Gå til innhold

Skravletråd for 1.trimester


Adrianne1

Anbefalte innlegg

Hi hi, Lillefru :) Hvordan er magen din, du som også venter fjerdemann? Jeg er så redd for at den popper ut snart! Er så oppblåst at det ligner ingenting.. Du har fire tette du, eller?
Ikke akkurat fire tette, De to største er 9 og 6, men siste kullet blir to tette, minsten blir 1 i august :) Nå har vi bestilt oss UL til 12+2, det blir spennende, og bare tre uker til! Ohoi hvor fort det går! Men det er klart, med huset fullt av unger (og nå i ferien er det gjerne flere enn våre egne også..), er det ikke noe hvilehjem... Sånn apropos til kvalmen, så er dette det svangerskapet jeg er minst kvalm i, så rart at fjerdemann er så annerledes? Jeg kom til å tenke på at det kanskje har med at jeg ammer enda? Kvalmen kommer jo av hormoner, og ammingen krever jo også hormoner, så kanskje de virker som antidot? Spennende tanke...

 

Jeg føler også at dette svangerskapet er helt anderledes enn de andre. Er 8 år siden sist jeg var gravid, så kan være det er derfor. At kroppen min har forandret seg veldig. Ikke vet jeg ;)

 

Jeg ammet nr 2 da jeg ble gravid med nr 3, men det måtte jeg bare slutte med. Nr 2 brakk seg av melka, og nektet å amme mer ;)

 

Spennende med ul, da! Jeg skal neste onsdag, da får jeg vite hvor langt jeg er på vei, og om det er fler enn en. Håper inderlig på at det bare er en inni der, selv om magefølelsen sier to gutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med en slik tråd. Kaster meg på jeg :) Er gravid for tredje gang. Har fra før to jenter på 10 og 5 år. Hadde en Sa for litt over 2 måneder siden så det falt meg ikke inn at jeg kunne være gravid nå. Kanskje jeg hadde to og mistet en? Skal til legen i dag så da får i se hvor langt jeg er på vei :) Er kjempe hormonell med gråtetokter og et sinne som ikke hører noen steder hjemme. :< Må ta meg sammen. Har sluppet den verste kvalmen. Holdt på en uke eller så. Ellers så har jeg ikke noen plager men er ganske sikker på at bekkenet vil begynne å knirke før eller siden. Har også en voldsom trang til å spise appelsiner og slik var det med nr.2 også ^^

 

Spennende da! Du må oppdatere oss etter legetimen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da! Du må oppdatere oss etter legetimen :D

 

 

Såder, da har jeg vert hos legen :)

Hun kjente på livmoren og den har alt vokst litt så hun mente at jeg var godt over 3 måneder alt. Fikk høre hjerteslag og har blitt henvist til Ul på KK. Nå er jeg kjempe spent!

Blir et kort svangerskap dette hehe.

 

Hun var forvrig enig i det at jeg kan ha vært gravid med 2 og mistet en. Så nå krysser jeg fingrene for at alt er bra med den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i dag 10 uker på vei og kjenner at dagene går så sagte før jeg skal på ny UL om litt over en uke, og i dag virkelig kjenner jeg at det er varmt ute, har ikke slitt med det før denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det med UL da, mange som skal det ser jeg. Hvor mange uker er dere på vei når dere skal på UL? Går dere privat eller hvor mye koster det ca om det er privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det med UL da, mange som skal det ser jeg. Hvor mange uker er dere på vei når dere skal på UL? Går dere privat eller hvor mye koster det ca om det er privat?

 

jeg bruker jordmora på den lokale fødestua og betaler ingenting, før den tid gikk jeg på st.olav for UL. jeg har hatt mange SA/MA derfor blir jeg godt passet på. nå er jeg 10 uker på vei og skal ha min siste slik UL neste uke, så vet jeg ikke hva som skjer videre, men det virka som om jordmora skulle ha meg inn litt oftere for å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra de passer på deg :) Dette er min første så er ganske så blank på det meste ;) hehe.. Jeg blir også godt fulgt opp på grunn av at jeg har lavt stoffskifte, men tror nok ikke det medfører noen flere UL enn den ordinære. Får ser om jeg tar en tur på UL på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra de passer på deg :) Dette er min første så er ganske så blank på det meste ;) hehe.. Jeg blir også godt fulgt opp på grunn av at jeg har lavt stoffskifte, men tror nok ikke det medfører noen flere UL enn den ordinære. Får ser om jeg tar en tur på UL på egenhånd :)

