Gå til innhold

***IKM UKE 35***


hupsi

Anbefalte innlegg

Pupper ømme som f og småuggen på dagen i dag! Kan det ha skjedd noe denne pp da tro?? *håpe håpe*

 

Samme her:):):) +Kvalm, kvalm, kvalm og sliten:) Hadde ekstrem svangerskapskvalme i mitt forrige sv.sk., så når jeg nå kjenner den samme typen kvalmen liste seg innpå igjen, så krysser jeg fingra for ei ny spire:) <3 Så spent, spent, spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke tenkt å hive meg på EL test-toget ennå men fant noen EL tester fra Clear Blue (Digital) i skapet som hadde gått ut for 2 år siden... Var fra forrige gang vi prøvde. Hadde kjøpt en 7 pak. og hadde 4 tester igjen så tenkte -skitt la gå!

Tror ikke de hadde slått ut om ikke de virket? Fikk ihvertfall påvist EL på lørdag (var sikker på at det var tirs/ons som var dagen) Flaks at jeg ikke fant dem før onsdag for hadde jeg startet på tirsdagen hadde jeg bare fått negative og ikke fått testet på lørdagen!

Nå har jeg forstått at IKM blir lørdag 01.09? 14 dager etter EL? Er det "alltid" slik eller individbasert?

 

Det er individuelt hvor lang lutealfase man har. 12-14 dager er vel mest normalt, men kan variere litt; kanskje mellom 10 og 16 dager.Hvis du har stabil syklus, skal din lutealfase være mer eller mindre av samme lengde hver gang.

 

Det er ikke min! Har vært alt fra 13 til 9 dager siden jeg slutta på p-piller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å høre at det er flere som kjenner etter litt ekstra om dagen! :)

 

Jeg har voldsomt med murringer nå. Spent på om det er Tr som kommer skikkelig, eller om det er en liten spire! Bestemt meg for å teste lørdag, klarer ikke å vente lengre!

 

Krysser fingrene for oss alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spotter på fjerde dagen, så har ikke mye håp... Tempen stupte i morges, også. Er bare 10 dpo, så er litt bekymret for at jeg har for kort lutealfase. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti at det er litt stemning her nå. Ingen andre som tar tempen? Min har i alle fall kravlet seg opp til 37. (36,5 til vanlig) håper den holder seg der. Ellers er det av symtomer å finne litt ømme bryst, veldig oppblåst og treg mage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg i gang med den tullete testingen min... Planen var å vente til fredag, men den gang ei. Tok altså en test nå, 8 dpo på kveldsurin. Smart! Selvfølgelig negativ, sukk.

 

Trøster meg med at det fortsatt er tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj oj oj her var det mange som kjente det ene og det andre :) Jeg håper at det er tegn på liv laga og ikke den fordømte pms'en!!

 

Jeg har ikke falt for fristelsen å teste enda, og jeg tror at det kanskje har noe å gjøre med at jeg rett og slett ikke har peiling på når el var og jeg har bare en gradividtets test liggende så jeg har ikke lyst til å bruke den opp unødvendig hehe

Jeg vet jo at jeg kunne gått og kjøpt flere, men akkurat nå er jeg på sparebluss fordi jeg har lyst på en ny datamaskin og sparer inn på penger der jeg kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært irriterende oppblåst siden mandag..som tydeligvis var min el-dag;) Slitsomt å gå sånn. Orker jo ikke gå i noe annet enn super-komfortable klær på jobb! æsj. Vel.. jeg håper det kan tyde på at en spire har funnet sin vei, men er vel søkt å lete etter slike symptomer rett etter el;)

 

Testing ja.. lurer på hvor lenge jeg klarer å holde meg jeg! Gikkt il innkjøpt av to nye CB idag. Så på prisen på en CBFM.. herremin!! 1399 kroner!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til aktiviteter i dpo-land som hjelper å fjerne tankene fra graviditet? Jeg er bare 3dpo, men allerede veldig utålmodig. Og det er jo alt for tidlig til å bare tenke på å kjenne noen tegn engang...

