Fortvilet, legen har ferie ut august
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 16 2012 13:25
8 svar til dette emnet
Skrevet 16 juli 2012 - 13:25
Jeg har presset meg på jobb og er helt utslitt.
Har en annen kronisk sykdom som begrenser meg veldig. Jobber egentlig fullt og har vært i forholdsvis fin form frem til nå.
Er 17 uker på vei, og nå kjenner jeg at jeg sliter.
Det verker skikkelig i kroppen, bekkenet har begynt å krangle, hodepinen sprenger og jeg er så ekstremt trøtt og sliten. Det går ut over nattesøvnen også.
Har nesten fått illebefinnende og vært skikkelig uvel og svimmel flere ganger.
Til og med når jeg sitter på jobb.
Legen min er kjempegrei og kjenner og min sykdomshistorie. Har endelig mannet meg opp til å ringe å bestille time for å få en gradert sykemelding. Også har han ferie i 6 uker..! ånei, mistet helt motet.
Jeg er ikke den som flyr ned dørene hos legen å hater å "syte og klage" og måtte overbevise folk om hvor vondt jeg har det. Prøver heller å dysse det ned og sette på et smil.. Foretrekker liksom å si at jeg har det bra! :-) (Ja, teit, går bare ut over meg selv...)
Men sånn er jeg nå.
Jeg kjenner ikke de andre legene, men et par av dem har jeg fått veldig dårlig inntrykk av. Vet ikke om jeg klarer å få meg til å gå til noen av dem og overbevise dem om å gi meg sykemelding. Ville prøve å jobbe 60%.
Vet ikke hva jeg skal fram til med dette, måtte bare få ut litt frustrasjon.
Har noen av dere gått til andre leger enn deres på legekontoret?
Ser bare for meg de ikke vil gi meg sykemelding (av en eller annen grunn) og sender meg avgårde uten å bli trodd..
Men jeg ser jo at jeg ikke klarer å jobbe fullt ut august akkurat.. Har allerede store konsentrasjonsproblemer...
Har en annen kronisk sykdom som begrenser meg veldig. Jobber egentlig fullt og har vært i forholdsvis fin form frem til nå.
Er 17 uker på vei, og nå kjenner jeg at jeg sliter.
Det verker skikkelig i kroppen, bekkenet har begynt å krangle, hodepinen sprenger og jeg er så ekstremt trøtt og sliten. Det går ut over nattesøvnen også.
Har nesten fått illebefinnende og vært skikkelig uvel og svimmel flere ganger.
Til og med når jeg sitter på jobb.
Legen min er kjempegrei og kjenner og min sykdomshistorie. Har endelig mannet meg opp til å ringe å bestille time for å få en gradert sykemelding. Også har han ferie i 6 uker..! ånei, mistet helt motet.
Jeg er ikke den som flyr ned dørene hos legen å hater å "syte og klage" og måtte overbevise folk om hvor vondt jeg har det. Prøver heller å dysse det ned og sette på et smil.. Foretrekker liksom å si at jeg har det bra! :-) (Ja, teit, går bare ut over meg selv...)
Men sånn er jeg nå.
Jeg kjenner ikke de andre legene, men et par av dem har jeg fått veldig dårlig inntrykk av. Vet ikke om jeg klarer å få meg til å gå til noen av dem og overbevise dem om å gi meg sykemelding. Ville prøve å jobbe 60%.
Vet ikke hva jeg skal fram til med dette, måtte bare få ut litt frustrasjon.
Har noen av dere gått til andre leger enn deres på legekontoret?
Ser bare for meg de ikke vil gi meg sykemelding (av en eller annen grunn) og sender meg avgårde uten å bli trodd..
Men jeg ser jo at jeg ikke klarer å jobbe fullt ut august akkurat.. Har allerede store konsentrasjonsproblemer...
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 16 juli 2012 - 13:38
De andre legene på senteret har også tilgang til journalen din og vil kunne se hva du har vært der for tidligere. Sannsynligvis går det helt fint! Det høres absolutt ikke ut som du forsøker å snike deg unna
I verste fall får du ikke sykemelding, og da venter du heller 6 uker...
Skrevet 16 juli 2012 - 13:40
Kjære vene, snakk om å bekymre seg for ingenting. Dra til en annen lege, få sykemelding, ferdig.
Skrevet 16 juli 2012 - 13:50
Anonym bruker skrev 16 juli 2012 - 13:47:
Hvorfor? Jeg blir helt sprø når folk må lage problemer ut av den minste ting. Tror HI at legen hennes er den eneste i landet hun kan få sykemelding hos? Hva med å prøve først i stedet for å lage et laaaangt syteinnlegg her?
Fordi dette er et anonymt forum, og noen syntes kanskje det er enklere å "tømme seg" her enn til noen man kjenner. Dessuten, det er jo bare for deg å la være å lese..?
Gutt 09 + Rosa spire
Skrevet 16 juli 2012 - 13:55
Liljekonvall med ♂ skrev 16 juli 2012 - 13:50:
Hvorfor? Jeg blir helt sprø når folk må lage problemer ut av den minste ting. Tror HI at legen hennes er den eneste i landet hun kan få sykemelding hos? Hva med å prøve først i stedet for å lage et laaaangt syteinnlegg her?
Haha, enig. Det er ingen som tvinger deg til å lese anonym..
Om du blir så sprø av det så la være heller. Du er jo ikke noe bedre selv når du kommer med sånne innlegg.. :-D
Skjønner HI godt jeg.. Og hun er nok ikke den eneste som kvier seg for å få sykemelding. Den sitter nok langt inne for mange...
Skrevet 16 juli 2012 - 13:55
Liljekonvall med ♂ skrev 16 juli 2012 - 13:50:
Fordi dette er et anonymt forum, og noen syntes kanskje det er enklere å "tømme seg" her enn til noen man kjenner. Dessuten, det er jo bare for deg å la være å lese..?
Det jeg ikke forstår er hva det er å tømme seg for? Har man ringt legen og ikke fått hjelp, så skjønner jeg det, men her har ikke HI engang ringt legekontoret, så hva det er å syte for kan jeg ikke fatte og begripe, men folk er nå engang forskjellige.
Skrevet 16 juli 2012 - 14:06
Du får bare ringe legekontoret og be om en time. Ev. fortelle at du trenger en sykemelding hvis de lurer på hvorfor du ikke kan vente til din lege kommer igjen. Legene på ditt legekontor kan som du har fått i svar få se din journal og gir deg nok sykemelding når du forteller at du trenger det