Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Skravletråd for 1.trimester

• Logg inn for å svare
161 svar til dette emnet

#41 vi2 blir vi3 <3

vi2 blir vi3 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 66 Innlegg:

Skrevet 22 juli 2012 - 10:30

kjempe kjekk tråd :)
er førstegangs 9+6 idag og skal på tidlig UL i morgen, gleder meg :) er det noe spes å se på ul så tidlig? en liten klump å forhåpentligvis et bankene hjerte?
er kun plaget med en utrolig plagsom tretthet, trenger en liten lur når jeg kommer hjem fra jobb for å hente meg inn men er somregel helt kake etter endt arbeidsdag som tar all min energi.. håper det gir seg snart :/

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 *venter en liten gutt feb*

*venter en liten gutt feb*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 538 Innlegg:

Skrevet 22 juli 2012 - 11:54

Vis innleggvi2 blir vi3 <3 skrev 22 juli 2012 - 10:30:

kjempe kjekk tråd :) er førstegangs 9+6 idag og skal på tidlig UL i morgen, gleder meg :) er det noe spes å se på ul så tidlig? en liten klump å forhåpentligvis et bankene hjerte? er kun plaget med en utrolig plagsom tretthet, trenger en liten lur når jeg kommer hjem fra jobb for å hente meg inn men er somregel helt kake etter endt arbeidsdag som tar all min energi.. håper det gir seg snart :/

lukke til med UL i morra.
1 ivf - 4 fryserforsøk neg. 1 MA. fryserforsøk juni 12 positiv.
2 jenter fra før og en liten gutt i magen.

#43 vi2 blir vi3 <3

vi2 blir vi3 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 66 Innlegg:

Skrevet 22 juli 2012 - 12:24

Vis innleggjente11+?13 skrev 19 juli 2012 - 22:16:

6+2 i dag og begynner egentlig å bli litt bekymra.. har jo testet positivt, men har ingen symptomer utenom uteblitt mens?! sånn var det ikke i første svangerskap.. hmm?! :S

Syns ikke du skal tenke så mye på det, det er like vanelig med ingen symtomer som mange symtomer :) og de kommer nok skal du se..

#44 Adrianne1

Adrianne1

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 139 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 09:06

Da var jeg tibake etter en flott helg i Oslo :) Jeg tok ferie på torsdag, og etter dette har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt. Satser på at dette har en sammenheng med at jeg slapper mere av, og ikke at noe er galt. Har ikke hatt noen symptomer på at noe skal være galt heller, så da får jeg prøve å slå meg til ro med tanken på at alt er som det skal. Har for øvrig fått et nytt symptom som plaget meg veldig sist gang: forstoppelse! Blæh!!

Så hvis noen har gode råd mot dette, blir jeg glad for det :). Jeg drikker mer vann enn til vanlig, og vet ikke om jeg klarer å få i meg så mye mer enn dette heller. Jeg vet også at man skal spise mer fiber, så har du forslag til konkrete produkt som inneholder mye fiber, takker jeg for tips!

Vi2 blir vi3: Vet ikke om de kan se så mye mer en enn klump og et bankende hjerte, men det er en veldig god følelse å se det bankende hjertet :D Jeg var på ultralyd i uke 8 i forrige svangerskap, og det var såå verdt det, for å få slappet litt mer av. Hehe...

#45 reisetulla

reisetulla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 16:00

Jeg er nå 9+1 og førstegangsgravid. Jeg har slitt med ekstrem trøtthet fra første uke, men heldigvis så går det opp og ned, noen uker er jeg bedre, i forrige uke sov jeg 3 timer etter jobb hver dag. I tillegg er jeg litt småkvalm, er mest det at jeg har en kvalmende smak i munnen, og synes ikke mat smaker like godt som det gjorde før jeg ble gravid. Før jeg ble gravid drakk jeg over 0,5 liter med kaffe hver dag, fra uke 4 ca. orket jeg ikke tanken på kaffe, og nå drikker jeg 0 kopper hver dag. Andre som har opplevd dette?

