Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvor mange barn har dere/ ønsker dere?

• Logg inn for å svare
33 svar til dette emnet

#21 mimmitiltre

mimmitiltre

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 209 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2012 - 15:54

vi venter nr 3 nå any day, men kan ikke utelukke en nr 4;)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 lille_Harepus

lille_Harepus

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 263 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2012 - 20:16

Vi har to flotte barn, nummer tre i magen. Det holder for oss, vi har vært enig om tre barn så lenge jeg kan huske. Jeg ønsket meg 4 barn, pappaen ville ha 2, så ble vi tilslutt enig om 3 barn. Og det tror jeg absolutt holder.

Gleder meg til nummer 3 kommer, minstemann.
Endelig 3 barns mor!

#23 bokormamma

bokormamma

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 473 Innlegg:

Skrevet 10 juli 2012 - 16:20

Vi har tre, på 6, 3 og 1 år. Det er fortreffelig, intenst, travelt og fabelaktig moro! Jeg har alltid ville hatt tre, ettersom jeg selv er fra en flokk på tre og trives godt med det, men nå er det mulig jeg lar meg friste av nummer fire... Mannen min vil gjerne ha en hel flokk og nå er det så intenst at om vi skal ha flere må det skje i løpet av de nærmeste par åra, ellers er jeg for gammel;-)
Men til det å ha tre: Våre er tett, og det har vært et bevisst valg. De tar veldig vare på hverandre, leker godt sammen og  er mye mer hjelp enn jeg ville trodd på forhånd. Og selv om det er superintenst her mesteparten av tiden, ville jeg ikke vært det foruten. Det er en slags herlig galskap å ha tre barn i førskolealder på en gang! Men nå begynner eldstejenta på skolen, så da regner jeg med det blir litt roligere igjen....

#24 snart3-4-5barnsmor.87

snart3-4-5barnsmor.87

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 304 Innlegg:
  • Stedhordaland

Skrevet 11 juli 2012 - 19:05

Hei

Vi venter nr 3 ( som var planen om 1-2 år) men så tok han valget for oss litt tidligere ;-)

Har en på 3år, en på 10 Mnd og trolig siste er ventet 01.03.13 ( mulig en nr 4 men vi får se) er ennå ung ;-)

#25 Tunfisken

Tunfisken

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 235 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 19:33

Jeg har en jente på 11 fra før så jeg tenker to til vil være perfekt. Har termin i mars nå med vår første sammen <3 Mannen min har ikke barn fra før og vil gjerne ha mange, men to små litt tett og så en tenåring tror jeg blir akkurat passe aktivt noen år så får vi se :P

#26 Squirrel79

Squirrel79

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 002 Innlegg:
  • StedOsloområdet

Skrevet 12 juli 2012 - 20:25

Her i huset har vi en på tre, og venter nestemann i desember. Planen er å stoppe etter to, så får vi se hva tiden bringer.

#27 Rachel Zane

Rachel Zane

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 12 juli 2012 - 20:47

Drømmen har alltid vært fire. Har termin med mine to første om ti dager, så får vi vel vente et par år. Haster ikke, er fortsatt ung. :)

#28 Fru Blåbær

Fru Blåbær

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 344 Innlegg:

Skrevet 12 juli 2012 - 22:10

Da jeg var liten ville jeg ha syv, senere ble det tallet nedjustert til maks fire eller minst to.

Vi har en og ønsker oss en til. Mannen mener at to er mer enn nok, selv om han tidligere snakket om tre. Hvis et nytt barn sover like lite som han vi har gjorde det første halve året så har vi ikke kapasitet til mer enn to.

#29 Beibiklein

Beibiklein

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 87 Innlegg:
  • StedVerdal

Skrevet 13 juli 2012 - 09:44

Vi venter vår første i august og skal ha en til etterhvert :) 2 holder for oss :)

#30 Prins og prinsesse

Prins og prinsesse

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2012 - 12:49

Det eneste jeg var sikker på var at jeg skulle ha mer enn ett barn dersom det var praktisk mulig. Er enebarn selv, og savnet aldri søsken som barn - men nå som jeg er voksen savner jeg det veldig...

Vi venter sannsynligvis nr 3 nå. Er mange tvillinger i slekta mi, så blir ikke forbauset om vi får nr 4 på kjøpet. Hvis det er tvillinger blir det stopp på 4, hvis ikke må vi tenke oss godt om før vi bestemmer oss for å få nr 4 (og evt 5...) :) For meg tror jeg det er nok med 3-4 unger som skal følges godt opp i barnehage og skole, med lekser og fritidsaktiviteter - samt at vi vil ha råd til å spare penger til de blir voksne - og til å reise og gjøre hyggelige ting sammen mens ungene er små :)

#31 *venter en liten gutt feb*

*venter en liten gutt feb*

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 538 Innlegg:

Skrevet 13 juli 2012 - 13:47

jeg har 2 på 11 og snart 14, fikk ny samboer for ca 10 år siden og har siden da prøvd og prøvd. vært igjennom flere ivf forsøk og til slutt under det siste fryseforsøket er jeg nå blitt gravid.
1 ivf - 4 fryserforsøk neg. 1 MA. fryserforsøk juni 12 positiv.
2 jenter fra før og en liten gutt i magen.

#32 Mango86

Mango86

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 430 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2012 - 16:41

Kan jeg spør dere som har fått barn nr 4-5-6 om dere har hatt okay svangerskap uten så mye kvalme,oppkast, bekkenløsning osv?

Jeg selv har alltid hatt en plan om minst 2, men ikke flere enn 4. Er nå gravid med min første, og jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker flere heller. Ser med skrekk og gru på enda ett "svangerskap fra helvete" :( Gleder meg til knerten kommer for jeg orker snart ikke mer...

#33 Gunhild Malene

Gunhild Malene

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2012 - 17:43

Hei, Jeg har en nydlig flink gutt på litt over 2 år, vi vil gjerne ha flere. Jeg kunna godt hatt 5-6, men typen ønsker seg max 3, å jeg vil ha minst 4! Så d blir spennende å se på hvor mange vi har tilslutt;) Jeg har alltid drømt om mange barn, siden jeg selv var liten lekte jeg alltid med barn, passet de minste, hadde selv kun to halvbrødre som var 11 å 7 år eldre, så jeg var på en måte enebarn, siden de også ikke var så ofte hjemme, så jeg vil ha tette søsken til min=) så innen to år håper jeg å ha minst ett barn til ;) å jeg trives godt som mamma, så håper jeg at vi får maaange barn! :D Vi har satt oss ett mål at 2åringen slutter med smokk, før nestemann kommer så d bli vell en stund til;) og Bleie selfølgelig! Og bleie bruker han nå bare på natt, så d har vi klart! =) STOLT mamma til 2åringen min uten bleie og sier ifra når han må &amp;lt;3 Og mitt største ønske er tvillinger&amp;lt;3 eller flerlinger;)

Dette innlegget har blitt redigert av Gunhild Malene: 14 juli 2012 - 17:47

#34 3 blå

3 blå

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 294 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2012 - 22:14

Her ligger gutt nummer 3 i magen, de to andre er 7 og 2 år. Blir travelt og gøy med en ny baby i huset :) Mannen min er ganske bestemt på at det nå er stopp, jeg er ikke helt sikker... Det er litt vemodig å tenke på at dette er siste gangen jeg er gravid, skal føde, amme... Uansett, vi er så heldige som har nummer 3 på vei! :)