Gå til innhold

Hvordan velge sykehus?


babylykke1

Anbefalte innlegg

Gravid for første gang og 12 uker på vei. Har min første time hos jordmor 16. juli. Regner med at jeg får litt mer informasjon da, føler ikke at jeg vet noenting. Er det sånn at man kan velge hvilket sykehus man vil føde på? A-hus er det som ligger nærmest meg, men man hører jo så mye negativt hele tiden.. Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at rikshospitalet er det stedet jeg vil føde. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Medtungthjerte

Hvis du er 12 uker på vei tror jeg det er for sent å søke Riksen. Der må du søke tidlig for å få plass. Men er jo bare å prøve! Du kan søke selv på et skjema som ligger på nettsiden dems, trenger ikke søke gjennom lege eller med helsekortet.

 

Har forsåvidt hørt bra ting om A-hus siste tiden. De har vel også en ganske ny og moderne fødeavdeling? Men har ikke vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten :-) . Desverre tror jeg det er altfor sent for deg å søke Riksen, hvis du ikke har en eller annen form for en alvorlig sykdom som gjør at fødselen vil bli ansett som veldig risikofylt. Riksen er litt spesielt sykehus slik sett. De har en kvote for risiko fødsler og en liten kvote for normalt fødende. Det er det sykehuset i landet som pleier å få flydd inn akutte og veldig spesielle fødsler fra hele Norge. Jeg har venninner som har født på både Ullevål og A -hus og de veldig fornøyde. Fordelen med A hus er jo at alt er nytt og ikke så slitt. Jeg fødte min første unge på Riksen og skal føde nestemann der og. Er veldig fornøyd med det sykehuset. Slik til neste gang for din del :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...