 

Hehe, synes nå tankene er der hele tiden jeg og overalt hvor en går ser en jo struttende mager ;-) Men en tur på kino med en film som er spennede hjelper et par timer i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner PMS symptomene bygger seg opp og den jævla heksen er på vei! Så utrolig skuffet nå. I tillegg så jeg en i min barselgruppe fra nummer 1 på handling i dag (gjemte meg så jeg skulle slippe å prate med henne) og hun var høygravid. I sånne øyeblikk mister man bare fullstendig troen på at det kommer til å bli flere... :-(
Uff, så leit. Men du er jo ikke helt sikker før TR er her, så jeg krysser fingrene litt for deg likevel :)

 

Takk for støtte og kryssing av fingre :-)

 

Ja, helt sikker er jeg jo ikke, men det kjennes helt likt ut som de siste månedenes PMS. Vi kan jo håpe at det plutselig forsvinner ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner PMS symptomene bygger seg opp og den jævla heksen er på vei! Så utrolig skuffet nå. I tillegg så jeg en i min barselgruppe fra nummer 1 på handling i dag (gjemte meg så jeg skulle slippe å prate med henne) og hun var høygravid. I sånne øyeblikk mister man bare fullstendig troen på at det kommer til å bli flere... :-(

 

Huff. Ikke bare deg det. Kjenner meg igjen. Så en venninne idag som jeg ikke har sett siden tidlig i sommer. Magen hennes har vokst såå mye i sommer og jeg var grønnjævlig misunnelig!! :( der stod jeg bak gardinet i en butikk og betraktet henne som stod flott og fresh med stor mage. Hun vet at vi prøver og er nok kjempeivrig etter å få vite hvordan det går. Vi vil jo såå gjerne gå i permisjon sammen også;) Men nå gruer jeg meg bare for å treffe henne for å si at det ikke har skjedd noe enda.

Jeg er jo kjemepglad på deres vegne, men nå gjør det bare litt vondt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker3gull: jeg har også vært skikkelig oppblåst de siste dagene! Men er bare 5 dpo da, så det er vel alt for tidlig til å kunne være gravidsymptom enda. Vet hvordan du har det med voksende mager. Ei venninne av meg ble gravid to uker fØr meg sist, men jeg mista jo. Nå er hun godt over halvveis i svangerskapet og magen vokser så fint. Jeg er jo veldig glad på hennes vegne, men Ønsker jo så inderlig at det skal skje med meg også...

 

PeppaPig: hØres mye mer fornuftig ut å spare til data fremfor å svi av pengene på unØdvendig mange tester. Jeg skal prØve å vente med å teste til to dager fØr IKM. Og da skal jeg bare teste om jeg fØler meg gravid...

 

MammadrØm: 8 dpo var kanskje litt vel tidlig, men om et par-tre dager kan du få utslag på testene :)

 

2010mammaen: ja, krysser fingrene for alle her inne :D Men selvfØlgelig vet du jo best selv. Forrige pp visste jeg at tr kom over en uke fØr hun dukka opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med alle som merker symptomer o.l. altså:)

 

Jeg jobber mest fra hjemme (dagmamma), så her har jeg hatt enormt god tid til å gå forbi graviditetstesten min (som selvfølgelig ligger klar, cb m/ukesindikator og greier;) )..studere den nøye (hvor mange dager før forventet mens kan man ta den tro.... Kansje jeg kan teste i dag..kansje i morgentidlig..) og sånn går nå dagene da...:P Hehe!

...og min mann er minst like ivrig nå (tok litt tid men..:P). Han snakker om hva jeg bør spise evt. ikke spise, om at jeg skal slappe av osv.osv. hihi!

OGSå salget på butikkene nå, de har jo sssssåååå mye søtt! Var på barnas hus i går, for å kjøpe litt klær til lillegutt, men det var jo ssssåååå mye mer søte klær i str. 50 enn i 98+:P

Vurderte sterkt å kjøpe noe, men greide å slå det fra meg, heldigvis..kan jo ikke handle inn før man faktisk er gravid..

