Gå til innhold

Gravid på pergo... Andre her inne som har blitt gravid med pergo og er det større sjans for å miste?


Marianne_87+2små

Anbefalte innlegg

Testet positivt igår og idag og er da blitt gravid på min første pergo kur, ca 1 år etter vi startet prøvingen. Det var dobbelkur pergo. Andre her inne som har blitt gravide på pergo? Har hørt at det er mange som mister i tidlig SA etter å ha blitt gravid på pergo. Ligger det noe i det eller er risikoen lik som de som blir gravid uten?

 

Har to barn fra før og brukte ikke pergo den gang så har lite erfaring med det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er gravid på dobbel pergo, har bare fem uker igjen...ikke hatt noe problemer under graviditeten og lille mannen i magen virker sterk og aktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg er nå 5+1 etter terminkalkulator her på nett.. ble gravid på 2pp med dobbel pergo :)

Jeg har hatt en del smerter i magen, har fått høre det at det er større sjangs for å få svangerskap på utsiden av livmor med pergo.. :-/

så nå venter jeg til jeg skal på tidlig UL i uke 6. I mellomtiden kunne jeg ta to blodprøver med en dag mellomrom, for å se om hcg'en dobblet seg på to dager.. venter på svar i dag...

Hadde også veldig vondt i magen i natt, måtte opp å tisse å da fikk jeg skikkelige mensen smerter.. de var så kraftige at jeg brølte og bare lå å vrei meg i senga.. samboeren min våknet i panikk å ville ringe ambulansen, men smertene roet seg etter 10-15min.. håper ikke de kommer tilbake :/

Når du går på pergo, så kan det komme syster som gjør sånt vondt.. Så det er større sjangs for komplikasjoner med Pergo desverre... :( jeg er så redd jeg ikke får beholde spiren i magen min :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt igår og idag og er da blitt gravid på min første pergo kur, ca 1 år etter vi startet prøvingen. Det var dobbelkur pergo. Andre her inne som har blitt gravide på pergo? Har hørt at det er mange som mister i tidlig SA etter å ha blitt gravid på pergo. Ligger det noe i det eller er risikoen lik som de som blir gravid uten? Har to barn fra før og brukte ikke pergo den gang så har lite erfaring med det.

hei :) jeg ble gravid i fjor med En enkelpergo, Men hadde store smerter 2 dager før Ikm, Og skulle på min første ul for å sjekke. og da var det ingenting der. jeg hadde nok Mistet tidlig, Har prøvd meg på en dobbelpergo en stund etter. Men ble ikke gravid. Men ga meg ikke. Så ventet litt med pergo. og prøvde igjen et år etter jeg mistet da med enkel pergo, Jeg er Endelig gravid igjen Er i uke 6, å plages allerede med Kvalme å oppkast :) som er ettt bra tegn. selv om det er tungt å bare ligge hele dagen :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og GRATULERER!!!=) Jeg er gravid etter pergo, er nå 17 uker på vei. I følge min gynekolog har man ikke større risiko for å miste etter pergo, men dersom man har PCOS (som jeg har) har man litt større risiko for å miste. Men ikke få panikk av den grunn, risikoen er ikke veldig mye høyere, det er snakk om et par prosent iflg gyn. Jeg mistet min første pergospire, men spire nr 2 sitter godt:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse:)

Jeg er gravid i uke 21 med tvillinger etter 2 runder enkel pergo. Har ikke hatt noen komplikasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en perfekt liten gutt på 6 mnd som resultat av min første runde med dobbel pergo :)

 

Gratulerer og lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er store forskjellene. Selv har jeg en del Magesmerter om dagen og kaster opp daglig :/ Men oppkast slet jeg med i alle 9 månedene i begge mine tidligere svangerskap og de er ikke pergo barn. Så det er nok normalt for meg... Har vært hos legen idag og tatt hcg prøve så venter spent på svar på den! :-) skal på tidlig ultralyd om 2 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

ville bare si min lille pergo gutt blir 3 år på lørdag :D

 

lykke til meg gullene deres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ville bare si min lille pergo gutt blir 3 år på lørdag :D lykke til meg gullene deres :D

 

og begge etterpå kom av seg selv uten kur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to år prøving ble jeg gravid på 4 pergoforsøk, enkel kur.

Er i uke 28 nå og har hatt et PERFEKT svangerskap.

Ikke vært kvalm EN eneste dag, ikke hatt no blødninger eller noe annet galt.

Ikke tenkt på hva som kan gå galt. Du er gravid.

GRATULERER :) nyt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på 2PP med Pergotime etter litt over ett års prøving. Er ca 4-5 uker på vei, og krysser fingre for at alt går bra. Har noe smerter i korsryggen, litt mensmurringer (avtagende) og nå litt hvit utflod. Det værste hos meg er puppene. FY SøREN hvor mye de har forendret seg på 4 dager.. :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere her som har småblødninger og gravide på pergo? Har nemlig begynt å spotte litt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...