Gå til innhold

Uuusj... Jeg tisser på meg!:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid, snart 20 uker på vei. Dette er nr 3. Hadde problemer helt i begynnelsen av forrige svangerskap og helt på slutten med at jeg ikke klarte å holde helt igjen om jeg nøs mange ganger på rad. Da kom det en liten "skvett" i trusen. Irriterende, men det gikk nå greit. Men nå føles det som det bare lekker... Altså, det er ikke slik at jeg må gå med tenableier liksom, men hvis jeg ikke har truseinnlegg, blir trusen våt. Er kjemperedd for å lukte urin. Er dette pga min håpløse bekkenløsning tro? At alt "der nede" bare slutter å fungere? Og kommer dette problemet til å forsvinne når jeg har født barnet, eller har jeg rett og slett blitt innkontinent??? (Eller hva det heter?)

 

Noen andre som har dette problemet? Eller har hatt det slik når de var gravid? Kjempepinlig og ikke minst frustrerende!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det henger sammen med bekkenløsningen. Men dette er et svært vanlig problem under graviditet da :)

Begynn med knipeøvelser ASAP hvis du ikke allerede gjør det, og fortsett med dette etter fødselen.

Det finnes vel forresten truseinnlegg som skal motvirke lukt, nettopp til dette formålet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke truseinnlegg er det da? Siden jeg ikke har vært så plaget med dette problemet i tidligere svangerskap, visste jeg ikke at dette var normalt. Men da er det ikke bare meg da, og det er bra :) Hehe...

Knipeøvelser tar jeg så ofte jeg husker, men må skjerpe meg bigtime nå altså! Kanskje jeg skal få som vane å "knipe" hver gang jeg er på bim!? ;)

 

Takk for svar!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert det er urin. kan være tynn utflod som gjør undertøyet vått.

Sliter med å holde igjen hvis jeg spyr kraftig eller hopper på trampoline..Også utenom svangerskap, for hopper ikke på trampoline da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at det er urin?

 

Tenker på fostervannlekkasje, hvis det er så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er urin ja, føler det lukter slik hvertfall. Å hoppe pÅ trampoline har jeg ogsÅ mÅttet slutte med utenom graviditet ogsÅ! :P Og barna er sÅÅÅ skuffet for at mor aldri vil hoppe med dem! De skulle bare visst hvor lyst jeg har! Hehe...

Men slik det er nÅ, føles det som det bare renner, og har aldri vært plaget med Å ha det slik før. Fostervann, lukter det noe? Er det ikke litt svak farge pÅ det?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er fostervann.

Har det litt sånn selv om dagen, men bruker intimservietter hver gang jeg har vært på do og det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket får du kjøpt bleier til alle formål. Kjøp de som passer dere slik at dere kan ta del i barnas lek. Blir for dumt å la seg stoppe, når det finnes så enkle hjelpemiddler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er jo ikke ett uvanlig problem for gravide/ de som har født barn. Hvis knipeøvelser ikke gjør at du kommer i mål, finnes det en enkel operasjon de gjør i lokalbedøvelse. Tar ca 15-20 min med erfaren operatør. Da blir de aller fleste bra. Må selvsagt vente til etter fødsel da -:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...