Gå til innhold

Fett hår!


Ingunn89

Anbefalte innlegg

Er i uke 9 og har denne uken begynt å få veldig fett hår. Jeg har slitt med dette før svangerskapet og, men nå er håret fett 3-4 timer etter vask. Har droppet stylingprodukter og kun brukt shampoo (prøvd 3 forskjellige siden søndag) tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme. Var hos frisøren i dag å kjøpte sjampo mot fett hår så håper virkelig det blir bedre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Før jeg ble gravid ble håret fett på 24 timer. Synes i grunn det var fort nok! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge min frisørvenninne skal en helst ikke vaske håret mer enn hver tredje dag. Jeg har hørt fra flere som har blitt avhengig av å vaske håret hver dag, at håret blir fett hvis en ikke vasker det en dag.

 

Jeg begynte å slite med at håret fortere ble fett da jeg sluttet på p-piller når jeg ville bli gravid. Har heldigvis ikke blitt enda verre etter at jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kur fra Wella du kan ha i håret som hjelper mot fet hodebunn/fett hår. En du har i som en slags maske og skal vaskes ut etter noen minutter, og en du tar i i fuktig hår og masserer inn i hodebunnen etter vask.

 

Tror en del ulike kurer er samlet i Norge nå, slik at det er samme kuren for fett hår, flass og noe forskjellig, men fant hvertfall den jeg synes er mest effektiv på StrawberryNet: http://no.strawberrynet.com/haircare/wella/sp-3-7-regulate-mask-for-greasy/91885/#DETAIL Den funker og du trenger dessuten ikke bruke den over veldig lang tid!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve den :) Ja, jeg har hørt frisører sier man ikke skal vaske håret hver dag - men det blir jo en ond sirkel.. Vil ikke gå rundt med fett hår, så da blir det til at jeg vasker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme problem et stykke ut i andre svangerskap. Prøvde alle mulige shampoer, til og med zalo! Ingenting hjalp, håret hang i klaser rett etter vask. Vanligvis kan jeg fint vaske håret hver tredje dag før det begynner å bli fett. Løsningen ble body shops brennesleshampo. Dessverre var den på vei ut av sortimentet da, så jeg hamstret og det holdt ut graviditeten. Kanskje de har fått inn et tilsvarende produkt, eller at noen butikker kan ha noen flasker fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her. Er bare 6+4 også... Forferdelig irriterende! Og for ikke snakke om fet hud! Gikk på p-piller som hjalp mot fet hud og syns de hjalp mot fet hodebunn/fett hår også men nå er det helt forferdelig..... Skal til legen tirsdag og høre om hun kan anbefale noe som man kan gjøre/ta når man er gravid, men jeg kjenner jeg lengter etter å begynne på p-pillene igjen.......

 

Takk for bodyshop tips Anna1981. Skal sjekke der! Ellers har jeg kjøpt Volumshampoo hos frisøren som også hjalp. Den løfter håret og gjør det mindre tungt = mindre fett. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...