Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Trene ab circle mini mens man er gravid?

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Vanililla

Vanililla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 157 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2012 - 12:06

Ab circle mini fra TV.shop.

Jeg har så lyst på denne for vil gjerne holde meg i form mens jeg er gravid.
Og da blir det enklere å holde formen etter svangerskapet.

Man skal jo helst ikke trene magen når man er gravid så det er ikke derfor jeg tenker på denne nå. (det kommer etter fødselen)
Men den skal jo være så god på rumpe og lår. :-)

Jeg vet det står i bruksanvisningen at den ikke må brukes av gravide, men jeg er ute etter årsaken?
Er det pga magetreningen? Da kan man jo heller velge å trene rumpe og lår øvelsene.

Sliter med bekkenet og er usikker på om denne vil styrke muskulaturen og gjøre det bedre, eller om den bare gjør vondt verre.

Jeg hater å trene og klarer ikke holde meg til noe fast opplegg.
Har prøvd pilates og jogging, men det blir for omstendelig å holde på med i hverdagen.
Denne virker så enkel å bruke og lett å sette i gang med! Har en venninne som er kjempefornøyd.

Har så lyst å sette i gang nå og ikke vente til etter fødselen. Jeg gjør det ikke for å slanke meg nå mens jeg er gravid, men vil styrke muskulaturen!

Hva synes dere? Hva er risken med tanke på at den ikke brude brukes av gravide? Vil jo selvfølgelig ikke gjøre det om det er farlig for magen..!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Jordmor Siw

Jordmor Siw

Erfaren bruker

• Moderator
  • 2 147 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 05:31

Hei, på deg!
Jeg vet ikke helt hvordan dette apparatet ser ut eller virker, derfor svarer jeg litt generelt ift slike apparater.
Det er mange treningsapparater, karuseller eller naturmidler der det står  "bør ikke brukes av gravide". I veldig mange tilfeller står denne advarselen på grunn av mangel på dokumentert virkning. Dette betyr at man ikke vet om produktet er skadelig for gravide, men ønsker å ha ryggen fri dersom noe skulle skje.
Sånn umiddelbart ser jeg ikke for meg hvilken treningsform for  mage, rumpe eller lår som er skadelig i svangerskapet.
Man anbefales å vente med å trene de rette magemusklene til etter fødselen, men det er av hensyn til musklene mer enn graviditeten.

Jeg beklager at jeg ikke kan si noe mer om dette apparatet eller hvorfor du ikke bør bruke det, men kan ikke si annet enn at produsenten sier du ikke bør, og da er det vanskelig for meg å gi grønt lys.
Til syvende og sist blir det du som bestemmer, uansett.
Ha en fin dag:)