Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hvorfor skal så å si ALLE...?

• Logg inn for å svare
39 svar til dette emnet

#1 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 18:01

Vite kjønn på baby?
Tenk før i tiden, da de verken hadde UL eller noen ting!
Nå er det jo sånn at hvis baby ikke blotter seg på UL så bestiller man privat UL for man MÅ jo vite det!
Hva med å la fantasien løpe løpsk da? Kose seg med kjerringråd og spå/horoskop. Så ser en når baby melder ankomst!:)

Jeg gleeeder meg over å ikke vite kjønn denne gangen jeg:D tenk den overraskelsen jeg får ved fødselssenga da:)

Hva er grunnen til at dere absolutt vil vite kjønn? Er det bare fordi da kan dere handle farger? Synest det er litt vagt jeg;)

Men vil jo gjerne høre grunnen deres da:)
  • Celcius73 og Neffi78 liker dette

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Rampegutt08+Bøllefrø12

Rampegutt08+Bøllefrø12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 832 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 18:10

Vi skal ikke vite, og ikke visste vi det sist heller ;) Det som er så morsomt er at mange andre enn oss selv er Så irritert over å ikke få vite det. Er nesten så vi blir kommandert pga fargevalg osv. Liker nøytrale farger jeg, og vi får jo det vi får ;) Om det blir en liten gutt til eller ei jente er ikke så nøye. Liker spenningen, og angrer ikke på valget :)

Skjønner de som vil vite altså, men er glad for at vi ikke gjør det.
  • Millamelis liker dette

#3 Alessandro+baby i magen :)

Alessandro+baby i magen :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 393 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 18:13

Vi vil vite fordi vi bare vil :) jeg klarer ikke å ikke vite det , simpelt :)

#4 MammatilSofia

MammatilSofia

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 815 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 18:16

Jeg hadde nok klart å vente i forhold til nysgjerrigheten min,. men det er mest pga innkjøp at jeg helst vil vite det.
Vil helst ha alt klart til den lille kommer, og har ikke lyst på nøytrale farger i alt.. syns det er så dårlig utvalg!
Enkelt å greit.
  • 86_mtg liker dette

#5 Vanililla

Vanililla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 157 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 18:28

Fordi man kan..! :-)
Og det er jo heller ikke lenge man har hatt den muligheten, foreldrene våre visste jo ikke.
Det er jo selvfølgelig enklere å planlegge og forberede ting om man vet det. Både utstyr og navn.
Man blir nok også litt mer "knyttet" til den lille om man på en måte vet hvem det er mens den er i magen. Misforstå meg rett.
Jeg følte ihvertfall etter UL med forrige at det var mye lettere å forholde seg til at det faktisk var en liten pike der inne. Det hele gikk mer opp for meg om du skjønner.

Jeg er selv altfor nysgjerrig så klarer nesten ikke vente til UL engang. Min store svakhet.
Hadde man ikke hatt muligheten blir det jo annerledes, da må man jo bare forholde seg til at man aldri vet på forhånd. Men når muligheten er der, hvordan kan man la være?

Må si dere er flinke som klarer å vente, har ikke selvdisiplin nok til det jeg.. :-D
Er såvidt jeg klarer å vente med å si navnet når det er klart, men DET skal jeg klare å holde. For mannen sin skyld! :-)
  • Nordhagenjentene :), *SommerFrisk*, Bonanza og 3 andre liker dette

#6 Miitii

Miitii

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 87 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 18:30

Jeg er nå på vei med nr2, og jeg ville vite det begge gangene. Hvis det ikke hadde vært mulig å se på vanlig UL, så hadde jeg ikke gått privat, det er ikke så om å gjøre. Men jeg ser ingen grunn til ikke å vite det, hvis man nå kan? For oss har det vært veldig greit da vi har valgt navn på forhånd, og elsker å kalle barnet i magen ved dets navn :) Det gjorde vi første gang, og det gjør vi og nå. Og nei, for oss var det og blir nok ikke tvil om nå navnet passer eller ei...når man har kalt et barn ved dets navn i 5-6 mnd så ER det den som kommer ut :) Det synes vi ihvertfall. Og for dem som synes det er en så stor overraskelse når barnet blir født; det kan jeg jo til dels være enig i, men personlig så synes jeg fødselen er så stor opplevelse i seg selv at jeg synes det med gutt/jente forsvinner litt da man bare er så overlykkelig over at alt har gått bra og man har verdens skjønneste lille barn på magen :) Synes det er en vel så stor overraskelse når vi ser det på UL. Og for oss har det ingen ting med innkjøp å gjøre..er ikke særlig glad i rosa og lyseblått og vil helst ha klare fine farger som passer begge kjønn både på klær og utstyr ;)
  • Mustimus, *SommerFrisk*, mamma&mamma og en annen liker dette

