Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

IKM uke31

• Logg inn for å svare
267 svar til dette emnet

#241 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 21:26

Takk for svar Bumblebee. Det hjelper med litt svar;) det høres logisk ut angående festeblødningen du nevner.
Hmm.. lettblødende slimhinner ja. Kanskje det. Synes det er litt mye for det, men;)
Har du noe peiling på hvor mye man skal/skal ikke blø da?
Det har ikke blitt noe mer murringer eller vondt i magen, ei heller mer blødning. Det er en stripe i truseinnlegget, men jeg blør tydelig litt hver gang jeg tisser nå og når jeg tørker meg.
Kan jeg spørre deg hvor mye du selv blør da, og om du har vondt/murringer i magen?
åh, kan jo bli gaaal av dette da!

Takk for at du krysser fingrene, jeg skal absolutt gjengjelde den!!
Skal tenke på oss i helgen:)
Tenker du å ta en test etterhvert, evt. når?

Lillegull nr.3 kom i juni 2013. Nå er familien komplett  :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#242 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 21:36

Jeg tester hele tiden jeg. Håpløs slik ;)
Jeg aner ikke hvor mye som er ok å blø, tror det varierer veldig. Ei venninne av meg har vært gravid 6 ganger, blødd alle gangene. Noen ganger mye, andre ganger lite. Med smerter og uten smerter. Hun har tre friske unger og hatt tre sa.

Forrige pp begynte jeg å blø 4+3. Håpet vel i et par timer at det bare var en blodkar som brast, men det blødde som mensen og temmelig raskt ble testen negativ. Det er derfor jeg er så usikker nå. Har mensmurringer, men har ikke blødd mer enn den ene kvelden etter sex. Har ikke turd å ha sex etter det heller, selv om et frisk svangerskap skal tåle sex... Jeg fikk ganske mye friskt blod på papiret, men det rant ikke ned i do. Dette var om kvelden, fikk blod på papiret resten av kvelden. Ikke noe neste morgen, og er nå en dag over ikm. Tror jeg. Hvis ikke ikm er lørdag/søndag. Det er iallefall 14 dager siden positiv el test.

Jeg skal håpe for deg og inn å lese hvordan det går med deg i helga. Satser på blødningsfri for oss begge de neste 8 mnd ;)

Har du forresten 2 gull fra før? (siden du ønsker 3 gull)

#243 joha99

joha99

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 319 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 03 august 2012 - 21:39

Åååååå nei Ønsker3gull så dumt med blødninger-:(
Krysser fingrene for deg at det går bra...
Men det har aldri gått bra med meg dessverre, har begynt sånn som deg ved hver spontanabort, faktisk rett etter sex eller dager etter...
Så nå etter råd fra legen skal jeg ikke ha sex de første 12 ukene, og jeg hadde ikke det med de 2 første svangerskapene heller pga mye smerter i underlivet... Legen sa også at mange tåler også mindre av sånn som sex etter flere svangerskap og pga høyere alder.
Så jeg skal ikke ha noe sex hvis det klaffer denne pp...

#244 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 22:01

Bumblebee: ja jeg har to gull fra før:) to jenter:)
Jeg har nok heller mer trua på deg enn på meg denne pp altså. Dersom du ikke har blødd ned i do, og generelt høres ut som du heldigvis har blødd litt mindre. Men skjønner skepsisen din og at du vil vente før du jubler.

Joha99.. jeg tenker nok som deg når du sier at det var slik det begynte med deg også da du hadde SA.
Har aldri hørt at man bør avstå fra sex pga høyere alder og dersom man har hatt flere svangerskap, men det var jo interessant. Huff, hørtes ikke noe særlig ut.

Nå får jeg bare se hvordan dette går utover natten og dagen imorgen. Har lest meg frem på nettet til at det er flere kvinner som har blødd opptil 9 dager i sine svangerskap, men jeg tror nok at blør jeg mer enn til over helgen så kontakter jeg nok lege for en hcg. Bare det at jeg helst ikke ville dra på legekontoret så tidlig i svangerskapet. Hadde lyst til å vente litt. Kjenner flere der;) Men må jeg så må jeg.

#245 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 22:04

Har jo hatt en exu for 15 år siden også, hvor jeg blødde i uke7, men ingen smerter. Men kan ikke huske at det var så stor blødning da.

