Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Lei av å være høygravid? Her er noen perspektiver ..

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Juliii

Juliii

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 158 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 15:05

Jeg er den første til å innrømme at det ikke er digg å være gravid. Faktisk, så tror jeg ikke jeg kjenner noen som har klaget mer enn meg, verken i 1. eller 2. svangerskap.

I dag har jeg 15 dager til termin, men sist helg snakket jeg med noen bekjente damer, og så måtte jeg fnise litt over at det faktisk ikke er så ille å være meg allikevel.. (på tross av bekkenløsning, 19 kg +, *au* over alt manglende søvn, osv, osv, det er som Limahl synger: "neeeever eeeending stoooooryyyyy"... ;))

Min ene bekjente er knapt 11 uker på vei, og har spydd siden hun så 2 blå streker. Mannen må komme hjem hver lunsjpause for å tømme spybøtta og etterfylle vannglasset hennes. Hun spyr fra hun våkner til kl 1500, så tar kroppen fri noen timer før sirkuset er i gang igjen i 19/20 tiden. Hun har gått ned 5 kg hittil, og satt som et levende lik og hutret og dro strikkejakken rundt seg i sommervarmen, i et tappert forsøk på å opprettholde et sosialt liv i fri-timene sine. Stakkars menneske, jeg synes så synd på henne, samtidig som jeg var så utrolig glad for at det ikke var meg . . . hun var tydelig god-misunnelig på at jeg var kommet så langt i svangerskapet, ja, jeg ble nesten misunnelig på meg selv da jeg så det stakkars kreket sitte der ;)

Den andre bekjente har 1 barn, og hun og mannen har alltid sagt at de kun skal ha dette ene barnet. Mens vi satt der sa hun plutselig: "Ja, vi skal vel også ha ett til barn, men jeg kan ikke si at jeg gleder meg til graviditeten". Og jeg skjønner henne - fra hennes perspektiv følte hun sikkert at hun satt der og snakket med smellfeite Barba-mamma, svaiende som et krigsskip for fulle seil (meg) og Gollum fra ringenes herre.

Klart hun ikke gleder seg til å sette i gang når hun så på oss to!!! Og det stakkars mennesket har ALT foran seg, mens jeg kun har 15 dager til termin, og til alt overmål skal jeg få en liten datter :)

Seriøst, jeg får lyst til å sprette champagnen og sende opp raketter over at jeg har kommet så langt i svangerskapet. Hadde ikke bekkenet mitt vært så slarkete skulle jeg hoppet rundt i stuen til full musikk og feiret ;)

Og en annen ting - for min del er det en myte at det er så forferdelig å være høygravid om sommeren. Alle kaffe-kjærringer land og strand rundt akker og oier seg over hvor forferdelig det er, men jeg synes faktisk det er behagelig! Lette, luftige klær, en unnskyldning til å gå i tights hver dag, bare å kippe på seg ballerinasko og sandaler på opplåste føtter og tær, og noen ekstrem varme kan vi vel ikke klage på? Eller hva synes dere?

Herremin, dette innlegget er så positivt at jeg nesten ikke kjenner meg selv igjen, but life is good today! Gratulerer til alle som er i 3.trimester, dere har kommet langt!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Lykkelin

Lykkelin

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 452 Innlegg:
  • StedHalden

Skrevet 04 juli 2012 - 15:09

hehe herlig!

#3 eaglebeagle

eaglebeagle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 839 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 15:23

Vis innleggJuliii skrev 04 juli 2012 - 15:05:

