Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvorfor skal så å si ALLE...?

• Logg inn for å svare
39 svar til dette emnet

#21 einog2

einog2

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 23:14

Min første så ville jeg egenltig ikke vite det, men kjærringa på ul klarte selvfølgelig å si det like vel så da var spenninga over for min del :( babyen jeg venter nå vil jeg ikke vite, hjerte barnet skal få lov til å vise meg det selv når barnet er klar for det :)
<3 ..::*Ståle Rocky*::.. <3

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Vinterstjerne

Vinterstjerne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 586 Innlegg:

Skrevet 28 juli 2012 - 16:45

Har to barn og ville ikke vite kjønn på noen av dem. Var selvsagt nysgjerrig og spent, men syntes det var noe av moroa å gjette på hvem som bodde i magen.

Andre kan gjøre hva de vil for meg, men skal innrømme at jeg synes det er ganske kjedelig når andre offentliggjør både kjønn og navn i god tid før fødselen.

#23 Salomine

Salomine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 212 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 12:56

For oss føltes det riktig å få vite kjønn. Siden jeg ikke kjente liv før i uke 25 pga barnets leie og morkakas plassering føltes alt helt uvirkelig og når jeg i tillegg ikke hadde noen svangerskapsplager følte jeg at jeg ikke hadde kontroll på noen ting. Og følte meg rett og slett ikke gravid. Det å få vite barnets kjønn gjorde for oss at vi følte vi kom nærmere det lille mennesket som bor der inne og at det faktisk var der.
Dette var rett for oss. (hadde i utgangspunktet ikke tenkt å vite kjønn, men behovet endret seg altså.)

#24 Mammali

Mammali

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 14:53

mamma og pappa har ikke vist kjønn på noen av oss før vi ble født(den minste i søsken flokken er bare noen år gamle så det er ikke mange herrens år  siden heller.)
det er jo veldig gøy å gjette om det er gutt eller jente. men nå som jeg selv er gravid er jeg usikker om jeg klarer å vente så lenge,siden jeg er så inderlig spent. jeg skulle gjerne likt å vite det for lengst. men hadde jo vært artig å blitt overrasket og.

#25 VinterSol+2

VinterSol+2

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 328 Innlegg:
  • StedØstlandet

Skrevet 01 august 2012 - 15:13

Vi visste ikke med nr to.
Så da han ble født død, var det vanskelig å gi han et navn.
Han hadde jo bare tullenavn fra før, ala sneipen og huleboeren etc.
Det var sårt.

Derfor vil vi gjerne vite kjønnet, det gir oss anledning til å bli kjent med barnet p et vis, samme hvordan det går. Til å finne et navn.

det å få barnet i armene og se at det er en ekte person som kkommer ut, det er i grunnen nok for meg. Om eg ikke må bestemme navn og lære kjønn og alt på en gang også. Når jeg har muligheten, mener jeg :)
Prinsessa 07,engleprinsen 08, Prinsen 09 og vesle kylling -12. Kos&kaos!

#26 *SommerFrisk*

*SommerFrisk*

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 234 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 18:50

Vis innleggSnartMammaTil2:) skrev 10 juli 2012 - 18:01:

Vite kjønn på baby? Tenk før i tiden, da de verken hadde UL eller noen ting! Nå er det jo sånn at hvis baby ikke blotter seg på UL så bestiller man privat UL for man Må jo vite det! Hva med å la fantasien løpe løpsk da? Kose seg med kjerringråd og spå/horoskop. Så ser en når baby melder ankomst!:) Jeg gleeeder meg over å ikke vite kjønn denne gangen jeg:D tenk den overraskelsen jeg får ved fødselssenga da:) Hva er grunnen til at dere absolutt vil vite kjønn? Er det bare fordi da kan dere handle farger? Synest det er litt vagt jeg;) Men vil jo gjerne høre grunnen deres da:)

*Hvorfor skal alle ha mobiltelefon og være tilgjengelig hele tiden?-vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle ha det sikreste og det beste barnesetene? -vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle ha GPS i bilene? - Vi klarte oss fint med papirkart før.

