Og som har betalt tidligere, har dere sagt fra om at dere ikke har tv lengre? Ble det kontroll?
Dere som ikke betaler TV lisens..?
Opprettet av
Anonym bruker
, juli 04 2012 20:38
11 svar til dette emnet
Skrevet 04 juli 2012 - 20:38
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 04 juli 2012 - 20:43
Jeg betalte ikke, flytta, fikk "hygelig" besøk, måtte betale, flytta igjen, men hit kom det ingen regning! Ingen regning, ingen penger, stupid assholes!
Skrevet 04 juli 2012 - 20:49
Jeg betaler. Måtte bare minne folk som ikke vet om at man IKKE har noen plikt til å slippe inn kontrollører, selv om de hardnakket påstår at de har rett til å inspisere huset deres. De som KAN komme inn uten lov, er politi eller myndigheter som barnevern og lignende sammen med politi. Politiet skal også ha en tilsvarende ordre, evt domsavgjørelse. For å få ransakelsesordre må forbrytelse som er begått belegges med fengselsstraff av en viss lengde. Da det IKKE er straffbart å la være å betale lisens, har kontrollører ingen adgang til deres hus hvis dere nekter. Ikke kan de få bistand av politiet heller.
Så om dere har betalt eller ikke, er dere ikke pliktig til å slippe inn disse menneskene som leker politi.
Så om dere har betalt eller ikke, er dere ikke pliktig til å slippe inn disse menneskene som leker politi.
Skrevet 04 juli 2012 - 20:50
Dere kan vel betale dere som alle andre?
Kjipt med sånne som sniker seg unna...
Kjipt med sånne som sniker seg unna...
:)
Skrevet 04 juli 2012 - 20:50
Vet om folk som ikke har betalt på mange år. Så nei ingenting har skjedd. Men jeg vet om en som fikk besøk, han sa at han akkurat fikk ny tv. Pluss av og til kan det lønne seg å spille komplett idiot. Hem, jeg trodde det lå i tv pakken jeg bestilte? Riks tv, canal digital?
Skrevet 04 juli 2012 - 20:55
Frister lite å betale på noe som vi allerede betaler for. Om den lisensen er så jævla viktig, kan ikke bare nrk få en avtale med alle disse folka som styrer canal digital, riks.tv, og osv. Legg lisensen i. Større sjangs for at ingen sniker seg vekk. Problem løst!
Skrevet 04 juli 2012 - 20:55
Vi kjøpte tv i foreldrene våre sitt navn, så da slipper vi unna =)
Skrevet 04 juli 2012 - 21:14
fikk i fjor for første gang.....blir 32 år:P
Skrevet 04 juli 2012 - 21:14
Vi har ikke betalt lisens før, men kjøpte tv i eget navn for et par år siden. Da regninga kom sendte vi mail om at tv'en var en gave, og at vi fremdeles ikke hadde tv selv. Da slapp vi å betale, og har ikke sett noe til noen kontrollør.
Skrevet 04 juli 2012 - 22:25
Den regningen har jeg sluppet unna helt siden jeg flyttet hjemmefra. I fjor kjøpte jeg hus, og regnet med å få min første lisensregning. Men neida, den dukket aldri opp
Vi har eget tv rom ut mot gaten, så hvis det kommer kontrollør, så ser de tven. Så jeg har aldri løyet for å unngå den. Og skulle det mot formodning komme en regning, så skal jeg saktens betale.
Skrevet 04 juli 2012 - 22:33
Når jeg var student var vi mange som droppet å betale. Lisensfolket ringte ikke på dørene en gang. Er et bygg m 12 hybler og et fellesareal med 2 kjøkken og 1 stue. De sneik seg inn når noen gikk ut. Banket på "soveromsdøra" (dvs hybelen). Til de som ikke åpna satte de seg ned på kjøkkenet og ventet til folk åpnet fordi de trodde lisensfyren hadde dratt. Banka til og med på vindu etter det hadde blitt mørkt på kvelden. Syke greier.
Men som nevnt, de har ikke rett til å komme inn selv om noen av dem bryter seg inn. Og du er heller ikke pliktig til å signere det de kommer med.
Men som nevnt, de har ikke rett til å komme inn selv om noen av dem bryter seg inn. Og du er heller ikke pliktig til å signere det de kommer med.
Skrevet 04 juli 2012 - 22:48
Har også kjøpt tv i mammas navn, ergo ingen lisens:-)