Gå til innhold

Skravletråd for 1.trimester


Adrianne1

Anbefalte innlegg

Jeg er sykmeldt, så jeg har ikke truffet noen som har kunnet se noe på meg enda heldigvis. Men puppene er betraktelig større.... og mannen sier at jeg kan ikke skjule det så veldig mye lenger for folk kommer til å se forandringer på meg. Blant annet i ansiktet....

Folk glaner litt ekstra på meg også tror jeg. For veeeeldig mange vet om aborten for to år siden. Alle vet at alle vennene våre har barn, og folk mener det er på tide at vi får også. Vært sammen i mange år, og gift i tre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kul, men skjønner jo at det ikke er fosteret på 6-7 cm som vises :P Men at det bare er luft det tror jeg ikke, for i begynnelsen var magen flat om morgenen og oppblåst på kvelden. Nå er den like stor døgnet rundt. Og fett er det ikke, jeg er en sylfide på grensen til at det er stygt, og har fortsatt ikke gått opp i vekt. Er snart 12 uker. Vært gravid flere ganger, og det har alltid vært synlig fra uke 6 ca, men da pga oppblåst mage. Har i tillegg fått store pupper, så de som kjenner meg skjønner nok tegninga. De første ukene hadde jeg uren hud i ansiktet, mye "prikker" med talg i som ikke utviklet seg til kviser. dette har gått over og ansiktet er babymykt og gløder. så man ser nok på ansiktet også at noe er på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått en liten kul, men hel stor mage av fett :-) Er i uke 12. Starta med mammabukser nå, for jeg orker ikke å skifte bukser 2 ganger før jeg finner en der knappen går igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 6+ 2 uker på vei, var på kontroll hos lege for 2 dager siden. Men nå har jeg begynt å blø, noen som har opplevd det?

Dro på legevakten i dag, men endte med å gå gråtene ut derfra (hormoner) :-/ De ville ikke ta ultralyd, og anbefalte å avvente litt.

Har ingen smerter, men det kommer friskt blod :( Veldig engstelig og redd... Heldigvis ingen klumper, men det kan være begynnelse på en spontanabort?

Jeg er førstegangs gravid, men prøvd lenge.

Noen der ute som har opplevd noe liknende?

 

God helg fra meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke_! : Skjønner du er engstelig! Dessverre vet jeg ikke noe om dette..Men etter hva jg har hørt kan man ha småblødninger innimellom..Var det mye blod? Ennå? Det er fortvilende, men prøv å hold motet oppe. Som sagt, vet at småblødninger kan forekomme.. :) Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 6+ 2 uker på vei, var på kontroll hos lege for 2 dager siden. Men nå har jeg begynt å blø, noen som har opplevd det? Dro på legevakten i dag, men endte med å gå gråtene ut derfra (hormoner) :-/ De ville ikke ta ultralyd, og anbefalte å avvente litt. Har ingen smerter, men det kommer friskt blod :( Veldig engstelig og redd... Heldigvis ingen klumper, men det kan være begynnelse på en spontanabort? Jeg er førstegangs gravid, men prøvd lenge. Noen der ute som har opplevd noe liknende? God helg fra meg! :-)

 

 

Jeg hadde blødninger fra uke 6-10 ved forrige svangerskap. Spottet i starten før det gikke overtil en "dæsj" med friskt blod to-tre ganger om dagen. Var til flere ultralyder og det eneste de kunne se, var at plommesekken var noe stor... Men de visste ikke hva det kunne tilsi. På ordinær ultralyd i uke 18, så de at morkaken lå langt nede, og at dette kunne vært årsaken.. Så jeg vet ikke! Snuppa sitter nå her, 5 år gammel og helt frisk, bortsett fra litt feber i dag <3

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 6+ 2 uker på vei, var på kontroll hos lege for 2 dager siden. Men nå har jeg begynt å blø, noen som har opplevd det? Dro på legevakten i dag, men endte med å gå gråtene ut derfra (hormoner) :-/ De ville ikke ta ultralyd, og anbefalte å avvente litt. Har ingen smerter, men det kommer friskt blod :( Veldig engstelig og redd... Heldigvis ingen klumper, men det kan være begynnelse på en spontanabort? Jeg er førstegangs gravid, men prøvd lenge. Noen der ute som har opplevd noe liknende? God helg fra meg! :-)
Jeg hadde blødninger fra uke 6-10 ved forrige svangerskap. Spottet i starten før det gikke overtil en "dæsj" med friskt blod to-tre ganger om dagen. Var til flere ultralyder og det eneste de kunne se, var at plommesekken var noe stor... Men de visste ikke hva det kunne tilsi. På ordinær ultralyd i uke 18, så de at morkaken lå langt nede, og at dette kunne vært årsaken.. Så jeg vet ikke! Snuppa sitter nå her, 5 år gammel og helt frisk, bortsett fra litt feber i dag <3 Lykke til!

 

 

Tusen takk for svar!

 

Venter på at jordmor skal ringe meg opp igjen! :)

Får virkelig håpe at dette er noe liknende som deg. Tror det værste, men håper på det beste! :-)

 

Takk igjen for svar! <3

 

Ha en fin uke,- og god bedring til 5`åringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke_! : Skjønner du er engstelig! Dessverre vet jeg ikke noe om dette..Men etter hva jg har hørt kan man ha småblødninger innimellom..Var det mye blod? Ennå? Det er fortvilende, men prøv å hold motet oppe. Som sagt, vet at småblødninger kan forekomme.. :) Lykke til!!

 

Ja, veldig engstelig..

Ikke noe blod siden søndag ettermiddag nå, så det er positivt.

Har jo ikke hatt smerter, kun friskt blod uten klumper... Men, man vet jo aldri..:-/

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...