Hei igjen!
Overskriften sier hva jeg tenker meg gal på om dagen:) er det større sjanse for sa eller ma om man blir gravid før første mens etter en ma?
Da jeg var på sykehuset sa sykepleierne at vi burde vente en mens før vi prøvde på nytt. Legen på sykehuset og fastlegen mente at det ikke var noen medisinske grunner til å vente en syklus. Etter å ha lest på diverse forum blir jeg veldig usikker da det kan virke som om det gis mange ulike anbefalinger.
Finnes det dokumentert medisinsk grunnlag for å si at sjansen for sa/ma er større dersom man ikke har mensen før et nytt egg festes? Festes egget er vel kroppen klar?
Takk og god sommer:)
Prøve på nytt etter ma eller vente en syklus???
Opprettet av
Gjest_Håpernestegang:)_*
, juli 11 2012 19:46
1 svar til dette emnet
#1 Gjest_Medtungthjerte_*
Skrevet 11 juli 2012 - 19:46
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 13 juli 2012 - 08:25
Hei, på deg!
Meg bekjent finnes det ingen dokumentert medisinsk grunnlag for at det er større risiko for SA/MA dersom man blir gravid etter tidligere abort uten at man har hatt menstruasjon først.
Anbefalingene går i begge retninger. Noen får beskjed om å vente, mens andre får beskjed om at det bare er å kjøre på.
Enten er forholdene tilrettelagt for en nye graviditet eller så er de ikke det.
Hvis du føler det tryggest med å vente en syklus før du prøver igjen, kan det vel hende det er best for deg, iallefall rent psykisk.
Håper det ordner seg slik du vil, og fortsatt god sommer:)
Meg bekjent finnes det ingen dokumentert medisinsk grunnlag for at det er større risiko for SA/MA dersom man blir gravid etter tidligere abort uten at man har hatt menstruasjon først.
Anbefalingene går i begge retninger. Noen får beskjed om å vente, mens andre får beskjed om at det bare er å kjøre på.
Enten er forholdene tilrettelagt for en nye graviditet eller så er de ikke det.
Hvis du føler det tryggest med å vente en syklus før du prøver igjen, kan det vel hende det er best for deg, iallefall rent psykisk.
Håper det ordner seg slik du vil, og fortsatt god sommer:)