#7 SnartMammaTil2:)

SnartMammaTil2:)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 406 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 21:19

Det er jo sant det:)
Jeg ville vite med første! Kom vel litt av at det var min første og måtte på en måte få det helt bekreftet:)

Er jo litt rett i det som blir skrevet, selv om en vet kjønn før fødsel. Blir det jo fortsatt en overraskelse mtp hvordan baby ser ut og oppfører seg:)
  • Aleteia liker dette

#8 Dyne&Pute

Dyne&Pute

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 104 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 00:17

Vi visste ikke kjønnet med noen av våre to. Jeg syns det var fantastisk at det var mannen som kunne avsløre kjønnet begge gangene! Var liksom prikken over i'en når han sa: Vi har fått en nydelig jente (og gutt andre gangen) Vi kjøpte litt klær i nøytrale farger, og fikk en drøss av klær i de "riktige" fargene så snart alle fikk vite det :) så ingen problem med innkjøpene iallefall. Vi hadde gjort det samme igjen om vi skulle hatt en til :)
  • Rampegutt08+Bøllefrø12 og Gunhild Malene liker dette

#9 Prinsesse Brødhue

Prinsesse Brødhue

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 54 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 12:30

Jeg ville heller ikke vite noe om hva som var i magen. Det som kommer det kommer.
Var forøvrig 8 mnd på vei da jeg begynte så smått å handle inn babyutstyr.. Gikk bra det og!

#10 Iselilja

Iselilja

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 546 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 12:41

Vi ville vite med de tre første, men ikke med fjerdemann. Følte meg ikke mindre knyttet til ham av den grunn. Og helt ærlig; kunne ikke bry meg mindre om kjønn etter fødselen. Var helt utslitt, og opp over ørene forelsket i det lille vesenet uavhengig av kjønn :) Angående navn fant vi noen vi likte av både gutte- og jentenavn.
Nothing is impossible, the word itself says "I'm possible" Audrey Hepburn

#11 ☆Ida*Thomas + Christopher*

☆Ida*Thomas + Christopher*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 234 Innlegg:
  • StedFredrikstad

Skrevet 12 juli 2012 - 16:34

Vi vil også vite det fordi vi er nysgjerrige, og jeg syns det også gjør det enklere å kjøpe inn ting vi trenger med tanke på at sånn som det er i butikker nå så er det veldig kjønnsdelt, syns ikke det er så mye unisex klær..

Men hadde det vært tilfelle at det ikke var mulighet for å se det som i "gamle" dager så hadde jeg innfinnet meg med det =)

#12 Ingunn89

Ingunn89

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 356 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2012 - 12:08

Jeg vil gjerne vite. Rett og slett fordi jeg er nysgjerrig!
  • Anastasia_ønsker3 liker dette

#13 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 126 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2012 - 21:10

Jeg ville vite det på grunn av at det er lettere å finne navn, og at jeg kan strikke og kjøpe inn klær i rosa ;)

#14 fikas

fikas

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 863 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 12:21

Vi ville ikke vite sist og vil heller ikke vite nå :) jeg hadde skjønt det litt mer om det var f.eks 7 forskjellige muligheter - men det er jo ett av to! Jente eller gutt.

For forberedelsenes del så hadde det ikke noe å si for vår del. Jeg syns det var utrolig kjedelig å handle til en jeg ikke visste hvem var- så det gjorde jeg etter han var født :) hadde kanskje tre- fire sett med klær før fødselen, og fikk jo mye i "riktig" farge etter han ble født :)
Denne gangen har vi alt av utstyr etter førstemann- om det blir jente eller gutt har ikke så mye å si. Det meste av klærne passer uansett jente også :)

:) men det er forskjell på folk!
  • Gunhild Malene liker dette

#15 Miip you!

Miip you!

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 606 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 23 juli 2012 - 12:25

Jeg ønsker å vite fordi jeg er en forferdelig nyskjerrig person. Og når man har muligheten så hvorfor ikke ta den, de som ønsker det? Hvis du ikke vil vite så ikke spør. Er ikke verre :)
Jeg syns det er kos å vite om jeg venter en liten gutt eller jente.

