Ble sikkert litt rotete, men bare falt ned i hodet mitt akkurat nå
Foreldrepenger og permisjon for far.
Opprettet av
YumYum2
, juli 23 2012 14:38
4 svar til dette emnet
Skrevet 23 juli 2012 - 14:38
Hvis mor ikke har opparbeidet seg til foreldrepenger pga skolegang, kan far da ta full permisjon istedet for mor? Og hvis det er mulig, er det da og lovlig for han å jobbe litt ved siden av når jeg er hjemme? Altså han er ansatt i kommunen, men kunne han da f.eks. tatt en deltidsjobb på en restaurant etc?
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 24 juli 2012 - 11:32
Han kan ha permisjon etter de 6 første ukene. Han kan ikke jobbe og motta penger samtidig. Men han kan bruke tidskonto og jobbe innimellom og strekke deler av permisjonen over tre år.
Skrevet 24 juli 2012 - 19:42
Rds skrev 24 juli 2012 - 11:32:
Han kan ha permisjon etter de 6 første ukene. Han kan ikke jobbe og motta penger samtidig. Men han kan bruke tidskonto og jobbe innimellom og strekke deler av permisjonen over tre år.
Tusen takk for svar
Vet du og om mor "tvinges" ut i arbeid etter 6 uker? Har jo ikke en jobb jeg tar permisjon fra.
Skrevet 24 juli 2012 - 22:25
Du kan ikke gå hjemme nei. Dere kunne ikke gått hjemme samtidig om dere skulle del permisjon heller. Da måtte en tatt ferie mens den anste tok permisjon. Du kan meld deg opp som videre student om du er ferdig nå, trenger ikke å fullføre. Men husk da at stipendet blir til lån. Det blir det også for de som tar fødselsstipend fra Lånekassen og far tjener over en viss sum. Da har man ikke rett på å få omgjort det til stipend.
Skrevet 25 juli 2012 - 09:11
Huff, ser ikke for meg å gå ut i jobb etter bare seks uker.. :/
Far ønsker ikke egentlig å gå hjemme et helt år da han er en person som liker å jobbe, men vi ser jo at dette blir den mest gunstige løsningen for oss. Regner med de ikke kan tvinge meg til å jobbe 100 % om jeg ikke får det f.eks. Jeg jobber på et bofelleskap og kan få 40 % der, det holder vel det så lenge vi klarer oss med det?
Far ønsker ikke egentlig å gå hjemme et helt år da han er en person som liker å jobbe, men vi ser jo at dette blir den mest gunstige løsningen for oss. Regner med de ikke kan tvinge meg til å jobbe 100 % om jeg ikke får det f.eks. Jeg jobber på et bofelleskap og kan få 40 % der, det holder vel det så lenge vi klarer oss med det?