Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Blotte babyen sin på facebook

• Logg inn for å svare
21 svar til dette emnet

#1 babylykke1

babylykke1

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 14 Innlegg:

Skrevet 03 juli 2012 - 13:10

Har flere venninner som legger ut ALT de og barnet foretar seg. "I dag har vi vært på trilletur", " Nå har lille prinsessa fått et bad", "Nå har vi skifta bleie"! Og bilder hele dagen, som ser helt like ut! Koselig å oppdatere en gang iblant, men hvor langt skal man gå?? 5-10 statuser om dagen er bare irriterende.. Og hvor trygt er det? Sies at facebook skal være en "trygg" side, men for perverse dataeksperter er ikke det noen sak. BEGRENS DERE!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 mamma.no

mamma.no

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 372 Innlegg:

Skrevet 03 juli 2012 - 13:31

Jeg vet ikke hvor trygg eller ikke trygg fb er, men jeg gidder ikke bry meg om hva andre legger ut og ikke. Jeg leser det som er av interesse og ser på det jeg synes er fint :)

#3 Silly80

Silly80

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 621 Innlegg:
  • StedKrokstadelva

Skrevet 03 juli 2012 - 15:37

Mer morsomt med de som forteller: Nå skal jeg spise, er på jobb,skal dusje, skal vaske huset, skal rydde bilen osv..
Men Lar bare vær å kommentere og hvis de sender 10 ganger om dagen, huker jeg av så jeg slipper alle oppdateringene fra de ;)

#4 86_mtg

86_mtg

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 591 Innlegg:

Skrevet 03 juli 2012 - 20:27

Hehe, ser hva du mener TS :P

Jeg for min del blir nesten litt småprovosert av de som pælmer ut bilder i øst og vest av barna sine jeg! Gud å gla jeg er for at jeg ikke må på mammas face for å se barndoms minner av meg selv! For meg er minner privat. Veldig privat. Jeg har min barndom i et stooort album. Og jeg syntes det er litt synd jeg at unger nå må gå på fjesboka for å se bilder av seg selv.. Hvem har spurt dem mener jeg, om de i det hele tatt VIL blottlegges på face? Nei intill de er store nok til å ta det valget selv og vet hva det innebærer, skal ikke jeg ha bilde av barnet mitt på internett. De blir før eller siden introdisert for det uansett. Da kan de gjøre det om de selv ønsker det.
Oss to og lille Markus <3

#5 julibebis12

julibebis12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 307 Innlegg:
  • StedBuskerud

Skrevet 06 juli 2012 - 14:46

Jeg syntes det er bra folk legger ut mye drit i statusene sine på face jeg. underholdene for meg! Jeg selv ville ikke gjort det, men det er mitt valg... Jeg blir mer irritert når jeg ser alle "skryte" statuser over hvor flott alle har det og legger ut alt hva di drikker og eter til en hver tid... Og hvor FANTASTISK di har det med mannen sin osv...

#6 Mamman til Stella og Håkon

Mamman til Stella og Håkon

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 389 Innlegg:
  • StedTrondheim

Skrevet 13 juli 2012 - 22:11

synes det er koselig å lese sånt jeg...
om det er et problem for noen så går det an å gjøre så man ikke får oppdateringer fra de personene det gjelder..
og ikke er det farlig eller, med tanke på at man bestemmer jo hvem som skal se bildene og statusene sine.
www.mariannehansens.blogg.no  - Alenemamma, Tennåring og gravid igjenn! :D

#7 Alessandro+baby i magen :)

Alessandro+baby i magen :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 393 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2012 - 14:42

Syns sånt er koselig jeg ! :)
Syns det er verre med de som driver å klager over alt mellom himmel og jord og syns alt er så irriterende og ekkelt og folk skulle ikke ha gjort sånn her og folk skulle ikke ha gjort sånn der og de må gjøre sånn og bla bla bla bla bla BLA !

Bare vær glad , nyt barna deres , nyt livet ! Da hadde alt vært så mye bedre her :)

Ha en fin dag !

#8 Tomler

Tomler

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Skrevet 14 juli 2012 - 20:21

Noen har ikke filter på det de legger ut om barna sine. Enkelte ting og bilder er ikke like kule når man begynner på skolen.
"en gang på nett, alltid på nett" Det er en fin huskeregel.

Ellers syns jeg folk kan skrive hva de vil på statusene sine... De som blir for plagsomme og spammer er lette å få bort.
For meg blir jeg mest trist av de som til stadighet oppdaterer med: "Noen folk er så jævlige..." eller " Hvorfor må alt grusomt skje de man er mest glad i..." Har gått på dette selv og blitt oppriktig redd for at noe skikkelig fælt hadde skjedd. Og sånne statuser er unødvendige...

