Gå til innhold

Hva gjør dere som er plaget med jevnlig hodepine?


Rampegutt08+Bøllefrø12

Anbefalte innlegg

Blir det smertestillende hver gang eller har dere noen kjerringråd? Plaget med dette i begynnelsen av svangerskapet, stille en periode og nå dundrer det vilt. Litt avhengig av å ikke ha "Tor med hammern" der oppe med full jobb og smått i hus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det du sier! i går hadde eg en hodeverk-dag :( hatt litt av på, vanligvis ikke mer enn 1,5 dag. Det hjelper meg med masssasje, spikermatten øker sirkulasjonen, ha på brillene(litt nærsynt:P) slappe av, heise og "miste" skuldrene ned, stekke på nakken, er du som meg så er det mer stress enn annet, tar kun paracet i nøden, om eg Må, maks en de dagene så lenge jeg kan la vær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spikermatte ja.. Der sa du noe! Har hørt mye bra om den. Hodepinene begynner liksom framme ved halsen og sniker seg oppover høyre siden av hele fjeset. Veldig "knekkete" og vond nakke også så kanskje det kommer derfra.. Slitsomt er det i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lugget med intens verk i hele natt, og nå dundrer det virkelig i kjeven. Lurer på om jeg kan ha fått en betennelse i munnen? Var hos tannlegen for en stund tilbake for å fikse eventuelle hull, og han fant noen som da ble ordnet. Men kunne jo ikke ta røntgen så han ser jo ikke hva som ligger under. Er ganske hoven i tannkjøttet og litt rød. Tror jeg skal ringe og spørre om jeg kan få en slags penicilin-kur/antibiotika for det hvis det hjelper. Kan jeg ta det når jeg er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hodepine hver dag i flere måneder og migrene hver uke. Tok paracet sånn ca. 2 ganger i uken for å lindre litt. Jordmor sa at man IKKE skulle ta paracet for å klare å gå på jobb. Da skulle man holde seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hodepine gikk gradvis over da jeg begynte å ta jern (etter legenes anbefaling), -men det har dere sikkert skjekket. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg kan ta paracet, men holder meg uansett bevisst unna.

Har jeg hodepine, så overlever jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på sykehuset at det var helt safe å ta Paracet innenfor anbefalt dagsdose. (Fikk høyt blodtrykk og fikk medisiner som jeg fikk grusom hodepine av i starten). Men man vil jo ta minst mulig så har bare tatt det hvis jeg har vært helt nødt.

På min spikermatte står det at gravide ikke skal bruke den. Er det flere typer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på sykehuset at det var helt safe å ta Paracet innenfor anbefalt dagsdose. (Fikk høyt blodtrykk og fikk medisiner som jeg fikk grusom hodepine av i starten). Men man vil jo ta minst mulig så har bare tatt det hvis jeg har vært helt nødt. På min spikermatte står det at gravide ikke skal bruke den. Er det flere typer ?

 

Det er nok flere spikermatter, den finnes en light-utgave, en gul variant! Men for min del brukes den bare i nakkepartiet, ligger ikke helt nedpå, men om jeg hadde gjort det ville det nok gått fint siden jeg er vandt til den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lugget med intens verk i hele natt, og nå dundrer det virkelig i kjeven. Lurer på om jeg kan ha fått en betennelse i munnen? Var hos tannlegen for en stund tilbake for å fikse eventuelle hull, og han fant noen som da ble ordnet. Men kunne jo ikke ta røntgen så han ser jo ikke hva som ligger under. Er ganske hoven i tannkjøttet og litt rød. Tror jeg skal ringe og spørre om jeg kan få en slags penicilin-kur/antibiotika for det hvis det hjelper. Kan jeg ta det når jeg er gravid?

 

Virker som det er tennene! bør du nok sjekke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sjekket det, og da ble det rotfylling på gang. Fikk en akutt behandling som skulle hjelpe mot det verste. De kunne ikke se det før det ble tatt røntgen så må tilbake på noen behandlinger til uka så er det over :)

 

Tannlegen mente på at det var helt greit å ta røntgen nå som jeg var 5 måneder på vei, så jeg satser på det stemmer. satser på jeg slipper unna smertestillende en stund nå for det ble en del tabletter i går og i natt. Men unngår jo så sant jeg kan selvfølgelig! Med tannpine er det umulig å ikke ta noe, i hvertfall om det sitter i røttene som her. Håper alt vondt forsvinner etter behandling neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor ringte meg her en dag. Og hun hadde lest i vg eller dagbladet eller noe, om at nye studier gikk ut og sa at gravide måtte holde seg unna paracet og paracetamol! For de det kunne ha skadelig effekt på utviklingen av kjønnet osv. spesiellt hos guttebarn. Har ikke sett studiet selv, men holder meg herved unna smertestillende! jah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer ramaskrik i media ja, slutter snart lese noe som helst! :P leger anbefaler generelt fravik om en kan la være, men dersom hodet eksploderer er det bedre ta en tablett enn ha det forferdelig. Hver får velge selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...