Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Når kjøper dere stor seng til barna? Dvs 2 m lang i stedet for 1.60?

• Logg inn for å svare
13 svar til dette emnet

#1 Elskeråværemamma

Elskeråværemamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 145 Innlegg:
  • StedStavanger

Skrevet 17 juli 2012 - 11:21

Vi venter NR tre i november, og lurer nå på om gutten på 2,5 skal få ny juniorseng (1.60) eller arve juniorsenga til hun som blir fem i desember  ( og at storesøster får STOR seng på 2 m).  Hva gjør dere??

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 *Minnie Mus*

*Minnie Mus*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 11:54

Her går vi rett over fra sprinkelseng til stor seng på alle barna...:-)

#3 tante grusom master of law

tante grusom master of law

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 250 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 12:08

Jepp, rett over til stor seng her og.

#4 Vanililla

Vanililla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 157 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 12:15

Jeg lurer på det samme.
Nestemann blir å arve sprinkelsenga i desember.
Da er hun fylt 3 og vi har lurt på å kjøpe 2m seng med en gang.

Tror vi har bestemt oss for juniorseng, pga plassmangel rett og slett.
Da kan også nestemann arve den når h*n er vokst ut av sprinkelseng.

De kan jo ha juniorseng en del år da. Men hadde vi hatt større plass ville vi nok kjøpt stor med en gang.

#5 b_a_b_y_

b_a_b_y_

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 171 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 12:25

Vi gikk også rett fra sprinkelseng og til stor seng. Ser ikke helt vitsen med den ekstra utgiften til mindre seng i mellom.
Førstemann gikk over til stor seng når han var 2 år og 3mnd, andremann er så gammel nå, men pga av at småbarn er på tur holder vi han i sprinkelseng en stund til.

#6 Tredjemann på vei :D

Tredjemann på vei :D

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 146 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 12:26

Begge våre to (4 og 6,5 år) har 160 cm lang seng. Mest av økonomiske årsaker + plassmangel tidligere. Vurderer å selge senga til eldstemann og kjøpe voksenseng til han nå snart da, men 4-åringen skal få beholde senga si i minst to år til.

#7 snart3-4-5barnsmor.87

snart3-4-5barnsmor.87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 304 Innlegg:
  • Stedhordaland

Skrevet 17 juli 2012 - 14:35

Er selv litt usikker om vi trenger en sprinkelsengen eller bytte dem over for har 3 senger. 1 sprinkelseng ( der ligger lillebror på 10 Mnd) 160 seng der sovner storebror( på 3 år og 8 dager) , og babyen kommer 1 mars ( ca)  

Da er eldste 3 år og 8 Mnd, og lillebror 1 år og 6 Mnd. Og en nyfødt. Eldsten begynte tidlig og klatre så vi måtte ta av siden på grinden, så han kunne krabbe ut selv ( i stede for å falle i gulvet) litt over året gammel hvertfall.

Hmmm. Mulig jeg må se det Ann, greit å se hva andre gjør.

Ble litt langt, men om lillebror klatrer like tidlig som storebror flytter nok han i 160 sengen før babyen kommer.

#8 Knerten's mamma <3

Knerten's mamma <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 233 Innlegg:
  • StedØstfold

Skrevet 17 juli 2012 - 17:45

Vi har kjøpt 2m seng allerede til han på 15 mnd, men han skal ikke sove der før han kan gå ordentlig, og klatre inn ut selv. Han har jo litt tid på seg før lille i magen skal overta sprinkelsenga. (samsover de første mnd). Ser for meg at han begynner å bruke den over nyttår kanskje?

Senga til eldste er en brannbilseng der stigen er "sengehest", så det er umulig å falle ut derfra. Ganske festlig men også sikker seng :)

#9 bellybabe

bellybabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:
  • StedSandnes

Skrevet 25 juli 2012 - 20:16

samme her, ser ikke poenget med å "kaste bort penger" på en midlertidig seng. Så rett fra sprinkelseng til stor seng her. Og når mensten i magen vokser fra vogga (arvet) får h*n sprinkelsenga :)

#10 bellybabe

bellybabe

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:
  • StedSandnes

Skrevet 25 juli 2012 - 20:17

Vis innleggbellybabe skrev 25 juli 2012 - 20:16:

samme her, ser ikke poenget med å "kaste bort penger" på en midlertidig seng. Så rett fra sprinkelseng til stor seng her. Og når mensten i magen vokser fra vogga (arvet) får h*n sprinkelsenga :)
skulle være MINSTEN d.. ;)

#11 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 591 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 26 juli 2012 - 08:08

Vi gikk rett til stor seng på begge. Men det finnes jo senger som man kan styre lengden på slik at du kan starte med 1,60 og dra den ut til 2 m til slutt. :)
Common sense is not so common after all.

#12 Jentene mine og jeg:)

Jentene mine og jeg:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 217 Innlegg:

Skrevet 26 juli 2012 - 08:27

Vis innleggElskeråværemamma skrev 17 juli 2012 - 11:21:

Vi venter NR tre i november, og lurer nå på om gutten på 2,5 skal få ny juniorseng (1.60) eller arve juniorsenga til hun som blir fem i desember ( og at storesøster får STOR seng på 2 m). Hva gjør dere??

Vi kjøpte juniorseng til eldstejenta, men da lillesøster skulle ut av sprinkelsenga, kjøpte jeg likegodt stor seng til storesøster, så overtok lillesøster juniorsenga. Greiest med stor seng. Bedre plass når vi leser for dem om kvelden, og i tillegg kan den brukes til overnattingsgjester.

#13 Prins og prinsesse

Prins og prinsesse

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Skrevet 26 juli 2012 - 21:07

Rett på stor seng for begge her også. Rammemadrass uten sengehest - og ingen har falt ut av senga enda :) Veldig lettvint ved legging, og man slipper utgiften ved å kjøpe ny seng igjen om noen år :) Har brukt dry nights-laken i øvre del av senga for å beskytte den mot evt bleielekkasje, uhell når man tar sjansen på å slutte med nattbleie og oppkastsjuke før ungene greier å si fra om det sjøl da :)

#14 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 26 juli 2012 - 21:11

Her gikk vi rett på stor seng når mini var 3 år. Tok av ene siden på sprinkelsenga når han var 2,5, og så fikk han 200x90 seng.