Gå til innhold

Huff, nervøs etter bryllupsmiddag..


LaMegSpire

Anbefalte innlegg

Huff, jeg tenker så mye.. Var i et nydelig bryllup i helga, og forretten bestod av blant annet camenbert og spekeskinke. Det var et par biter av hver av disse, og jeg måtte nesten spise maten.. Flere som har spist mat man blir frarådet? Jeg klarte ikke å legge igjen maten på fatet. Ingen skal jo vite om denne gravidteten enda.

 

lei av å gruble....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smakte litt nesten daglig av lokal spekeskinke og noen få biter ost da jeg var på ferie i Italia for en mnd siden. Klarte ikke dy meg for det er så nydelig. I ettertid angrer jeg, men gjort er gjort... Nå holder jeg meg unna.. Poenget, det går nok bra. Men for fremtiden er det nok lurt å følge anbefalinger hva gjelder mat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste røkelaks rundt uke 7. De serverte kun spekemat, eggerøre og røkelaks, og tunfisk (fersk). Spiste røkelaksen fordi jeg ikke tenkte meg om, men kom på det i ettertid at "oi, det skulle jeg vel kanskje heller ikke ha spist..." Har selvsagt avstått i etterkant, men tenk hvor mange som ikke vet de er gravide før de er kanskje et par mnd eller mer på vei? For de fleste så går det jo bra! Og man trenger jo ikke akkurat spise det flere ganger, om man skulle ha gått på en "smell".

 

Tror du kan ta det helt med ro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røkelaks kan man vel spise?! El???

 

Helst ikke (har jeg hørt flere plasser), men om man skal bør den være godt innenfor holdbarhetsdato. Og det vet man jo ikke akkurat når man får det servert fra catering.. :)

 

På matportalen står dette: Gravet eller røkt fisk bør spises godt innenfor holdbarhetsdato (bakterier). http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg tenker så mye.. Var i et nydelig bryllup i helga, og forretten bestod av blant annet camenbert og spekeskinke. Det var et par biter av hver av disse, og jeg måtte nesten spise maten.. Flere som har spist mat man blir frarådet? Jeg klarte ikke å legge igjen maten på fatet. Ingen skal jo vite om denne gravidteten enda. lei av å gruble....

 

Her går det nok ikke bra:( Har blødd masse denne uka. Men jeg tror ikke at dette har noe med den maten å gjøre. Da tror jeg det hadde tatt lenger tid før blødningen startet. (startet et døgn etter bryllupet). Skal til lege igjen i morgen for ny hcg. Det er jo en bitteliten sjanse for at det går bra enda, selv om jeg ikke tror det lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei... Krysser fingrene for deg og håper inderlig det går bra likevel! Tankene sendes din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...