#46 VestlandsPrøver

VestlandsPrøver

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 325 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 18:20

Selv om jeg egentlig syns at tiden går uendelig sakte, så går den samtidig ganske fort! Hehe! Det jeg mener er at jeg egentlig syns at tiden fremover virker uendelig lang, men allerede på lørdag beveger jeg meg over i 2. trimester!! Jeg har vært superskeptisk omtrent hele tiden for om dette kommer til å holde, men nå er jeg plutselig superpositiv og forteller det i vei til folk hele tiden! Hehe!! Det har vel også sammenheng med at jeg ikke er konstant kvalm og trøtt lenger og dermed klarer se litt lenger frem enn en time om gangen!! :)
tidligere SingelBaby.
Har en blogg som heter babyhaapivest.blogspot.com (send meg mailadresse om interessert i å følge. Endelig gravid!!! :)

#47 LilleFru

LilleFru

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 334 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 21:51

Vis innleggPå vei igjen <3 skrev 19 juli 2012 - 08:35:

Hi hi, Lillefru :) Hvordan er magen din, du som også venter fjerdemann? Jeg er så redd for at den popper ut snart! Er så oppblåst at det ligner ingenting.. Du har fire tette du, eller?
Ikke akkurat fire tette, De to største er 9 og 6, men siste kullet blir to tette, minsten blir 1 i august :)

Nå har vi bestilt oss UL til 12+2, det blir spennende, og bare tre uker til! Ohoi hvor fort det går! Men det er klart, med huset fullt av unger (og nå i ferien er det gjerne flere enn våre egne også..), er det ikke noe hvilehjem...

Sånn apropos til kvalmen, så er dette det svangerskapet jeg er minst kvalm i, så rart at fjerdemann er så annerledes? Jeg kom til å tenke på at det kanskje har med at jeg ammer enda? Kvalmen kommer jo av hormoner, og ammingen krever jo også hormoner, så kanskje de virker som antidot? Spennende tanke...

#48 LilleFru

LilleFru

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 334 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 21:53

Føler forresten bare at jeg jeg ser litt småtjukk ut, ikke noe gravid, så jeg skylder på feriemenyen og for mye snop - haha!

#49 LilleFru

LilleFru

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 334 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 21:58

Vis innleggreisetulla skrev 23 juli 2012 - 16:00:

Jeg er nå 9+1 og førstegangsgravid. Jeg har slitt med ekstrem trøtthet fra første uke, men heldigvis så går det opp og ned, noen uker er jeg bedre, i forrige uke sov jeg 3 timer etter jobb hver dag. I tillegg er jeg litt småkvalm, er mest det at jeg har en kvalmende smak i munnen, og synes ikke mat smaker like godt som det gjorde før jeg ble gravid. Før jeg ble gravid drakk jeg over 0,5 liter med kaffe hver dag, fra uke 4 ca. orket jeg ikke tanken på kaffe, og nå drikker jeg 0 kopper hver dag. Andre som har opplevd dette?
Kjenner til trøtthet ja! Og kvalmen blir ikke BEDRE av kaffe, så den dropper jeg også gjerne, til tross for at jeg egentlig er ei skikkelig kaffekjerring ;) Ellers har jeg ekstrem luktesans, og registrerte idag når jeg var ute å kjørte bil (med lukkede vinduer ja...) at en eller annen lagde seg middag med stekt løk... Det MåTTE jeg også ha til middag - haha! Fyser på stekt løk :/ Men til kvelds er det brødskiver med myyye leverpostei (gule boksen såklart...) Fysing er rart altså.