Jeg er den første til å innrømme at det ikke er digg å være gravid. Faktisk, så tror jeg ikke jeg kjenner noen som har klaget mer enn meg, verken i 1. eller 2. svangerskap. I dag har jeg 15 dager til termin, men sist helg snakket jeg med noen bekjente damer, og så måtte jeg fnise litt over at det faktisk ikke er så ille å være meg allikevel.. (på tross av bekkenløsning, 19 kg +, *au* over alt manglende søvn, osv, osv, det er som Limahl synger: "neeeever eeeending stoooooryyyyy"... ;)) Min ene bekjente er knapt 11 uker på vei, og har spydd siden hun så 2 blå streker. Mannen må komme hjem hver lunsjpause for å tømme spybøtta og etterfylle vannglasset hennes. Hun spyr fra hun våkner til kl 1500, så tar kroppen fri noen timer før sirkuset er i gang igjen i 19/20 tiden. Hun har gått ned 5 kg hittil, og satt som et levende lik og hutret og dro strikkejakken rundt seg i sommervarmen, i et tappert forsøk på å opprettholde et sosialt liv i fri-timene sine. Stakkars menneske, jeg synes så synd på henne, samtidig som jeg var så utrolig glad for at det ikke var meg . . . hun var tydelig god-misunnelig på at jeg var kommet så langt i svangerskapet, ja, jeg ble nesten misunnelig på meg selv da jeg så det stakkars kreket sitte der ;) Den andre bekjente har 1 barn, og hun og mannen har alltid sagt at de kun skal ha dette ene barnet. Mens vi satt der sa hun plutselig: "Ja, vi skal vel også ha ett til barn, men jeg kan ikke si at jeg gleder meg til graviditeten". Og jeg skjønner henne - fra hennes perspektiv følte hun sikkert at hun satt der og snakket med smellfeite Barba-mamma, svaiende som et krigsskip for fulle seil (meg) og Gollum fra ringenes herre. Klart hun ikke gleder seg til å sette i gang når hun så på oss to!!! Og det stakkars mennesket har ALT foran seg, mens jeg kun har 15 dager til termin, og til alt overmål skal jeg få en liten datter :) Seriøst, jeg får lyst til å sprette champagnen og sende opp raketter over at jeg har kommet så langt i svangerskapet. Hadde ikke bekkenet mitt vært så slarkete skulle jeg hoppet rundt i stuen til full musikk og feiret ;) Og en annen ting - for min del er det en myte at det er så forferdelig å være høygravid om sommeren. Alle kaffe-kjærringer land og strand rundt akker og oier seg over hvor forferdelig det er, men jeg synes faktisk det er behagelig! Lette, luftige klær, en unnskyldning til å gå i tights hver dag, bare å kippe på seg ballerinasko og sandaler på opplåste føtter og tær, og noen ekstrem varme kan vi vel ikke klage på? Eller hva synes dere? Herremin, dette innlegget er så positivt at jeg nesten ikke kjenner meg selv igjen, but life is good today! Gratulerer til alle som er i 3.trimester, dere har kommet langt!
Ah.... denne trengte jeg nå. Har akkurat sittet og tenkt at nå er det tungt å være gravid. :-)

#4 **♀03♥ ♂10♥ ♀12♥

**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 151 Innlegg:
  • StedNord- Rogaland

Skrevet 04 juli 2012 - 15:47

:-) fantastisk godt skrevet!! :-)
må nesten sørge for å holde denne oppe på siden, fort gjort å glemme hvor stort mirakel vi faktisk bærer på når slutten nærmer seg! :-)

#5 lykketid

lykketid

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 111 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 16:37

Døds bra! :))

#6 Overraskelsen

Overraskelsen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 215 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 16:57

Er godt å bare ha to uker igjen, ja :) Dette er min andre sommergraviditet, og jeg synes det er helt uproblematisk av akkurat de grunnene du nevner + at jeg slipper å bakse med en blekksprut av en 3åring i et forsøk på å få på han ulltøy, dress, votter og vinterstøvler selv iført en alt for varm og trang boblejakke og ullstillongs som strammer på feil sted.

#7 BABY-JENTE

BABY-JENTE

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 506 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 04 juli 2012 - 18:00

Godt skrevet, og det er fint med litt perspektiver nå på slutten :)

#8 våre2gull

våre2gull

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 18:48

Et meget godt innlegg :)
meeeeeeen, 6 dager på overtid (13 forrige gang), bekkenløsning ut av en annen verden, 20 kg +, halsbrann, vond rygg, søvnmangel (ikke at den delen vil bli bedre nødvendigvis), og en 3 åring som ikke forstår hvorfor mamma ikke kan være med på ting og tang noe som resulterer i meeeeget dårlig samvttighet, så konkluderer jeg med at jeg er IKKE noe gravid-menneske, og kommer mest sannsynlig å stoppe med 2 ;)
Partypooper, thats me!! :P

Men, veldig bra at du har hatt en god dag, det hjelper på med de!:)
Også krysser jeg fingrene for at du/og alle andre som nærmer seg termin slipper overtid...!!