å skryte av mat, drikke, reiser, kjærester og barn må da være  lov. Det er en fin måte å trekke fram det positive i en ellers grå hverdag! Og har man et godt språk gjør man det gøy for andre å lese :D

#9 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 094 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2012 - 21:15

Synes det er værst med alle som skryter av joggeturer og hvor lenge de har trent. blæ

#10 Lillee&mamsen<3

Lillee&mamsen<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 518 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2012 - 21:22

Vis innleggNovember-spire-79 skrev 15 juli 2012 - 21:15:

Synes det er værst med alle som skryter av joggeturer og hvor lenge de har trent. blæ
Og gjerne har de tatt bilde av seg selv med mobilen etter endt joggetur med et stort glis... Blæ!
Singelmamma, ikke alenemor! :)

#11 charnelle

charnelle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 521 Innlegg:

Skrevet 15 juli 2012 - 21:26

Blogget faktisk om temaet tidligere i dag.. http://denvoksendema...l-man-dele.html
Mamma til jente født 24 oktober 2012
http://denvoksendemage.blogspot.com/

#12 Rosablader

Rosablader

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Skrevet 01 august 2012 - 11:25

Hvorfor ikke bare blokkere statusene dems da? Så slipper dere å irritere dere over dem. De er vel bare veldig stolte og vil dele det med vennene sine :)

#13 April Love

April Love

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 52 Innlegg:
  • StedAfrika

Skrevet 05 august 2012 - 21:26

Jøss, ikke noe annet og irritere dere over.... Get a life...

#14 LivHeidi

LivHeidi

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 232 Innlegg:
  • StedLjusdal

Skrevet 07 august 2012 - 16:19

En ting er hva folk finner på å legge ut om seg selv, men å legge ut masse masse bilder av avkommet osv synes jeg ikke noe om. Et og annet, så klart, koselig, men pass på HVA.
Jeg vil ikke legge ut ultralydbilde heller, selv om det ser ut til at det er veldig vanlig...
- Det finnes ikke noe vennskap, ingen kjærlighet, som den en mor har til sitt barn.

#15 Chelseafan

Chelseafan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 712 Innlegg:
  • StedSarpsborg Østfold

Skrevet 07 august 2012 - 16:28

Synes det er Koselig og se baby bilder,men som du sier det fins grenser, når de bader eller Skifter Bleie,så hadde ikke jeg lagt de ut,du vet ikke hvem folk som er på face,og er også enig i at det bør ikke vare 5-10 innlegg hver dag,men et par bilder hver dag,er jo oki:)

#16 Østfold-80

Østfold-80

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 191 Innlegg:
  • Stedøstfold

Skrevet 07 august 2012 - 16:29

Jeg er ikke på facebook,ville heller ikke ha lagt ut masse private bilder! Så  jeg slipper å irritere meg over sånne ting.;)

#17 Lilja77

Lilja77

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 439 Innlegg:

Skrevet 22 august 2012 - 15:57

ÅÅÅ, gjett om jeg ville irritert mange her a, hohoho:D Det eneste jeg kan irritere meg bittelitt av, eller kanskje synes er patetisk er disse som skryter av treningen sin;) Ellers er jeg sÅ vanvittig STOLT av guttungen min, at jeg rett og slett ikke kan la være Å fortelle pÅ fb hvor fin han er, ved Å lage ymse album. Jeg legger ikke ut bilder der han er naken, og er bevisst pÅ den biten. Likevel vet jeg ogsÅ, at det er mange skumlinger der ute, som kan bruke al verdens bilder til noe man ikke ville like uansett. Verden er farlig, livet er farlig...ja, man kan faktisk dø av det...Likevel, sÅnn tenker jeg ikke. Velger Å ha et Åpent sinn, kanskje til og med være litt naiv og barnslig. Hvis ikke blir man bitter og irritert, det vil jeg helst slippe;) Synes det er koselig Å se pÅ andres bilder ogsÅ, av deres søte, smÅ, hÅpefulle eller annet. Offentlig krangling med Åpne navn, synes jeg derimot er trist, for dem det gjelder. Hvis andres statuser/tekster/bilder ikke interesserer meg, gÅr man bare videre, sÅ enkelt er det;) Sosiale medier er kommet for Å bli, og det er fantastisk med litt "skrytbook" iblant!;)

#18 Panterjenta85

Panterjenta85

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 191 Innlegg:

Skrevet 27 august 2012 - 08:50

Jeg er verge for mitt barn til det er 18 år, og når det gjelder internett er det mitt ansvar å skåne barnet til det selv kan ta fornuftige valg i forhold til deling av personlig material og informasjon. Jeg kan ikke vite om mitt barn vil synes det er greit at det ligger haugevis av bilder på nett når det blir tenåring, eller voksen for den saks skyld. Derfor deler jeg ingen bilder av barnet mitt og ber også de som tar bilder av barnet mitt om å ikke legge det ut på fb. Det gjør meg ingenting om de viser bildene til sine venner, men det skal ikke ut på en offentlig side på internett.
Mine barn skal ha et privatliv og få lov til å ta sine egne valg i forbidelse med sin egen utfoldelse. Det er selvstendige individer det er snakk om! Ikke mor og fars eiendeler!

#19 Leaf

Leaf

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 237 Innlegg:

Skrevet 27 august 2012 - 19:01

Blir vel ikke irritert over hva andre legger ut.

Men det som virkelig sjokkerer meg, er at veldig mange legger ut bare bilder av barna, både med og uten klær. Men det skal ikke være snakk om at de skal ha bilde av seg selv der inne! DET er uaktuelt..
Og slik det er i dag må dessverre tenke på alle de pedofile som er der ute, og som lett kan lagre et barnebilde på sin PC og misbruke det til sin egen nytelse! Av den grunn er jeg veldig forsiktig med hva slags bilder jeg legger ut av barna mine.

#20 *SommerFrisk*

*SommerFrisk*

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 197 Innlegg:

Skrevet 27 august 2012 - 23:36

panterjenta85,  nå må du lese litt hvordan du skriver. du virker jo pissefjern
Bare de er friske <3