#246 **Cayenne**

**Cayenne**

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 417 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 03 august 2012 - 22:23

Å nei Ønsker, krysser fingre og tær for deg! Men siden blødningen ikke har blitt sterkere utover kvelden og du ikke har kramper er det ganske gode sjanser, så vidt jeg har forstått :)

#247 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 23:17

Du må holde oss oppdatert. Så skal jeg gjøre det samme. Lykke til :)

#248 elibjo

elibjo

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 530 Innlegg:

Skrevet 03 august 2012 - 23:26

Så fryktelig spennende det er blitt her, da! Lykke til til dere alle. Krysser fingrene for dere :-)
1. runde med ivf i Porsgrunn november 2013. Testet positivt 27.11.13 :-)

#249 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 06:10

Vel, da kom tanta her. Ingen tvil. Det blir andre gang på rad med positiv test og tanta kom likevel. Noe galt med meg, eller burde jeg bare slutte å teste?

#250 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 07:28

"Man har hatt det som kalles en biokjemisk graviditet.
Dessverre er det imidlertid veldig vanlig at svangerskap går galt på et veldig tidlig stadium - gjerne rett før mensen egentlig er forventet. Det befruktede egget har allikevel rukket å produsere nok mengder hCG til at det kan oppfattes på de mest sensitive testene. Kvinner som tester tidlig risikerer derfor å få utslag fra noe som egentlig ikke var ment å bli"

Hentet fra lommelegen. Dette er meg i et nøtteskall. En meget god grunn for å vente med testing til etter at tanta har uteblitt.

#251 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 08:53

Fryktelig leit Bumblebee:( Jeg tror det samme har skjedd med meg hvis det er noen trøst. Har fortsatt å blø inatt, blør nå og måtte ha et større bind for å si det slik;)
Men da lurer jeg på noen ting hvis noen av dere vet:
skal jeg forvente en "klump" som kommer ut, eller er det for tidlig på 4+3 som jeg skal være idag?
Bør jeg ta en test om noen dager og se om den fortsatt er positiv, for da har jeg vel hcg i kroppen og kan ikke enda "starte på nytt"??
Må jeg til legen, eller klarer kroppen min å ordne opp selv og så er på`an igjen neste måned??

Sukk.. håper virkelig vi kan prøve igjen om et par uker, at dette er tanta som kom og at eggløsning for meg er om et par uker igjen!

Legger inn det samme spørsmålet inne hos jordmødrene også;)

#252 mei87

mei87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 755 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 09:15

Så leit å høre at det ikke gikk veien for dere to!
Men ønsker3gull, det er mest sannsynlig ingen klump allerede nå. Og du kan hoppe i høyet igjen med en gang, siden det ikke er så mye for livmora å tømme seg for enda, så vil det nok være som en vanlig mens :)

Aprilgutt 2013  :hjerte: Julibaby 2015 

#253 Ønsker3gull

Ønsker3gull

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 099 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 09:46

Takk mei87! Håper du har rett. At jeg ikke har noe hcg igjen i kroppen etter at jeg er ferdig med å blø her;)
Kjenner jeg er litt irritert på kroppen min nå!! Grr..:(
Jeg kommer til å gå rundt å lure på om jeg har hcg i kroppen eller om alt er bra. For så lenge det er hcg i kroppen så kan man jo ikke bli gravid igjen.

Nei, nå skal jeg gi meg. Har jo skrevet masse innlegg bare på dette. Sorry ladies:( dette er bare så nytt, og jeg vet ikke hva jeg skal tro eller mene eller hva. Har aldri mistet før, og jeg vil jo prøve igjen så fort som mulig.. men vet ikke om jeg må styre med leger, blodprøver og alt mulig før vi kan sette igang igjen.
Jeg setter min lit til at det du sier er riktig jeg mei87, og så får jeg kanskje et svar til fra jordmødrene. Så skal jeg slappe av! ;)
Sjekker om det er laget noen nye ikm-gruppe jeg.. og går videre. :D

#254 joha99

joha99

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 319 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 04 august 2012 - 10:29

Trøsteklem til dere begge ønsker3gull og Bumblebeee -:)

ønsker3gull, siden det var så tidlig så kan du nok se på det som en "Mens" om du skjønner hva jeg mener? Dvs du kan regne første blødningsdag som første mensdag og vil nok forvente eggløsning ganske likt som normalt.
Du vil ikke blø klumper o.l, men kan blø mer enn en vanlig mens., og du kan ha smerter lengere.
Alle mine 3 SA i år har forløpt forskjellig, det eneste som har vært likt er hvordan det startet.

1.gang(feb/mars) i uke5 hadde jeg mye smerter, men blødde lite.
Blødningen opphørte etter ca 4 dager og jeg fikk eggløsning på normal tid og ble da gravid rett på igjen.

2.gang(Mars/april) gravid igjen rett etter forrige Sa, mistet i uke4+3 hadde jeg lite smerter, men blødde ekstremt mye, så mye at jeg nesten satt på do døgnet rundt i 3 dager før det ga seg.
Blødningene opphørte etter ca 6 dager, fikk eggløsning til normal tid igjen.