 

går an det å, her jeg bor har vi en flott fødestua og det er godt synes jeg, selv om jeg ikke kan føde der så passer di på oss. du finner vel noen som kan ta UL på deg etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da! Du må oppdatere oss etter legetimen :D
Såder, da har jeg vert hos legen :) Hun kjente på livmoren og den har alt vokst litt så hun mente at jeg var godt over 3 måneder alt. Fikk høre hjerteslag og har blitt henvist til Ul på KK. Nå er jeg kjempe spent! Blir et kort svangerskap dette hehe. Hun var forvrig enig i det at jeg kan ha vært gravid med 2 og mistet en. Så nå krysser jeg fingrene for at alt er bra med den lille. :)

 

så spennende, jeg mistet den ene under mitt andre svangerskap, hadde da veldig stor livmor og ikke kommet lengre enn uke 5 den gangen. ønsker deg lykke til hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd for skavling :-)

Lurer litt på om ddet er fler enn med som kjenner kynnere veldig tidlig? Er vel ca 5+3 nå og kjenner igjen strammingene selvom jeg er langt ifra å ha fått noe mage.

Greit å kjenne at noe skjer inni der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det med UL da, mange som skal det ser jeg. Hvor mange uker er dere på vei når dere skal på UL? Går dere privat eller hvor mye koster det ca om det er privat?

Hei! Jeg skal gå privat, tar en svangerskapspakke som inneholder 4 UL og jordmortjenester. Det koster 6400 :rolleyes:

Jeg er i uke 12 når jeg skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så heldige dere er som får høre hjertelyd på første kontroll. Jeg trodde den første timen på en måte skulle bli en slags bekreftelse på at det var no inni der jeg. Men verken hørte eller kjente etter noe.. tok noen blodprøver og målte blodtrykk og litt sånn bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så heldige dere er som får høre hjertelyd på første kontroll. Jeg trodde den første timen på en måte skulle bli en slags bekreftelse på at det var no inni der jeg. Men verken hørte eller kjente etter noe.. tok noen blodprøver og målte blodtrykk og litt sånn bare.

 

For min del var det nok for å kunne si sånn ca hvor langt jeg var på vei uten ul siden alt var så usikkert pga. Sa'n jeg hadde. Så vidt jeg hsker fikk jeg ikke høre hjertelyd på første kontroll med de to første. Det hadde vel uansett vert for tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når kan man tidligst høre hjertelyd hjemme med doppler da?

 

Har lest om folk som har klart det i uke 10. Mens andre ikke klarer det før i uke 14 eller uke 16. Det varierer tydeligvis veldig mye, kommer an på plasseringen av livmoren, plasseringen av morkaken i forhold til fosteret, hvor mye annet man har som er i veien og hvor flink man er til å bruke doppleren tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk min i dag så da måtte jeg prøve, er 11+6, men syns ikke jeg hørte noe særlig :P får prøve igjen om en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kordan e d me kebab tidlig i svangerskapet? Er på ferie og har spist det 2 ganger. Blitt dårlig i magen etter begge gangene. Veldig dårlig samvittighet!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg slenger meg med her jeg! Ble så glad for å finne en skravletråd her også, har vært med i en inne på "bli gravid".. Jeg er veldig tidlig, nettopp testet positivt, er vel 4+3 i dag. Mistet en i uke 6-7 i vinter, og hadde en kjemisk graviditet i vår, så merker jeg er litt engstelig denne gangen..litt redd for å titte på dopapiret hver eneste gang liksom ;) Men tenker at alle gode ting er tre, så nå må det gå!

Har en liten snuppe fra før også, så er spent på hvordan dette svangerskapet blir! Var veldig sliten og trett forrige gang, men jobbet helt ut..men lå på sofaen hele kvelden da..det kan jeg jo ikke nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg svarte på den andre tråden din før jeg så at du hadde skrevet her også, Supersnusken :) Det var "din" tråd på Bli Gravid som var inspirasjonen til denne tråden.

 

Velkommen hit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer supersnusken. Så hyggelig med flere "kjente" i første trimester :)

 

Akkurat kommet hjem fra noen flotte dager på hytta på fjellet. Siste helg i ferien nå, så begynner hverdagen til uka. Kjenner jeg er spent på å begynne å jobbe igjen. 5+5 idag og foreløpig i fin form bortsett fra trøtt som fy på kveldene. Kan bli spennende med turnus jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, turnus er ikke gøy når man er trøtt sliten og småuggen hele dagen :( Jeg går turnus selv, men har hatt tre uker ferie nå, og skal ha permisjon og høstferie frem til slutten av September, siden jeg har en liten knøttet fra før :) Må si det er deilig å slippe å tenke på jobb før jeg er 17 uker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig trøtt til tider! Og i dag merka jeg at puppene hadde blitt større, mer fyldig liksom. Jeg er bare 5+1, er det vanlig at puppene vokser så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...