Gå til innhold

Vekt etter fødsel????


FrkR

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnneS

En uke etter andre fødsel var jeg omtrent 10 kg lettere. Da var detigjen ca 3 kg til jeg var like tung som før jeg ble gravid. Første graviditet husker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

2-3 etter fødsel var jeg ikke så fornøyd med vektnedgangen, men de neste 3 ukene var var tilbake der jeg var føre jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har foreløbig gått ned ca 13 kg etter fødselen. Har et stykke til å gå før jeg er der jeg var før jeg ble gravid. Har la vel nesten på meg 30kg, men mye har heldigvis og er heldigvis vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg gikk opp 12 kg, og 8 dager etter fødsel var de borte. Nå har det gått 6 uker, og jeg har gått ned 6 kg til:-) Å amme er tingen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har gått ned 13-14 kg på 5 uker. Det aller meste er vann. Nå er det ca 7kg til utgangspunktet og 12kg til idealvekta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Første graviditet opp 25 (!)kilo, ned 10 i løpet av alt-for-lenge... Andre graviditet opp 12 ned 14 i løpet av et par uker. Problemet er at jeg ikke har fått vekk alt etter første graviditet... Fortsatt 8 igjen der... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første graviditet; vekt før-55 kg vekt høygravid-67 kg, 5 vekt etter fødsel-55kg, 1 måned etter fødsel-49, 5 kg

 

Andre graviditet; vekt før-52 , vekt før fødsel-62, 5 kg , vekt etter fødsel-55 kg , 1 måned etter fødsel- 50 kg.

 

 

Nå 8 uker etter fødsel veier jeg 52 kg. Sliter med å holde vekten "/

 

 

( ammet ingen av dem )

Endret av kaklemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned 12 av de 18 kiloene jeg la på meg. De siste kiloene har jeg saaaakte mistet. Tilbake til utgangspunktet 10 mnd etter fødsel ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

3uker etter fødsel hadde jeg gått ned 13 kg. uten å gjøre noen ting.

jeg veier nå 6 kg mindre enn det jeg veide da jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har lagt på meg 15 og 16 kg de to gangene jeg har vært gravid tidligere. 5 kg forsvinner på sykehuset, 5 kg forsvinner første uken hjemme (vann), og da kan jeg igjen se beina i skinnleggen :-). De siste kiloene har tatt 3-4 mnd å bli kvitt. Denne gangen har jeg lagt på meg 17 kg. En uke til termin, så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første graviditet: opp 17, ned 20 etter 3 mnd.

 

Andre graviditet: opp 23, ned 23 etter 6-7 mnd (kava litt med,dei 4 siste kg)

 

No: opp 24 kg med tvillingar i mage.

N. Blir satt i gang om 6 dagar. Håpar at kiloa forsvinner no også, men har blitt litt eldre så reknar med å måtte stå på litt.

 

Amme er tingen, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Helixxx her igjen. Fødte tvillingar for 12 dg sidan. Hadde gått opp 24 kg. Har no gått ned ca 14 og har 10 igjen. Trur ca 3-4 kg vil gå ok men at eg vil slite litt med,dei andre. Det som.bekymra meg litt no var,det gedigen magen eg hadde sjølv nokre dagar etter fødsel. Såg ut som eg var ca 6 mnd på vei. No ser eg kanskje ut som ca 3 mnd på vei.....og navlen har fortsatt ikkje gått inn. Men tvillingmagen min VAR gigantisk!.

Eg skal prøve å komme med oppdatering om nokre veker. Har bekkenløysning men gjekk første tur med prinsessene idag. Håpar å kunne gå masse turar.

 

Ellers merkar,eg ag eg må drikke og ete masse fordi amminga tar alle kreftene. Og slanke meg er eg ikkje tenkt til no. Det får komme mykje seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Startvekt 63 kg, høygravid 82 kg, to dager etter fødsel 72 kg. Satt da igjen med ni kg mer enn før, fem gikk av seg selv første året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Veide meg først én måned etter fødselen, da hadde jeg gått ned én kilo i tillegg til å miste alle svangerskapskiloene. Er konstant sulten og spiser kjempemye (Fullammer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 38+4 og har kun gått opp 8 kg, ergo har jeg ikke lagt på meg noe utenom foster, morkake osv.

Er spent å se hvor fort jeg når normalfasongen igjen, men ser for meg at det går fort unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...