#50 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 24 juli 2012 - 06:07

Så koselig med en slik tråd. Kaster meg på jeg :)

Er gravid for tredje gang. Har fra før to jenter på 10 og 5 år.
Hadde en Sa for litt over 2 måneder siden så det falt meg ikke inn at jeg kunne være gravid nå. Kanskje jeg hadde to og mistet en?

Skal til legen i dag så da får i se hvor langt jeg er på vei :)
Er kjempe hormonell med gråtetokter og et sinne som ikke hører noen steder hjemme. :< Må ta meg sammen.
Har sluppet den verste kvalmen. Holdt på en uke eller så. Ellers så har jeg ikke noen plager men er ganske sikker på at bekkenet vil begynne å knirke før eller siden.

Har også en voldsom trang til å spise appelsiner og slik var det med nr.2 også ^^
Common sense is not so common after all.

#51 På vei igjen <3

På vei igjen <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 10:51

Vis innleggLilleFru skrev 23 juli 2012 - 21:51:

Vis innleggPå vei igjen <3 skrev 19 juli 2012 - 08:35:

Hi hi, Lillefru :) Hvordan er magen din, du som også venter fjerdemann? Jeg er så redd for at den popper ut snart! Er så oppblåst at det ligner ingenting.. Du har fire tette du, eller?
Ikke akkurat fire tette, De to største er 9 og 6, men siste kullet blir to tette, minsten blir 1 i august :) Nå har vi bestilt oss UL til 12+2, det blir spennende, og bare tre uker til! Ohoi hvor fort det går! Men det er klart, med huset fullt av unger (og nå i ferien er det gjerne flere enn våre egne også..), er det ikke noe hvilehjem... Sånn apropos til kvalmen, så er dette det svangerskapet jeg er minst kvalm i, så rart at fjerdemann er så annerledes? Jeg kom til å tenke på at det kanskje har med at jeg ammer enda? Kvalmen kommer jo av hormoner, og ammingen krever jo også hormoner, så kanskje de virker som antidot? Spennende tanke...

Jeg føler også at dette svangerskapet er helt anderledes enn de andre. Er 8 år siden sist jeg var gravid, så kan være det er derfor. At kroppen min har forandret seg veldig. Ikke vet jeg ;)

Jeg ammet nr 2 da jeg ble gravid med nr 3, men det måtte jeg bare slutte med. Nr 2 brakk seg av melka, og nektet å amme mer ;)

Spennende med ul, da! Jeg skal neste onsdag, da får jeg vite hvor langt jeg er på vei, og om det er fler enn en. Håper inderlig på at det bare er en inni der, selv om magefølelsen sier to gutter..
Tidlgere Hva skjer'a bagera? Nå med BOLLE i ovnen :D

#52 På vei igjen <3

På vei igjen <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 805 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 10:53

Vis innleggMiip skrev 24 juli 2012 - 06:07:

Så koselig med en slik tråd. Kaster meg på jeg :) Er gravid for tredje gang. Har fra før to jenter på 10 og 5 år. Hadde en Sa for litt over 2 måneder siden så det falt meg ikke inn at jeg kunne være gravid nå. Kanskje jeg hadde to og mistet en? Skal til legen i dag så da får i se hvor langt jeg er på vei :) Er kjempe hormonell med gråtetokter og et sinne som ikke hører noen steder hjemme. :< Må ta meg sammen. Har sluppet den verste kvalmen. Holdt på en uke eller så. Ellers så har jeg ikke noen plager men er ganske sikker på at bekkenet vil begynne å knirke før eller siden. Har også en voldsom trang til å spise appelsiner og slik var det med nr.2 også ^^

Spennende da! Du må oppdatere oss etter legetimen :D
Tidlgere Hva skjer'a bagera? Nå med BOLLE i ovnen :D

#53 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 24 juli 2012 - 11:04

Vis innleggPå vei igjen <3 skrev 24 juli 2012 - 10:53:

Såder, da har jeg vert hos legen :)
Hun kjente på livmoren og den har alt vokst litt så hun mente at jeg var godt over 3 måneder alt. Fikk høre hjerteslag og har blitt henvist til Ul på KK. Nå er jeg kjempe spent!
Blir et kort svangerskap dette hehe.

