Gå til innhold

Baby med forstoppelse! Tips??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei på 4,5 Mnd som ikke har bæsja på 4dager! Hun får grøt på kvelden og helsesøster sier at når hun får fast føde skal hun bæsje hver dag!!

Har prøvd med svisker og malt og massasje og sykling med beina. Moen andre tips!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut grøten og gi frukt eller grønnsaksmos i stedet for. Begynn å gi vann om du ikke allerede gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dotto

Sviskesaft, 4 mnd glas. Dattra mi bruker dette hver eneste dag, for å forhindre forstoppelse.

 

Når uhellet er ute og hun blir forstoppa, så tar jeg først litt nøytral olje, eventuelt en såpebit, og tar så vidt innenfor endetarmen. Da glir avføringen lettere ut. Selv dette har feilet av og til, og da har jeg brukt Mikrolax, etter samråd fra lege. Det fåes kjøpt på coop-butikkene hvertfall, koster 100 kr for 5 stk. Om du kjøper dette, så ring legen først, man må aldri finne på å stikke hele den greia inn i endetarmen, datteren min som snart er 3, skal bare ha halve inn. Lykke til til jenta, håper at det ikke er altfor galt når det kommer ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskesaft, 4 mnd glas. Dattra mi bruker dette hver eneste dag, for å forhindre forstoppelse. Når uhellet er ute og hun blir forstoppa, så tar jeg først litt nøytral olje, eventuelt en såpebit, og tar så vidt innenfor endetarmen. Da glir avføringen lettere ut. Selv dette har feilet av og til, og da har jeg brukt Mikrolax, etter samråd fra lege. Det fåes kjøpt på coop-butikkene hvertfall, koster 100 kr for 5 stk. Om du kjøper dette, så ring legen først, man må aldri finne på å stikke hele den greia inn i endetarmen, datteren min som snart er 3, skal bare ha halve inn. Lykke til til jenta, håper at det ikke er altfor galt når det kommer ut!

 

Men skal man gi grøt for enhver pris?

Når tarmen mest trolig ikke er klar for grøt, så må det da være bedre å kutte den ut en stund i stedet for å pøse på med avføringsmidler og klyster for å få babyen skal få bæsjet. Så nødvendig er det ikke med grøt for en 4 mnd gammel baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ville gitt vann, svisker eller sviskesaft, samt kuttet banan (veldig mange grøttyper og fruktnmoser har banan og det virker som en propp på sønnen vår). Også godt tips en annen ga om å smøre stumpen med litt olje. Vi smører aldri innenfor endetarmen, bare rundt. Tror det stimulerer det også. Du skal se det kommer bombebleie snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...