 

Nå har jeg egentlig bestemt meg for å ikke teste før etter jobbhelga da, men får se hvordan det går..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, da har jeg vært hos gyn og hun kunne ikke finne noe galt inni der. Jeg fikk se den sammenklappede follikelen hvor egget hadde løsnet, og slimhinnen var flott og tykk på 12 mm. Hun kunne ikke se at noe egg hadde festet seg, men jeg var jo uansett bare 3 dpo, så hvis det ble befruktet svømmer det vel fremdeles rundt inni der? Kjenner jeg ikke har helt troen, men det hadde jeg ikke de andre gangene heller. Men to kjemiske/tidlige sa på rad stjeler mye av forhåpningene ja.

 

Hadde mensmurringer i dag, 4 dpo. Og stikninger i eggstokkene hver dag. Rare kroppen, sånn har den vært helt siden første kjemiske.

 

Testetrangen har meldt seg, men tilogmed jeg vet at 4 dpo er meningsløst. ;) Klarer aldri i verden å vente til etter ikm, men må klare .10 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i dag 11dpo. Fikk faktisk opp en svak strek... Men tror den ble klar et par min etter tiden... Skal ta ny test i morgen tidlig. Syns det er spennende, aldri fått utslag på g-test før, ikke etter tiden heller :) Tar ingenting for gitt her, har spottet i 4-5 dager, men gir jo litt motivasjon, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper håper håper at din neste test også blir positiv, elibjo:) jeg har ikke begynt testing enda, venter til IKM, orker ikke å bli skuffet! Ingen symptomer enda, men det er vel tidlig for min del. Ha en super dag, jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i symptomkjenningen :) "hmm... er jeg ikke litt uvel/kvalm nå? Hmm... merkelig hvordan jeg lett lukter alt mulig..." osv. Selv bare 5 dager dpo!

 

Hvordan ligger det an med testing hos dere -når begynner dere? Mange som venter til IKM?

 

Jeg spotter på fjerde dagen, så har ikke mye håp... Tempen stupte i morges, også. Er bare 10 dpo, så er litt bekymret for at jeg har for kort lutealfase. :-(

Mulig dumt spm... men er det negativt å ha kort luteralfase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i symptomkjenningen :) "hmm... er jeg ikke litt uvel/kvalm nå? Hmm... merkelig hvordan jeg lett lukter alt mulig..." osv. Selv bare 5 dager dpo!

 

Hvordan ligger det an med testing hos dere -når begynner dere? Mange som venter til IKM?

 

Jeg spotter på fjerde dagen, så har ikke mye håp... Tempen stupte i morges, også. Er bare 10 dpo, så er litt bekymret for at jeg har for kort lutealfase. :-(

Mulig dumt spm... men er det negativt å ha kort luteralfase?

 

Hei du. Ja, det kan være negativt å ha kort lutealfase. Det kan bety at kroppen ikke har tid til å la egget feste seg ordentlig.

Les mer her: http://www.pernille.info/lutealfase.htm

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes ut som jeg brygger på en skikkelig forkjølselse, kanskje derfor puppene "brenner" og er så ømme?

 

Fikk også bittelitt blod på papiret i dag, så da er vel den berømte spottinga før mensen på vei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo og negativ test+ null tegn på verken mens eller gravid... Blæh!! Er dag 31 i syklusen.. Tror ikke det klaffet nå nei.. Burde jo fått svakt positivt 2 dager før IKM??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med dere som er først i uka og har begynt å teste! Gleder meg til første positive test kommer. Så mange damer som vi er her inne, så bør det bli en god del positive :)

 

12dpo trenger ikke betyr positiv test, ladyblue. Flere som ikke tester positivt før etter IKM. Du får smøre deg med tålmodighet i noen dager til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig spennende å følge de første testerne her inne nå :)

Selv er jeg bare 4 dpo, så her er det ingen symptomer i det hele tatt. Men det er jo for tidlig det. Uff, klarer nesten ikke vente til ikm søndag 02...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge til neste søndag ja... Men spennende å følge med på dere som snart kan begynne:) vi er så mange jenter her inne denne uka, så håper at mange av oss har gode nyheter etter hvert som dagene går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...