Dere som setter stikkpiller med den runde/spisse enden først
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 17 2012 12:28
10 svar til dette emnet
Skrevet 17 juli 2012 - 12:28
Dere som setter stikkpiller med den runde enden først, har dere selv noen gang tatt stikkpiler? Jeg har nå brukt stikkpiller selv og funnet ut at den smetter mye letttere på plass om en setter den med den flate innhula enden først. Om du setter den med den runde enden først vil den innhula og litt skarpe enden hvile mot lukkemuskelen, noe som vil irriterer lukkemuskelen. Ikke rart at noen kvier seg for å få stikkpille om de settes inn feil vei.
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
#2 Gjest_Mentha_*
Skrevet 17 juli 2012 - 12:34
Vi fikk også tips om å sette med den flate enden inn, og etter det er det nesten ikke en knyst fra junior når vi setter den. Vi fikk rådet på apoteket med argumentet om at den lettere ville holde seg på plass, noe jeg syntes hørtes snodig ut til jeg prøvde det selv. Men med forklaringen din er det jo straks mer logisk.
Det er godt man lærer underveis, men føler meg jo samtidig fæl for de gangene jeg har satt den feil og gjort han vondt unødig.
Det er godt man lærer underveis, men føler meg jo samtidig fæl for de gangene jeg har satt den feil og gjort han vondt unødig.
Skrevet 17 juli 2012 - 12:46
den skal settes med flate siden inn først=) står i pakningsvedlegget det
Skrevet 17 juli 2012 - 13:11
Den skal i utgangspunktt settes med den flate enden først. Det er det som er det riktige. Men så lenge den holder seg på plass spiller det ingen rolle hvilken ende man foretrekker å sette den med.
Skrevet 17 juli 2012 - 13:13
Lurer på om det ikke hadde vært enklere om den var flat i begge ender.
Man kommer ganske langt med sunn fornuft, en positiv innstilling, og kanskje litt sjokolade nå og da. :D
Skrevet 17 juli 2012 - 13:17
Cat.68 skrev 17 juli 2012 - 13:11:
Den skal i utgangspunktt settes med den flate enden først. Det er det som er det riktige. Men så lenge den holder seg på plass spiller det ingen rolle hvilken ende man foretrekker å sette den med.
Nei, ikke for virkningen, men det er ubehagelig etter den er satt om den er sett med feil ende først som forklart i HI.
Skrevet 17 juli 2012 - 13:26
Anonym bruker skrev 17 juli 2012 - 13:17:
Cat.68 skrev 17 juli 2012 - 13:11:
Ikke til alle. Det er nok temmelig inndividuelt.
Skrevet 17 juli 2012 - 13:51
Nå er det lenge siden jeg hadde småbarn og har aldri tatt stikkpille selv, men mener å huske at en flate enden ofte var litt ruglete og ujevn i kanten? Og at det da kan skrape litt når man setter den inn?
Hvorfor lager de den spiss i ene enden tro?
Et av livets mysterier det derre
Skrevet 17 juli 2012 - 13:57
Guttungen er raste hver gang vi satte inn med den flate enden først, ble illskriking i rundt 10 minutter etterpå.. Så testet vi ut å sette med den runde tuppen først, og hørte ikke et kny fra han, så siden da har vi satt med den rinde/spisse enden først.. Er meg revne likgyldig hva som står i pakningen, her gjør vi det etter hva som funker best for ungen
Skrevet 17 juli 2012 - 14:12
Heartbroken skrev 17 juli 2012 - 13:51:
Nå er det lenge siden jeg hadde småbarn og har aldri tatt stikkpille selv, men mener å huske at en flate enden ofte var litt ruglete og ujevn i kanten? Og at det da kan skrape litt når man setter den inn?
Jeg måtte google litt på det derre;) og det er visst fordi at endetarmen lukker seg rundt stikkpillen, og siden den er spiss vil den gli opp av seg selv! Hadde vært mye enklere om den var spiss på begge sider da spør du meg..
Skrevet 17 juli 2012 - 14:13
Heartbroken skrev 17 juli 2012 - 13:51:
Nå er det lenge siden jeg hadde småbarn og har aldri tatt stikkpille selv, men mener å huske at en flate enden ofte var litt ruglete og ujevn i kanten? Og at det da kan skrape litt når man setter den inn? Hvorfor lager de den spiss i ene enden tro? Et av livets mysterier det derre 
Den er rund i den ene enden for at den skal "passe" nedi lukkemuskelen som har samme fasong. Det er rett og slett for at den skal sitte mer behagelig. Det som er rarere er jo at den har en flat side. Jeg vet mange setter den inn med den spisse siden først pga det virker logisk at den skal "tres" inn slik/den flate siden butter mer imot når man setter den inn. Rund i begge kantene hadde kanskje vært noe?