Med det sagt så hadde jeg aldeles ikke bestilt en privat time om man ikke så kjønnet på første Ul. Da får jeg heller vente.
Overrasket blir jeg uansett for barnet ser aldri ut slik jeg forestiller meg. :)
Common sense is not so common after all.

#16 Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤

Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 757 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 12:35

Jeg trenger å vite kjønnet så langt det lar seg gjøre, rett og slett for å kunne klare å knytte meg til babyen før den blir født. Det hjelper ikke at jeg har sett en baby på ul og kjenner bevegelsene, jeg trenger å vite hvem som er i magen. Det hele bunner i oppveksten min som har gjort at jeg må ha mest mulig kontroll i livet mitt, og hva som skjer med kroppen min. I uvanlig i følge psykologen min. Ser vi ikke kjønnet på ordinær ul, så skal vi uansett på 3D senere og da er det jo veldig stor sjanse for at man ser det :)

#17 SolsidenOppNed

SolsidenOppNed

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 12:38

Fordi jeg er veeeeldig nyskjerrig, og klarer simpelhen ikke å la det ligge såfremt det er mulig å finne utav det. :-)
Men med nummer 2 nå er det mest for å involvere storesøster på 5år at vi vil vite det denne gangen. Hun skal få bli med på venterommet på ordinær UL sammen med pappa, og om alt ser like fint ut som før, skal hun få komme inn å se og få vite hva det blir når vi alle får vite det. Tipper hun synes det er "helt fantastisk!" (direkte oversatt fra en entusiastisk 5 åring) :-) Men synes det er spennende for de som ikke vil vite det, og respekterer det veldig. Det er jo mer uvanlig å ikke vite det nå enn å vite det på forhånd tror jeg (iallefall i min omgangskrets.)

#18 eaglebeagle

eaglebeagle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 859 Innlegg:

Skrevet 23 juli 2012 - 20:32

Med min første var det helt uklart om det ble jente eller gutt, selv om vi ønsket å vite, kunne de ikke se kjønnet. Det ga meg overhode ingen glede å ikke vite, tvert i mot vil jeg si at det skapte en haug med ekstrabekymringer. Trodde lenge jeg ventet en tvekjønnet blant annet. Det å vite kjønnet i de to andre svangerskapene, har gitt meg en slags ro og stillet nysgjerrigheten. Har brukt mye tid og tanker på alt annet som er spennende, som svangerskapets forløp, fødsel og ikke minst hvilken person vi skal ta i mot. Det har aldri handlet om handling/farger e.l. for min del. Heldigvis har pappan og jeg det likt med dette.

Jeg er født så supernysgjerrig, at jeg som barn smugkikket på de aller fleste julegavene mine, uten at det ødela noe som helst av gleden på julaften (dette har medført en ny tradisjon etter jeg ble gift, nemlig at mannens gaver til meg oppbevares hos mine foreldre..).

Jeg synes det er supert at noen ikke ønsker å vite og synes uvitenheten i seg selv er et spenningsmoment, det viktigste er vel at man gjør det som føles rett for seg? Jeg klarer ikke å undre meg veldig, eller enda mindre irritere meg, over at mennesker har andre ønsker enn meg selv. :-)

Dette innlegget har blitt redigert av eaglebeagle: 23 juli 2012 - 20:33

#19 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 24 juli 2012 - 09:57

Med førstemann fikk sambo bestemme om han ville vite kjønnet. Dette fordi det var et uplanlagt svangerskap, og vi brukte lang tid på å bestemme om vi skulle beholde eller ikke. Dvs, jeg bestemte til slutt. Sambo var ikke klar for barn. Men han snudde tankegang rundt uke 14, og fikk da lov til å bestemme om vi skulle vite kjønn eller ikke. Han ville gjerne vite, noe som var helt greit for meg. Denne gangen ble det nesten bare en selvfølge at vi ville vite. Og det er helt greit. :)

#20 mamma.no

mamma.no

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 372 Innlegg:

Skrevet 24 juli 2012 - 22:25

Vi vil ikke vite og ikke vet vi noe heller :) En helt fantastiks følelse! G\Har ingen ide om hvem som skjuler seg der inne og det er så spennende :) Dette er vår nummer tre og sistemann. Har to gutter fra før og får mange spm og mange kommentarere om jente ditt og jente datt.... Vel, bare barnet er friskt, så er det like gøy uansett :)
Går nå over i uke 24 forresten :)

Lykke til :)
  • Gunhild Malene og Moonstruck liker dette