Nikamo skrev 15 juli 2012 - 23:14:
For å være helt ærlig, så skjønner jeg ikke at du tør å få barn med denne mannen i det hele tatt jeg da... Han har vært utro mot sin forrige samboer, han klarer ikke to uker borte fra deg uten å ta opp kontakten med en tidligere flamme (spiller ingen rolle om at han takket nei til sex) og han lar sin mor styre livet hans. I tillegg til at dere tydeligvis kræsjer litt mtp kulturelle forskjeller. En ting er at du sikkert klarer deg alene med en ny baby, men du må faktisk forholde deg til denne mannen resten av livet uavhengig om dere holder sammen eller ikke, dersom du får barn med han...
Jeg har tenkt den tanken mange ganger, men samtidig virket han oppriktig da han fortalte om forholdet og hva han hadde tenkt over i ettertid. Alle kan gjøre feil tenkte jeg...bare man lærer.
å ta abort er ikke et enkelt valg ettersom jeg har vært med på dette selv. Utfordringen min nå er dette at han snur, og åpenbart blir hardt presset hjemme, men tør ikke stå oppreist. Frykt/respekten han har for sine foreldre er helt surrealistisk for meg.
At jeg tok han i å småflørte med en gammel flamme dagen etter jeg kom hjem fra reise, glad og fornøyd med vår lille suksess, har gjort de siste dagene til et helvete for meg. Valgets kvaler....
Jeg har god økonomi, to sunne og friske barn fra før, eget hus med god plass og en god jobb - sånn sett kan jeg fint klare meg alene også.
Mitt store dilemma ovenfor han er at jeg er usikker på om noe han noengang har sagt er noe han kan stå ved ettersom han vingler selv i et så viktig spørsmål som å få barn.
Jeg føler meg stressa over situasjonen og vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Han sier bare han ikke orker å snakke om noe, er sliten og har vondt i hodet.