#9 My_my

My_my

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 169 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 04 juli 2012 - 19:17

Takker så meget for et glimrende innlegg! You made my day!

#10 Bamsemams74

Bamsemams74

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 445 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 20:43

Vis innleggvåre2gull skrev 04 juli 2012 - 18:48:

Et meget godt innlegg :) meeeeeeen, 6 dager på overtid (13 forrige gang), bekkenløsning ut av en annen verden, 20 kg +, halsbrann, vond rygg, søvnmangel (ikke at den delen vil bli bedre nødvendigvis), og en 3 åring som ikke forstår hvorfor mamma ikke kan være med på ting og tang noe som resulterer i meeeeget dårlig samvttighet, så konkluderer jeg med at jeg er IKKE noe gravid-menneske, og kommer mest sannsynlig å stoppe med 2 ;) Partypooper, thats me!! :P Men, veldig bra at du har hatt en god dag, det hjelper på med de!:) Også krysser jeg fingrene for at du/og alle andre som nærmer seg termin slipper overtid...!!

På overtid har alle lov til å klage alt de vil!!:)))

Godt innlegg Juliii:) Jeg hadde rier i natt og innså plutselig fordelen med å fortsatt være gravid, for å si det sånn... vondt!!!! Håper på en natt uten rier nå, etter å ha lengtet etter dem i snart 9 mnd;)

#11 Juliii

Juliii

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 158 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 21:39

Vis innleggBamsemams74 skrev 04 juli 2012 - 20:43:

Vis innleggvåre2gull skrev 04 juli 2012 - 18:48:

Et meget godt innlegg :) meeeeeeen, 6 dager på overtid (13 forrige gang), bekkenløsning ut av en annen verden, 20 kg +, halsbrann, vond rygg, søvnmangel (ikke at den delen vil bli bedre nødvendigvis), og en 3 åring som ikke forstår hvorfor mamma ikke kan være med på ting og tang noe som resulterer i meeeeget dårlig samvttighet, så konkluderer jeg med at jeg er IKKE noe gravid-menneske, og kommer mest sannsynlig å stoppe med 2 ;) Partypooper, thats me!! :P Men, veldig bra at du har hatt en god dag, det hjelper på med de!:) Også krysser jeg fingrene for at du/og alle andre som nærmer seg termin slipper overtid...!!
På overtid har alle lov til å klage alt de vil!!:))) Godt innlegg Juliii:) Jeg hadde rier i natt og innså plutselig fordelen med å fortsatt være gravid, for å si det sånn... vondt!!!! Håper på en natt uten rier nå, etter å ha lengtet etter dem i snart 9 mnd;)

Klart man skal ha lov til å klage, og spesielt på overtid :) :) :) Jeg er 100% for å få lette på trykket, det Må man få lov til når man trenger det, ellers blir man jo splitte, pine gal. .. Og her i huset stopper vi også etter baby nr.2 - synes ikke det er party-pooper i det hele tatt, det er fortsatt full fest, bare med færre deltakere ;) ..

Lykke til med riene, Bamsemams, blir spennende å følge med hva som skjer med deg i dagene fremover!

#12 Ludviksmamma

Ludviksmamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 262 Innlegg:

Skrevet 05 juli 2012 - 01:06

og jeg som sliter med dårlig samvittighet, for jeg har hatt ett smertefritt svangerskap, hverken kvalme, oppkast, halsbrann, bekkenløsning, INGENTING... nå er jeg stor som en okse, svetter hele døgnet, har 14 dager igjen... mann i nordsjøen, kommer hjem om en uke, egentlig er jeg veldig heldig, men det skal bli godt å legge igjen noen kilo på sykehuset, og ta min mann på ordet, når han søtt sa: du bærer de første 9 mndr, jeg bærer de neste 9 mndr....

#13 Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 274 Innlegg:

Skrevet 05 juli 2012 - 10:31

Takk for et fantastisk innlegg, det trengtes!! :) 19 dager til termin her... Og jeg venter faktisk jente jeg og. Er helt enig, hadde det ikke vært for bekkenet så skulle jeg ha danset rundt i stua jeg og! I stedet skal jeg komme meg ut en tur i dag i stedet for å sitte inne med bekkenfaenskapet. Nyyyte!!

Tusen takk igjen! :D