Gå til innhold

Mobbenavn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle navn kan potensielt bli mobbenavn.

 

Jeg vet om ei som het ingvild - hun ble kaldt senge-vill

 

Så hadde du gitte med F

 

Synnøve - budeia

 

Navn med direkte bedtydning - Bjørn, Liv, Sol, Vår, Stål

 

Navn som kjente barnetve figurer har: Bjarne (betjent)

(fetter)Anton, Klara (Ku), Emil

 

osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle navn kan gjøres til mobbenavn, om mobberen vil. Jeg synes kanskje man burde droppe å gi sin sønn navnet Analius, som jo er et gammelt norsk navn, når man selv tenker anal når man hører det. En ønsker vel heller ikke gi sin datter navnet Buse. Ellers tenker jeg at et hvert navn man selv mener er fint, sikkert også er ok. Det viktigste er uansett at alle gjør sitt beste for at barna har god selvtillitt og er stolt over den de er. Da takler de fint å få små bemerkninger også, enten det gjelder navn eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Simen = sæd på engelsk

 

Det finnes ei dame på vestlandet som heter Sædis til fornavn. Noen navn kan man jo helt klart holde seg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen nevnte her, kan alle navn være potensielt mobbenavn - alt etter hva mobberen/mobberne klarer å finne på. Imidlertid kan man jo forsøke unngå en del belastede navn som f.eks. Adolf, Lenin. Leste en sak der foreldrene ville kalle datteren Ekstase. Syns denne type navn kan være grobunn for en del ekstra "erting". Her i Norge er det kanskje ikke kultur for slike navn enda (Håp, Tillit, Tro etc.) slik som i England/Usa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...