi beskjed før sånn at vi slapp de eksta uttgiftene. Det kan fort bli en del penger om det er flere som gjør dette. Er det brylluper som vi ikke har mulighet til og komme i så gir vi beskjed i god tid på forhond og gir gave for mellom 500-1000 kr avenig av om det er nære venner eller famillie og det gav vi dem også. Vi kunne ikke komme i deres bryllup for jeg hadde termin på deres store dag så dermed kunne vi ikke komme og jeg sa selvsagt i fra i god tid og sendte gave.
Så hvis DERE har råd til 500-1000 kroner når dere ikke kommer i bryllup, regner dere med at alle andre skal legge seg på samme nivå?? Ikke rart det er krig i verden. Utakknemlighet lenge leve.
Ok, som jeg skrev lengre oppe så verken krevde eller forventet vi og få en gave som kostet 1200 kr. Det jeg irriterer meg over er at de ikke kunne gi beskjed før sånn at vi slapp de eksta uttgiftene. Det kan fort bli en del penger om det er flere som gjør dette. Er det brylluper som vi ikke har mulighet til og komme i så gir vi beskjed i god tid på forhond og gir gave for mellom 500-1000 kr avenig av om det er nære venner eller famillie og det gav vi dem også. Vi kunne ikke komme i deres bryllup for jeg hadde termin på deres store dag så dermed kunne vi ikke komme og jeg sa selvsagt i fra i god tid og sendte gave.
Så hvis DERE har råd til 500-1000 kroner når dere ikke kommer i bryllup, regner dere med at alle andre skal legge seg på samme nivå?? Ikke rart det er krig i verden. Utakknemlighet lenge leve.

 

Det er den summen det ligger på i " vår" gjeng ja som også dette paret er en del av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, som jeg skrev lengre oppe så verken krevde eller forventet vi og få en gave som kostet 1200 kr. Det jeg irriterer meg over er at de ikke kunne gi beskjed før sånn at vi slapp de eksta uttgiftene. Det kan fort bli en del penger om det er flere som gjør dette. Er det brylluper som vi ikke har mulighet til og komme i så gir vi beskjed i god tid på forhond og gir gave for mellom 500-1000 kr avenig av om det er nære venner eller famillie og det gav vi dem også. Vi kunne ikke komme i deres bryllup for jeg hadde termin på deres store dag så dermed kunne vi ikke komme og jeg sa selvsagt i fra i god tid og sendte gave.
Ja, har ikke du driti på leggen med å skrive dette innlegget, så vet ikke jeg...

 

Håper jeg ikke er bekjent av deg, likevel så tror jeg jeg vet hvem du er, ut fra hva du forteller i denne tråden og tidligere... Om jeg er tøff nok så sender jeg en pm. Men du må nok regne med at andre gjester i bryllupet får høre om denne tråden, har tatt kopi, nemmlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, som jeg skrev lengre oppe så verken krevde eller forventet vi og få en gave som kostet 1200 kr. Det jeg irriterer meg over er at de ikke kunne gi beskjed før sånn at vi slapp de eksta uttgiftene. Det kan fort bli en del penger om det er flere som gjør dette. Er det brylluper som vi ikke har mulighet til og komme i så gir vi beskjed i god tid på forhond og gir gave for mellom 500-1000 kr avenig av om det er nære venner eller famillie og det gav vi dem også. Vi kunne ikke komme i deres bryllup for jeg hadde termin på deres store dag så dermed kunne vi ikke komme og jeg sa selvsagt i fra i god tid og sendte gave.
Så hvis DERE har råd til 500-1000 kroner når dere ikke kommer i bryllup, regner dere med at alle andre skal legge seg på samme nivå?? Ikke rart det er krig i verden. Utakknemlighet lenge leve.
Ok, som jeg skrev lengre oppe så verken krevde eller forventet vi og få en gave som kostet 1200 kr. Det jeg irriterer meg over er at de ikke kunne gi beskjed før sånn at vi slapp de eksta uttgiftene. Det kan fort bli en del penger om det er flere som gjør dette. Er det brylluper som vi ikke har mulighet til og komme i så gir vi beskjed i god tid på forhond og gir gave for mellom 500-1000 kr avenig av om det er nære venner eller famillie og det gav vi dem også. Vi kunne ikke komme i deres bryllup for jeg hadde termin på deres store dag så dermed kunne vi ikke komme og jeg sa selvsagt i fra i god tid og sendte gave.
Så hvis DERE har råd til 500-1000 kroner når dere ikke kommer i bryllup, regner dere med at alle andre skal legge seg på samme nivå?? Ikke rart det er krig i verden. Utakknemlighet lenge leve.
Det er den summen det ligger på i " vår" gjeng ja som også dette paret er en del av..

 

For en fjortisholdning. Så hvis man går ned i inntekt, får store utgifter i form av bilreparasjoner, legeutgifter og lignende eller av annen grunn ikke har råd den ene måneden, Må man ut med 1000 kroner? Du vet, gave er frivillig fra giver til mottaker. Hvis du FORVENTER gaver av slik og slik størrelse og enda motregner den mot kuvertprisen... Ja, hva skal man si egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det er irriterende med folk som melder avbud så sent at man har hatt en del utgifter på dem. Vet ikke helt hva jeg syns om gaven, den var kanskje i minste laget.

 

Men det en bør vite er at veldig mange syns bryllup er en plikt og noe de egentlig skulle ønske de slapp. For meg er det en stor utgift og en kjedelig kveld. Ofte føler jeg gjestene er statister for prinsessen, og ikke mennesker som skal ha det moro. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt bryllup var det 2 som ikke kom. Han ene hadde gitt beskjed om at han kom alene uten følge, men så dukket han ikke opp selv heller, men hadde levert gave som igrunn var ganske stygg.

 

Han andre hadde sagt til mannen min hele veien at han selvfølgelig kom i bryllupet hans lenge før han fikk innbydelsen. Vi hørte aldri noe mer fra han.

 

Folk må få lov å gi gave etter lommebok og man bør være takknemlig uansett. Noen mennesker er rett og slett ikke så flinke til å si ifra når de ikke kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...