Hun var forvrig enig i det at jeg kan ha vært gravid med 2 og mistet en. Så nå krysser jeg fingrene for at alt er bra med den lille. :)
Common sense is not so common after all.

#54 *venter en liten gutt feb*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 538 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 13:22

jeg er i dag 10 uker på vei og kjenner at dagene går så sagte før jeg skal på ny UL om litt over en uke, og i dag virkelig kjenner jeg at det er varmt ute, har ikke slitt med det før denne sommeren.

#55 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 24 juli 2012 - 13:28

Så spennende det med UL da, mange som skal det ser jeg. Hvor mange uker er dere på vei når dere skal på UL? Går dere privat eller hvor mye koster det ca om det er privat?

#56 *venter en liten gutt feb*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 538 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 13:35

Vis innleggBentix skrev 24 juli 2012 - 13:28:

Så spennende det med UL da, mange som skal det ser jeg. Hvor mange uker er dere på vei når dere skal på UL? Går dere privat eller hvor mye koster det ca om det er privat?

jeg bruker jordmora på den lokale fødestua og betaler ingenting, før den tid gikk jeg på st.olav for UL. jeg har hatt mange SA/MA derfor blir jeg godt passet på. nå er jeg 10 uker på vei og skal ha min siste slik UL neste uke, så vet jeg ikke hva som skjer videre, men det virka som om jordmora skulle ha meg inn litt oftere for å passe på.

#57 Bentix

Bentix

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 652 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 24 juli 2012 - 13:43

Det er bra de passer på deg :) Dette er min første så er ganske så blank på det meste ;) hehe.. Jeg blir også godt fulgt opp på grunn av at jeg har lavt stoffskifte, men tror nok ikke det medfører noen flere UL enn den ordinære. Får ser om jeg tar en tur på UL på egenhånd :)

#58 *venter en liten gutt feb*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 538 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 13:46

Vis innleggBentix skrev 24 juli 2012 - 13:43:

Det er bra de passer på deg :) Dette er min første så er ganske så blank på det meste ;) hehe.. Jeg blir også godt fulgt opp på grunn av at jeg har lavt stoffskifte, men tror nok ikke det medfører noen flere UL enn den ordinære. Får ser om jeg tar en tur på UL på egenhånd :)

går an det å, her jeg bor har vi en flott fødestua og det er godt synes jeg, selv om jeg ikke kan føde der så passer di på oss. du finner vel noen som kan ta UL på deg etterhvert. ;)

#59 *venter en liten gutt feb*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 538 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 13:47

Vis innleggMiip skrev 24 juli 2012 - 11:04:

Vis innleggPå vei igjen <3 skrev 24 juli 2012 - 10:53:

Såder, da har jeg vert hos legen :) Hun kjente på livmoren og den har alt vokst litt så hun mente at jeg var godt over 3 måneder alt. Fikk høre hjerteslag og har blitt henvist til Ul på KK. Nå er jeg kjempe spent! Blir et kort svangerskap dette hehe. Hun var forvrig enig i det at jeg kan ha vært gravid med 2 og mistet en. Så nå krysser jeg fingrene for at alt er bra med den lille. :)

så spennende, jeg mistet den ene under mitt andre svangerskap, hadde da veldig stor livmor og ikke kommet lengre enn uke 5 den gangen. ønsker deg lykke til hos legen.

#60 AngryBird

AngryBird

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 262 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 15:09

Fin tråd for skavling :-)
Lurer litt på om ddet er fler enn med som kjenner kynnere veldig tidlig? Er vel ca 5+3 nå og kjenner igjen strammingene selvom jeg er langt ifra å ha fått noe mage.
Greit å kjenne at noe skjer inni der ;-)
:)