*Hvorfor skal alle ha facebook? -Vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle ha flaskekokere til barna sine? - Vi klarte oss med vann fra springen og gryter før.

*Hvorfor skal alle ha flasker som reduserer luftinntaket til barna? -vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle over 35 uansett ha fostervannsprøve? - vi klarte oss jo fint uten før.

*Hvorfor skal vi ha keisersnitt? - Det er normalt og føde, og vi klarte det fint før.

*Hvorfor skal alle ha et bankkort? - Vi klarte oss fint med kontanter før.

*Hvorfor skal alle PLaystation/x-box ? vi klarte oss fint med Ludo og stigespillet før.

* Hvorfor skal................ Og rekken av "hvorfor" er uendelig.
Utvikling heter det. Og det bør være opp til folk å få velge hva de ønsker for sine liv.

Så for å svare deg på det du spurte om; <Vi> ønsket og vite kjønnet med førstemann, og med jenta som er på vei, fordi det for det første har gitt OSS muligheten til å planlegge, alt fra klær, barnerom og til navn.
Hvorfor? - FORDI vi i 2012 har MULIGHET ;)
Bare de er friske <3

#27 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 19:05

Vis innlegg*Sommerfrisk* skrev 03 august 2012 - 18:50:

Vis innleggSnartMammaTil2:) skrev 10 juli 2012 - 18:01:

Vite kjønn på baby? Tenk før i tiden, da de verken hadde UL eller noen ting! Nå er det jo sånn at hvis baby ikke blotter seg på UL så bestiller man privat UL for man Må jo vite det! Hva med å la fantasien løpe løpsk da? Kose seg med kjerringråd og spå/horoskop. Så ser en når baby melder ankomst!:) Jeg gleeeder meg over å ikke vite kjønn denne gangen jeg:D tenk den overraskelsen jeg får ved fødselssenga da:) Hva er grunnen til at dere absolutt vil vite kjønn? Er det bare fordi da kan dere handle farger? Synest det er litt vagt jeg;) Men vil jo gjerne høre grunnen deres da:)

*Hvorfor skal alle ha mobiltelefon og være tilgjengelig hele tiden?-vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle ha det sikreste og det beste barnesetene? -vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle ha GPS i bilene? - Vi klarte oss fint med papirkart før.

*Hvorfor skal alle ha facebook? -Vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle ha flaskekokere til barna sine? - Vi klarte oss med vann fra springen og gryter før.

*Hvorfor skal alle ha flasker som reduserer luftinntaket til barna? -vi klarte oss fint uten før.

*Hvorfor skal alle over 35 uansett ha fostervannsprøve? - vi klarte oss jo fint uten før.

*Hvorfor skal vi ha keisersnitt? - Det er normalt og føde, og vi klarte det fint før.

*Hvorfor skal alle ha et bankkort? - Vi klarte oss fint med kontanter før.

*Hvorfor skal alle PLaystation/x-box ? vi klarte oss fint med Ludo og stigespillet før.

* Hvorfor skal................ Og rekken av "hvorfor" er uendelig.
Utvikling heter det. Og det bør være opp til folk å få velge hva de ønsker for sine liv.

Så for å svare deg på det du spurte om; <Vi> ønsket og vite kjønnet med førstemann, og med jenta som er på vei, fordi det for det første har gitt OSS muligheten til å planlegge, alt fra klær, barnerom og til navn.
Hvorfor? - FORDI vi i 2012 har MULIGHET ;)
Sant det du sier her :)
Men tenker jo på de som penger ut i flesk på UL etter UL for å få det 210% sikkert ;) gjemmer lilleputt seg på UL lev i spenning!:)
Men altså, skjønner jo veldig godt hvorfor en velger å vite, har selv "en av hvert" valg nå så:)

