Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvordan var det å få nummer 2?

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Blåttkryss

Blåttkryss

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 213 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 14:09

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen, og har en jente på 5 fra før av. Lurer litt på hvordan det blir å få nr. 2...:) Noen som vil dele sine erfaringer?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Tuttifrutti81

Tuttifrutti81

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 40 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 18:56

Svangerskapet med nr 2 var litt tyngre enn d første, mer plaget med bekkenløsning, ellers var det et veldig fint svangerskap. Fødselen var en drøm, d samme var babytiden :) Litt mer etter-rier enn med nr 1 eneste. 7 år mellom de 2 første mine :) Var forresten mye mindre kvalm med nr 2 enn nr 1 :)

#3 snart3-4-5barnsmor.87

snart3-4-5barnsmor.87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 304 Innlegg:
  • Stedhordaland

Skrevet 18 juli 2012 - 19:31

Jeg var så redd eldsten kom til å forbli enebarn ( litt lang og smertefull fødsel på 20 timer)

Fra jeg ble gravid og hadde vært på tidlig ul, begynte vi forberede han på han skulle få et søsken.

Og da lillebror kom, var de som om han altid hadde vært der. og han var så stolt. viste han frem til alle :D

så jeg gleder meg til nr 3 nå. men gruer meg litt med tanke på de er så tette.

svangerskapene mine har vært ganske like, men fra en fødsel med 20 timer vondt, til en fødsel på 3 timer fra 2 cm var de virkelig andre boller ( så renker med denne kommer, når jeg nyser :-P)  etterierne var litt verre, og jeg trenger 14 dager på å komme meg helt. men elsker å være 2 barnsmor, er liksom fullkomment :)

mine er 3 år og 11 dager, 10 mnd og 17 dager, siste er ventet 3.3.13

begge mine kom 8 dager over tiden, denne gjør det vel neppe anderledes ;)

#4 Virrus og Guttene + spiren <3

Virrus og Guttene + spiren <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 76 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 20:10

jeg synes det å få.nr to var ganske skummelt. jeg var redd.for å ikke ha nok kjærlighet, og synes tanken på enda ett barn å dele kjærligheten på var skummel og hadde mye dårlig samvittighet og rare drømmer om at jeg glemte eldste mann og slik. men det ble jo ikke sånn... :-):-) eller jeg ble mindre involvert helt i begynnelsen, men det gikk fint da faren gjorde alt det barne trengte ;-) jeg måtte ikke dele noe kjærlighet, den bare vokste, og søskenkjærligheten var og er til å bli helt svimmel av <3<3 jeg følte at det var som.å gå.fra en.unge til ti ;-) rett.og slett fordi når du gjerne fikk en pause med bare en, barnetv, lek, søvn, så var det plutselig en annen der som krevde deg :-P men det blir fort en.vane og hverdag. :-):-):-) kunne aldri tenkt meg å byttet det for noe i verden.. to helt fantastiske barn som sprer så mye glede og latter <3 er spent på en tredjemann <3<3 gleder oss masse alle sammen <3

nyt tiden med en, men gled deg samtidig over alt som kommer <3
jeg føler meg så heldig som har to (snart tre) fantastiske vesner <3<3 så gratulerer så masse med nr to på vei <3

#5 Nurse77

Nurse77

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 529 Innlegg:

Skrevet 18 juli 2012 - 20:34

Jeg synes også at det var en ganske stor overgang fra en til to barn. Men nå var jenta mi "bare" 2,5 år da lillebroren kom. Ser jenta di er litt større og det kan vel være greit.
Det var litt som forrige person sa at det var ingen pauser imellom slagene. Alt gikk liksom i ett og det var noen som trengte oss foreldrene. Men dette ble vi fort vant med og det har jo justert seg med tiden, dvs mindre hektisk etterhvert.
Men vil ikke bare klage, du verden så koselig det er å ha to barn! Artig å se ulikhetene, likhetene, se hvordan de leker og samhandler etc.
Gled deg til nr 2 kommer! Storesøster kommer til å bli så stolt, og hun vil vel garantert hjelpe til mye! ;-)