Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hva er det beste med å få barn?

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 langelise

langelise

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 161 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 19 juli 2012 - 12:21

Jeg er gravid for første gang, og siden jeg ikke kjenner så mange barn, aner jeg ikke hva jeg går til. Derimot er jeg nå i graviditeten mye plaget med bekymringer og negative tanker.

Dere som har barn fra før - hva var det beste med å få barn? Kan dere huske noen positive erfaringer / sterke opplevelser fra barseltiden og de første positive erfaringene dere hadde som mor?

På forhånd takk for svar :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 kei80

kei80

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 55 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 12:38

Det føles nesten som en forelskelse synes jeg :) Glemmer aldri at jeg hadde sommerfugler i magen første trilletruene :)

#3 Desemberprins kom 20des :)

Desemberprins kom 20des :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 406 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 12:42

er en eeeevig lang forelskelse!! Datteren min er snart 7 år og får samme følelsen hver gang jeg ser henne:) du blir varm om hjerte ved første smil, første gurgle lyd,når du får en klem og enda bedre når de sier at de er glade i deg:):)

nå kommer det en til og klarer ikke vente på at same følelse skal få plass i hjertet:)

#4 eaglebeagle

eaglebeagle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 839 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 12:44

Jeg husker første kvelden jeg var alene med første barnet mitt. Han lå så fredelig og sov i kurven. Jeg måtte bare gråte og hulke fordi han var så fin. Jeg bare måtte dele det med noen, og pappa kom til meg, bare for å sitte sammen med meg å se på det lille underet.

Etter mange flere barn, siste snupp kommer nå i august - må jeg si at det beste med å få barn for meg har vært følelsen av at jeg ikke er verdens sentrum. Noe er viktigere enn meg, jeg er del av noe mer på en måte.

Ellers tror jeg alle opplever dette med barn forskjellig, la det fineste bli din helt egne opplevelse. Og husk, noen får ikke godfølelsen med en gang heller. Alt er like normalt. Lykke til!!

#5 Virrus og Guttene + spiren <3

Virrus og Guttene + spiren <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 76 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 19:21

blir helt på gråten bare jeg skal tenke.på spørsmålet. eldste er snart syv år,.og den. kjærligheten man får.som mor.er bare magisk. kan.bare.se.på.gullene og tenke på hvor herlige de er, og tårene triller. <3 hver lille ting de.gjør som rører mammahjertet. hver alder har en sjarm og bare det å få.være mamma.. nei,.det er vanskelig å forklare, men gled deg <3 men som noen sa over så kommer slike følelser ikke alltid i begynnelsen eller av seg selv rett etter fødsel. det tok en god stund for meg før jeg fikk kjenne på mamma følelsen. jeg var glad i han fra første stund, men følte liksom ikke at han var min. og jeg angret faktisk litt i begynnelsen da han hadde kolikk, og jeg gikk flere dager uten søvn, dusj og noe særlig mat. men som med alt annet dytter hjernen dette vekk pga man sitter igjen med det gode <3<3<3 du er heldig som får oppleve å bære frem ett barn og snart er du faktisk en mamma <3 <3 gratulerer og nyt det <3<3

#6 87mom

87mom

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 123 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 20:01

Det beste ved å bli mamma er ALT<3.. Livet får en helt annen betydning!

Før jeg ble mamma snublet jeg aldri over leker. Jeg bekymret meg aldri om planter var giftige. Bekymret meg meg ikke når døra var oppe... Eller om stikkontakten var sikret.
Før jeg ble mamma holdt jeg aldri fast ett gråtende barn, så legen kunne sette vaksine. Jeg listet meg aldri inn på ett barnerom for å se om ett barn sov..
Før jeg ble mamma holdt jeg aldri ett søvnig barn, bare fordi jeg ikke ville legge det ned. Jeg hadde aldri følt hvordan hjertet ble knust, hvis barnet hadde det vondt og jeg ikke kunne fjerne smerten. Jeg viste ikke at jeg kunne elske noen så høyt! Før jeg ble mamma viste jeg mye, nå vet jeg mer.... Før jeg ble mamma hadde livet mitt betydning, nå betyr det så mye mer!!

Kast bekymringer og negative tanker vekk, det er faktisk helt fantastisk å bli mor og du kommer til å klare deg helt supert! :D
Bekymringene dine og de negative tankene, kommer av fryt for det ukjente.. Det ukjente , er det så ille da:)? -Kun ett nytt kapittel på livet ditt:) å om jeg kan si det slik -Tror jeg det kommer til å bli de beste årene av livet ditt :) .. .. Lykke til!

#7 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 19 juli 2012 - 23:32

Når du blir forelder, så endrer hele verdenssynet ditt seg.
Sentrum i universet er ikke lenger en selv, men den vesle kroppen du nå lever og ånder for.

Det er fantastisk, frustrerende, skremmende og herlig. Jeg brukte litt tid jeg, på å "vende meg til" førstemann. Men noen dager etter fødselen, så smalt forelskelsen i meg. Big time.

Ddet er fantastisk å ha noen du elsker betingelsesløst. Og det er et privilegium å få følge med ettersom disse små menneskene vokser til, utvikler personlighet osv.

Men min absolutte favoritt til nå? Det er følelsen av to små lubne armer som legger seg rundt halsen din, og en klem fra et sikkelvått lite bollekinn <3 det er rett og slett ren lykke.

En gave.
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!