#28 Tovehvit

Tovehvit

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 351 Innlegg:
  • StedLeknes

Skrevet 05 august 2012 - 03:07

Jeg vil vite, koste hva det koster:P

Mitt første svangerskap var skjult. Så jeg kom inn på føden for ULsjekk om jeg kunne være gravid utenfor livmoren eller noe slikt.
Anyway.. Der lå jeg, 19 år, telefonoperatør, delte hybel med 2 kompiser, og med 7 cm åpning og jeg var alene. Det vil si til min mor kom hysterisk*hahaha*

Men uansett, jeg fikk ikke oppleve kosen med å handle ting etter farger, vell, jeg kunne ikke engang handle noe nøytralt. Fikk ikke gjort noe annet enn at min mor hadde et sabla strev med å få fatt i ting til jeg kom fra føden^^

Så denne gangen vil jeg vite, om jeg så skal kaste bort flere 1000 lapper på UL.
Jeg vil være med på handlingen enten etter blått eller rosa, jeg vil kunne tenke over navneforslag, jeg vil kunne vite for første gang hvem jeg har i magen, snakke til den om tema.

At storesøstrene(sambo sine) kan fortelle om tingelinger, rosa, enhjørninger og alt annet som jenter liker, om det blir ei lita tulle.

At storebroren kan fortelle rampestreker, klatring i trær, fartsfylte nedoverbakker i vinter, om det blir en liten pjokk.

Jeg vil gjøre alt:D
Jeg er egentlig ganske innholdsrik, selv om jeg er ganske så inkompetent!!!

#29 vi2 blir vi3 <3

vi2 blir vi3 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 66 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 11:36

Vi ønsker å vite kjønnet for det er ikke en overaskelsespakke vi venter på..
Vi venter på en liten person som allerede eksisterer, og som vi ønsker å bli kjent med og knytte oss til de neste 6mnd. Da føler vi at å ha en han,hun eller navn å referere til/snakke til er vesentlig og viktig i tiden fremover :)

#30 ♫røverdøtreog♪røver

♫røverdøtreog♪røver

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 239 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 11:44

Vis innleggvi2 blir vi3 <3 skrev 05 august 2012 - 11:36:

Vi ønsker å vite kjønnet for det er ikke en overaskelsespakke vi venter på.. Vi venter på en liten person som allerede eksisterer, og som vi ønsker å bli kjent med og knytte oss til de neste 6mnd. Da føler vi at å ha en han,hun eller navn å referere til/snakke til er vesentlig og viktig i tiden fremover :)

Hva om det blir tatt feil da?
Vi blir kjent like mye med nurket inni magen uansett, synes jeg. Hyggelig å ikke vite

#31 vi2 blir vi3 <3

vi2 blir vi3 <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 66 Innlegg:

Skrevet 05 august 2012 - 12:42

Vis innlegg♫røverdøtreog♪røver skrev 05 august 2012 - 11:44:

Vis innleggvi2 blir vi3 <3 skrev 05 august 2012 - 11:36:

Vi ønsker å vite kjønnet for det er ikke en overaskelsespakke vi venter på.. Vi venter på en liten person som allerede eksisterer, og som vi ønsker å bli kjent med og knytte oss til de neste 6mnd. Da føler vi at å ha en han,hun eller navn å referere til/snakke til er vesentlig og viktig i tiden fremover :)
Hva om det blir tatt feil da? Vi blir kjent like mye med nurket inni magen uansett, synes jeg. Hyggelig å ikke vite

Javisst, det er mulig det og- blir isåfall en morsom histore å ta med seg det ;) Du Stian- du var Silje du da du lå i magen, du lurte oss godt der ;)
faktisk tror jeg de fleste "vet" hva de venter også- som meg, jeg er 100% sikker på vi venter en liten gutt, men vil jo ikke få det bekreftet helt sikkert før vi ser en liten tass på UL og han er født da :)

#32 Scaniabusslastebilmjau

Scaniabusslastebilmjau

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 601 Innlegg:
  • StedEidsvoll