I mellomtiden her har har det ikke klaffet.................................

3.gang(Juli) i uke 6(nå for 2 uker siden) hadde jeg vondt takvis av og på i flere dager og blødde som en normal mens for meg, men det kom noe små klumper og en på str med en oliven, og mye slim utover blod.
Blødningen opphørte etter ca 5 dager, og det føltes som denne runden satt lengere i kroppen siden jeg var litt lengere på vei, så positiv eggløsningstest i dag, så da vil det si eggløsning i mrg eller mandag og da er eggløsningen min etter denne SA ca 3-4 dager forsinket.

Så som du ser er det veldig forskjellig fra SA til SA, men det positive er jo at kroppen ordner opp veldig fort igjen.

Lykke til alle sammen og gleder meg til å følge dere fremover..:-)
Jeg hører nok til nå under IKM uke34 siden eggløsningstesten var suuuuuuperpositiv i dag.....Tjohooooooo :-)))))))
Har dessverre blitt mindre aksjeinnlegg denne uken enn forrige PP, så foreløpig kun mandag og i går kveld, men helgen er jo enda ikke over, så håper på i kveld igjen, hvis ikke gubben er for sliten etter jobbehelg.

#255 Bumblebeee

Bumblebeee

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 302 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 10:32

Så leit ønsker3! Uff. Jeg er også kjempetrist i dag, det er andre gang dette skjer nå, så nå kjenner jeg motet synker.

Hvis det er noen trøst så var det slik for meg forrige gang: mensen kom 3 dager etter ikm, testen var negativ under en uke etterpå. Jeg regnet blødningen som vanlig mensen og el kom som ventet. Med andre ord en vanlig syklus. Jeg blødde bare som vanlig mens, men klumper eller store smerter.

Puppene mine kjennes gravide, det gjorde de sist også. Det er det verste, kjenne på gravidsymptomer og vite at man ikke er gravid lenger. Men det må være bedre å miste nå enn når man er 10-12 uker...

Trøsteklem til deg! Har kjøpt inn masse lørdagsgodt jeg. Og skal snart kose meg med venninna mi sin baby :)

#256 Dossa :)

Dossa :)

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 393 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 04 august 2012 - 11:35

Ønsker, dette var trist å lese :( jeg ble så glad på dine vegne og nå blir jeg bare trist *huff* Sender deg en god klem og håper du blir fort gravid igjen snuppa :wub:

Jeg skal ta pergo denne runden så håper spiren sitter denne gangen :) tålmodigheten min begynner å svekkes merker jeg....men enn så lenge så gir jeg ikke opp :D
  • minønskespire liker dette
Lillegutt kom 08.07.2014 :D
Med mine 4 gull skatter er familien min nå komplett♡

#257 **Cayenne**

**Cayenne**

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 417 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 04 august 2012 - 13:09

Å nei, sier som Dossa - ble så glad på dine vegne Ønsker, og det var ikke meningen det skulle gå slik :( Sender over en stor trøsteklem jeg også :wub:

Regner ellers med at jeg kommer etter i dag eller morgen - føles som heksa kommer hvert øyeblikk nå. Havner tidlig i uke 36, jeg da. Hva med dere?

Ha en strålende helg, sweeties! :D

#258 **Cayenne**

**Cayenne**

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 417 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 04 august 2012 - 13:12

Trøsteklem til deg også Bumblebee :wub: Vet man kan få falsk positiv ved cyster på eggstokkene, men er vel mest sannsynlig kjemisk graviditet. Tror jeg ville vurdert å vente til over ikm med å teste, eller få en ul for å sjekke for cyster.

#259 PeppaPig

PeppaPig

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 741 Innlegg:
  • Sted

Skrevet 04 august 2012 - 14:29

Da er jeg endelig hjemme fra ferie og tanta meldte sin ankomst på torsdag :(
Skriver fra mobil så får ikke oppdatert lista...

Gratulerer til alle med aprilspire i magen!! Masse lykke til alle som enda venter på ikm!

ønsker3gull: sender over en trøsteklem! Kjedelig å måtte oppleve det!
bumblebee: sender over en Klem til deg også!!
Sender over en Klem til alle jeg :D En klemmedag idag tenker jeg ;)
  • Gullblomst liker dette

#260 mei87

mei87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 755 Innlegg:

Skrevet 04 august 2012 - 21:23

Da er der offisielt, TR har ankommet her også. Får satse på en liten maibaby. Ikm uke 35 neste gruppe for meg.

Aprilgutt 2013  :hjerte: Julibaby 2015