Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ang. offentlig bad

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 englegull

englegull

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2012 - 22:31

Hei.

Jeg er 23 uker på vei og bekymrer meg stadig for ett eller annet. Har strevd lenge for å bli gravid (ivf) og er livredd for å gjøre noe feil.

Har lenge hatt lyst til å gå i svømmehallen, men leser enkelte steder at man ikke bør gå i offentlig basseng pga infeksjonsfare. Mens det andre steder står at basseng er trygt når man er gravid.

Boblebad vet jeg at man skal unngå både pga varme og bakterier, så det holder jeg meg unna uansett.

Har så veldig lyst til å gå i terapibassenget som holder ca 34 grader, og i barnebassenget med eldstemann. Men vil jo ikke gjøre det om det er en aldri så liten mulighet for at det skulle gå galt. Snart skal vi en tur med danskebåten, der er det et lite basseng. Er det sannsynlig at det er mer bakterier i et så lite basseng?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Moderator
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2012 - 10:28

Hei, på deg!
Det er ikke alltid så lett å vite hva man kan og hva man ikke kan, da det skrives mye forskjellig og menes mye forskjellig.
Så lenge fostervannshinnene er intakte, dvs at vannet ikke har gått kan du trygt bade i vann, hav og basseng.

Unngå for varme bad, da dette kan være uheldig for babyen i tillegg til at du kan bli uvel som følge av BT-fall.
Et basseng som holder 34 grader er helt greit:)
Jeg er usikker på om små basseng inneholder mer bakterier enn store, men det er jo uansett klor i vannet slik at det burde være greit.
Fortsatt god sommer:)