Skrevet 06 august 2012 - 16:28

Jeg skjønner heller ikke denne trangen til å måtte vite kjønn. Bare pga innkjøp. Syns det er en for dum grunn. Er jo så mye farger som passer både til gutt og jente, så hvorfor må det være rosa til jenter og blått til gutter liksom? Gul, rød, hvit, lilla, oransje og grønn er jo også farger som passer til begge kjønn. Såkalt nøytrale farger. Også påstår noen at nøytrale farger er kjedelig.... Jaja... Smaken er som baken. Jeg syns blå og rosa er mye kjedeligere farger enn for eksempel lilla og oransje. Men vi kan jo være enig om å være uenig. Jeg veit at den dagen jeg er så heldig å bli gravid, så vil jeg velge å ikke vite kjønn. Blir det jente vil hun uansett få minimalt med rosa, fordi det finnes så mange andre farger som er mye finere enn rosa, om enn mer nøytrale, men hva så....????

#33 SnartBaby<3

SnartBaby<3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 64 Innlegg:
  • StedSkedsmo

Skrevet 06 august 2012 - 16:42

Problemet i butikkene nå er jo nettopp det at det IKKE finnes så innmari mye kjønnsnøytralt tøy.. Skulle kjøpe et sett med babytøy før vi fikk vite kjønn, og gikk i flere timer for å velge.. Alt er jo enten veldig jentete eller veldig guttete :/ Selvom en jentebody er hvit, så har den jo enten en liten blomst eller noen blonder! Kan ikke bruke det til gutt :P Enig med dere andre som også sier at dere føler dere nærmere det ufødte barnet :) Veldig deilig å tenke at du har en "en" eller "ei" i magen, og ikke bare "det" :)

#34 Smokk2013

Smokk2013

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 50 Innlegg:

Skrevet 06 august 2012 - 18:09

Fikk vite i dag at vi venter ei lita pie! <3 Jeg ville vite fordi jeg var så himla nysgjerrig! Dette er vel veldig individuelt. Noen vil, andre ikke, uansett er det bare å respektere deres valg selv om man syns grunnen er "vag". Vag er relativt, og alle er forskjellig;) og takk for det !:) Mulig jeg ikke vil vite med nestemann. Hvem vet:)

#35 LivHeidi

LivHeidi

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 232 Innlegg:
  • StedLjusdal

Skrevet 07 august 2012 - 16:16

Ville vite fordi vi KAN, og fordi det er ekstremt lite som er kjønnsnøytralt av klær og utstyr, og vi vil alvorlig fundere på navn. Ikke minst. Navn er vanskelig, og jeg synes ikke noe om at en baby lever i flere uker uten noe navn. Ikke synes jeg noe om at man har et av hvert heller, så får barn nr 2 "det som ikke ble brukt, men tiltenkt nr 1"

Var og handlet litt før vi visste kjønn, det er så og si umulig å finne noe kjønnsnøytralt. Synd, men sånn er det i 2012.

Vi var hjemme i Norge på ferie like etter UL, og skulle få med oss klær og utstyr fra familie, og uten bil kunne vi ikke bare drasse med oss alt.

Jeg liker dessuten å prate med henne, kunne si "ho" osv. :)
- Det finnes ikke noe vennskap, ingen kjærlighet, som den en mor har til sitt barn.

#36 marybary

marybary

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Skrevet 20 november 2012 - 16:06

Jeg vil vite fordi, jeg synes det er en glede midt i svangerskapet. Noe å se fram til :-) Når babyen kommer, er det så vakkert uansett, så da valger vi å få den "gleden" ved UL.

#37 lUmlUm med tulla si

lUmlUm med tulla si

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 525 Innlegg:

Skrevet 20 november 2012 - 16:40

Som Vanililla sa; Man blir nok også litt mer "knyttet" til den lille om man på en måte vet hvem det er mens den er i magen. Misforstå meg rett.
Jeg følte ihvertfall etter UL med forrige at det var mye lettere å forholde seg til at det faktisk var en liten pike der inne. Det hele gikk mer opp for meg om du skjønner.

