Har to snø barn og en samboer, er desperat etter og flytte fra der jeg bor nå. Men hvor?!! Hvor er det pent og koselig og ikke minst trivelige folk? Hvor bor du?
Hvor flytte??
Opprettet av
anonymemammaen
, juli 16 2012 13:09
11 svar til dette emnet
Skrevet 16 juli 2012 - 13:09
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 16 juli 2012 - 13:09
Eventuelt små..
Skrevet 16 juli 2012 - 13:14
Jeg bor i Os i Hordaland, og har aldri hatt det bedre, en koselig "bygd" ikke langt fra Bergen.
Flyttet hit for litt over et år siden, og blir nok boende her,.
Hvor holder du til nå ?
Flyttet hit for litt over et år siden, og blir nok boende her,.
Hvor holder du til nå ?
ung mamma venter nummer 1 :)
Skrevet 16 juli 2012 - 13:19
Jeg bor også i Os i Hordaland, og vil bo her så lenge jeg kan. Er oppvokst her, og har hatt en fantastisk barndom - både fordi det er trygt, sentralt og akkurat passe stort. Kommunen er akkurat kåret til en av de 10 beste kommunene å bo i! =)
Kan anbefale Os på det sterkeste!
Kan anbefale Os på det sterkeste!
Skrevet 16 juli 2012 - 13:45
Det ser jo aldeles nyydelig ut der! Er det mange jobbmuligheter der? er barnehagene gode samt skolene?
Skrevet 16 juli 2012 - 13:50
Stavanger/Sandnes/sola området anbefaler jeg. Har vokst opp her og syntes at det er den beste plassen å bo. (Akkurat flyttet tilbake etter å ha bodd i Bergen i mange år.) I dette området er det mange jobbmuligheter og lønnsvilkårene ligger generelt høyere. Minuset er at det har blitt veldig dyrt med bolig, spesielt i Stavanger. Selv har vi valgt å flytte til en av nabokommunene for at det skal bli billigere.
Skrevet 16 juli 2012 - 13:53
Hva jobber du som/vil jobbe som, HI? Det er ikke langt inn til Bergen, og der er det hvert fall gode og mange jobber. Ellers spørs det jo hvilke type jobb du ser etter. Og evt. mannen, da.
Barnehagedekkingen er vel som i resten av landet, men jeg har fått inntrykk av at de fleste får barnet i den barnehagen de vil. Det er en voksende bygd, så det er blitt rimelig mange barnehager etter hvert, som selvfølgelig gjør at det er flere barnehageplasser, og kort vei til barnehagen uansett hvilken del av bygden du bor i.
Jeg bor helt på grensen til Bergen, og skolen her (som jeg har gått på selv) har et veldig godt rykte. Jeg var kjempefornøyd selv når jeg gikk der (Barne- og ungdomsskole i ett)
Her jeg bor er det 20 minutter med bil til Bergen sentrum, og maks ti minutter til sentrum av Os. I tillegg er det veldig gode bussforbindelser - hvert fall fra Halhjem (der fergen går til Stord) og hele veien gjennom bygde til Bergen.
Barnehagedekkingen er vel som i resten av landet, men jeg har fått inntrykk av at de fleste får barnet i den barnehagen de vil. Det er en voksende bygd, så det er blitt rimelig mange barnehager etter hvert, som selvfølgelig gjør at det er flere barnehageplasser, og kort vei til barnehagen uansett hvilken del av bygden du bor i.
Jeg bor helt på grensen til Bergen, og skolen her (som jeg har gått på selv) har et veldig godt rykte. Jeg var kjempefornøyd selv når jeg gikk der (Barne- og ungdomsskole i ett)
Her jeg bor er det 20 minutter med bil til Bergen sentrum, og maks ti minutter til sentrum av Os. I tillegg er det veldig gode bussforbindelser - hvert fall fra Halhjem (der fergen går til Stord) og hele veien gjennom bygde til Bergen.
Skrevet 16 juli 2012 - 15:04
Bor laangt oppi nord, mannen er fisker og jeg er hjemme med det minste barnet som snart blir året. Jeg har tidligere jobbet innen helsesektor og likte det godt. Er alfa omega at begge har godt betalte jobber slik at en kan både bo og leve. Har lyst til å bo i et barnevennlig miljø, trygt og godt og koselige folk. Har opplevd det rake motsatte her for å si det slik. Er Os stort forresten? Har alltid hatt lyst til å bo i Bergen, men innser at det kanskje blir for dyrt. Huff, ikke lett dette. Takk for svar, kom gjerne med mer info og forslag!
Skrevet 16 juli 2012 - 15:13
Forresten, hva betaler dere i lån i måneden der hvor dere bor?
Skrevet 16 juli 2012 - 16:09
dytt
Skrevet 16 juli 2012 - 17:07
Ikke kom til Asker i hvertfal. Her er det fult!
Skrevet 16 juli 2012 - 20:05
her er det stort sett ikke vanskelig å verken få jobb eller barnehageplass, er såpass nært opp til Bergen at man fint kan jobbe der inne
Os er fantastisk flott, flotte fjorder og fjell
Det er en bygd på omtrent 20.000? innbyggere ?
men bygda er delt opp i flere "bydeler" med forskjellige skoler og barnehager.
når jeg flyttet hit fikk jeg inntrykk av at folk var lette å komme inn på, og fikk fort en omgangskrets
Så tar det knappe halvtimen inn til Bergen hvor man har mulighet til å være i "storbyen".
å anbefale på det sterkeste
Os er fantastisk flott, flotte fjorder og fjell
Det er en bygd på omtrent 20.000? innbyggere ?
når jeg flyttet hit fikk jeg inntrykk av at folk var lette å komme inn på, og fikk fort en omgangskrets
Så tar det knappe halvtimen inn til Bergen hvor man har mulighet til å være i "storbyen".
å anbefale på det sterkeste
ung mamma venter nummer 1 :)