Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Kynnere - mer vanlig jo flere ganger man har vært gravid??

• Logg inn for å svare
13 svar til dette emnet

#1 Solskinnsbolla

Solskinnsbolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 104 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 10:58

Jeg bare lurer...
Er gravid med nr.3, og har fryktelig masse kynnere denne gangen.
Dette var jeg ikke plaga med i det hele tatt med de to første.
Er det vanlig å få mer av det jo flere ganger man har vært gravid? Er fryktelig slitsomt. Gudskjelov har jeg en stillesittende jobb, men allikevel...

(Vet at etterriene blir verre og verre for hver gang, så jeg tenkte dette kanskje var noe av det samme...)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 anonym91

anonym91

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 073 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 10:59

jo det er vanlig :)

#3 Solskinnsbolla

Solskinnsbolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 104 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 11:05

Ok, takk for svar. Får bare bite tenna sammen... :)

#4 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 11:06

jepp, det er vanlig.
:-)
termin 23. april!

#5 Venter på bitteliten

Venter på bitteliten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 11:14

Jeg er også gravid med min tredje, er 12+1 i dag. Har hatt kynnere i halvannen uke allerede. Ble litt bekymret for jeg syntes det var vel tidlig. Googla det, og det er vistnok vanlig for flergangsfødende. :)

#6 Solskinnsbolla

Solskinnsbolla

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 104 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 11:23

Ja, har googla det litt jeg og nå. Vi må nok bare venne oss til det. Er i uke 25 jeg da, og jeg har vel merka det siden jeg var ca 3 mnd på vei. Men merker det mer og mer, og enkelte dager er det faktisk ganske slitsomt. Vi får bare bite tenna sammen og tenke på sluttresultatet. :)

#7 tre håpefulle

tre håpefulle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 460 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 14:09

Jeg hadde tidlig og mange kynnere både i første og andre svangerskap. Nå er jeg i mitt tredje. Jeg har vel jevnt over 5-6 kynnere i timen, tenker jeg. Noen er skikkelig kraftige og minner meg om rier.

Jordmoren min sier kynnerene blir kraftigere for hvert svangerskap.. =)

#8 Bamsemams74

Bamsemams74

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 445 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 16:49

Men de trenger ikke å komme like hyppig og intenst hele tiden. Jeg har hatt ganske rolige perioder innimellom heldigvis:)

#9 Rødhette <3 09 <3 12

Rødhette <3 09 <3 12

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 041 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 17:38

I første svangerskap merket jeg ikke noe særlig til kynnere. Men nå har jeg flere kynnere i timen. Spesielt hvis jeg gjør husarbeid, og ellers er i bevegelse. Da må jeg sitte meg ned og slappe av litt :-) Heldigvis ikke mange ukene igjen nå ;-P

#10 Barn 3 :)

Barn 3 :)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 746 Innlegg:

Skrevet 02 juli 2012 - 17:47

Nr 3 her og og fikk kynnere i uke 15 og dei er kraftigere og meir enn me dei 2 første :) har de daglig :)

#11 Lykkelig g~g~j

Lykkelig g~g~j

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 33 Innlegg:

Skrevet 03 juli 2012 - 13:49

omvendt i mitt tilfelle.. mest med nr 1, mindre med nr 2 og nå med nr 3 er det neste ingenting og er i dag startet påuke 24...men venter meg at etterriene blir vonde denne gangen.. de har nemlig blirr værre ... men men! går vel bra det også!

#12 Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 258 Innlegg:

Skrevet 03 juli 2012 - 14:00

Omvendt her også, hadde masse med nr1 og ganske lite denne gangen. Nå har svangerskapene vært veldig ulik også da...
Kan nesten ikke gå pga bekken denne gangen, hadde ikke problemer med bekken i det hele tatt sist gang.

#13 Netti***

Netti***

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 428 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 19:41

Hatt en del kynnere de 3 første gangene. Men mest med nr. 1. Men hadde da en kjempe hektisk jobb. Sprang hele dagen og satt ikke mere enn 5 min om gangen en sjelden gang i løpet av arbeidsdagen. Hadde i tillegg 2 jobber.

Denne gangen som er nr. 4 måtte jeg komme til uke 35 før første kynne ble kjent...

#14 November-spire-79

November-spire-79

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 100 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2012 - 20:32

Hva gjør dere på jobb når dere får kynnere da? Sier dere at dere må slappe av litt eller biter dere tenna sammen? Jeg lurer fordi jeg måtte sitte hele dagen på jobb i dag, og følte meg som en unnasluntrer .........