Da jeg var på UL, ville vi vite kjønn. Først og fremst på grunn av innkjøp, men også pga navnevalg. Nøytrale farger er ikke bare-bare å finne mye av!
Da UL endelig kom, fikk jeg se babyen vår. Jeg SÅ babyen, og jeg ble ubeskrivelig glad for at alt så ut til å være i orden. Jeg trodde det gikk mer opp for meg at vi faktisk ventet et lite barn. Men så, så sa jordmor "her ser dere kjønnsleppene, så det er ei jente," da sa det PANG inni meg, og jeg holdt på å gråte meg i hjel. Først da gikk det opp for meg, jeg bar på mitt eget lille barn, et lite jentebarn. Jeg følte det som om jeg ble slukt av kjærlighet til den lille, for dette var mitt barn, min egen lille jente.
Det samme gjaldt samboer, han ble helt målløs, og gliste som en "idiot" :D Gutt eller jente, samma det, men bare det å vite at barnet vårt hadde et kjønn, var helt fantastisk! (det høres rart ut, men det gikk bare mer opp for oss at vi skulle bli foreldre).

Jeg angrer absolutt ikke på at jeg fikk vite kjønn, og nå er ikke grunnen kun navnevalg og innkjøp lengre, nå ville også grunnen vært å kunne virkelig se for seg fremtiden med den lille i magen. Nå som jeg venter jente, drømmer jeg selvfølgelig om kjoler, dukker, de mykeste bamser, glitter, perler... Hehe! Før syntes jeg det var vanskelig å se for meg en fremtid med barnet (vi har mistet to ganger før, MA, så det var veldig uvirkelig for meg at det faktisk levde, kan være derfor jeg hadde litt vanskelig for å knytte meg til lille før UL), men nå kan jeg ikke se noe annet for meg.

#38 DaTuMa

DaTuMa

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 881 Innlegg:

Skrevet 30 november 2012 - 10:31

Jeg ville ikke vite det forrige gang og vil ikke vite det denne gangen heller. Pappaen vil vite men godtar at jeg ikke vil. Blir fryktelig spennende å ikke vite det da, blir en morsom overraskelse.
Men førstemann var jeg overbevist om at det var en gutt i magen, så kjøpte alt i mørkeblått o.l. Men det kom ut en jente. Så da var det en jente i blå klær. Gikk helt fint :)

#39 Jentene mine og jeg:)

Jentene mine og jeg:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 217 Innlegg:

Skrevet 30 november 2012 - 10:43

Vi visste ikke de to første gangene, men bestemte oss for å få vite kjønn denne gangen. Jeg likte rett og slett litt bedre å ikke vite hva det var, for denne gangen kan jeg ikke fri meg fra følelsen av at de kan jo ha tatt feil (selv om 3 ultralyder sier jente). Jeg var knyttet til barnet de to andre gangene, og kan absolutt ikke si at jeg er mer knyttet til den som er i magen nå.

Husker bare jeg ble så irritert i mine to tidligere svangerskap fordi alle forventet å få vite om det var jente eller gutt når vi hadde bestemt oss for å vente. Nå ville vi bare prøve annerledes for å se om jeg virkelig ble mer knyttet til den lille (noe jeg ikke trodde var mulig).

Håper bare det kommer ei jente ut i mars, for jeg tror det vil være verre å plutselig skulle venne seg til at barnet man har hatt i magen plutselig er et annet kjønn enn man fikk vite på ul. Det har skjedd med tre som jeg kjenner.

#40 Pashla

Pashla

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 520 Innlegg:

Skrevet 30 november 2012 - 11:03

De som forlanger å få vite kjønn på fosteret er de samme som i barndommen snik-kikket i julegavene! Sann mine ord!
Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.