Gå til innhold

Hei til alle dere med pcos!Se hit!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei flotte damer!

Jeg har Pcos og er dritt lei av det norske systemet og hjelpen vi "får"!

Jeg har vert heldig, det er ikke d...jeg har en fantastisk gutt og venter nr.2 nå strax.

Men brenner for PCOS saka!!!!

Det jeg håper dere kan hjelpe meg med er:

Jeg er i idefasen om å starte et samarbeid med eksperter innen pcos.

Jeg vil starte et pcos senter på gården min! Dette vil på en måte være en slags leir for kvinner med pcos. jeg drømmer om å få med meg fagfolk innenfor forskjellige felt. Ser for meg et firedagers opphold fyllt med foredrag, rådgiving, matkurs,fysisk aktivitet, sosialt samvær med likestilte, lyst å ha en egen spa avdeling og mye mer.

 

Er dette noe dere synes at det er verdt å jobbe videre med, og om jeg skulle få til dette, er det interesse for en slik "Leir"????

 

Håpe dere tar dere tid til å svare meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det høres ut som en fantastisk god ide, et herlig initiativ! Tror det kunne kommet veldig godt med, ihvertfall for slike som er i min situasjon hvor legene her ikke kjenner så godt til PCOS og hva det innebærer (tok 4 år med mye smerter og 3 sykehusinnleggelser før jeg endelig ble diagnostisert av fertilitetslege i mars i år). Søstra mi som er eldre enn meg fikk samme diagnosen i mai, og har spurt meg om endel om dette, for legen hennes har ikke så god kjennskap til det. Utrolig frustrerende!

 

I tillegg er jeg en slik PCOS'er som ikke har annet av symptomer på det enn uteblitt menstruasjon og store smerter, og overstimulering med sykehusinnleggelse etter IVF-forsøk. Føler at jeg derfor ikke blir tatt seriøst når jeg sier jeg har PCOS fordi jeg hverken er overvektig, plaget med hårvekst eller uren hud. Hadde vært fantastisk å kunne ha en sånn ting å kunne oppsøke på eget initiativ, om du tenkte det skulle være tilgjengelig for alle med PCOS? Jeg savner ihvertfall noe sånt. Sitter her med store smerter, 80-90 cyster totalt i magen, venter på laparoskopi som kan komme så seint som desember, og veit egentlig ikke hva alt det her innebærer for meg. Frustrerende, og faktisk litt skummelt... Så jeg sier stå på, syns det her høres kjempebra ut!! :D

Endret av AnitaLilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig må det være tilgjengelig for alle med pcos! Vi er alle i samme båt. selv om vi sliter med forskjellige symtomer! Her jeg bor kan heller ikke legene så mye om dette. Og jeg ønsker å få Pcos fram i lyset! det er ca. 40 000 kvinner i norge som har denne diagnosen (leste på nettet). å da synes jeg det er VELDIG rart at det ikke er mer fokus på det!

Jeg har måttet lest meg fram til mye og fått legen min til å sende meg videre. har og en søster med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så mange som mulig tar seg tid til å svare her. Slik at jeg har noe å vise til videre i prosessen! Dette blir som en markedundersøkelse! :) På fårhond, Tusen takk! Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du litt som akinon har i spania bare at de driver med lavkarbo, men etter erfaring og studier er det vist positiv effekt med lavkarbo og pcos.

har prøvd dette og har nesten blitt "frisk" pga dette. vekten gikk ned (selv om det blir en selvfølge og en evig debatt om helsefarer ved dette som forøvrig ikke er forkset på og som heller ikke noen kan kalle seg eksperter da det i bunn og grunn ikke finnes forskning på langtidseffekter av lchf, men det er en annen diskusjon). Et slikt senter som kan være et kjempe tiltak og hjelpe mangen. Mange får jo dette også pga overvekt selv om de fleste i dag har det grunnet arv (gener). Så et spennende og positivt engasjement du har kommet med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei! Jeg tenker hele pakka. Forskjellige foredragsholdere. i alle tema. Jeg har pcos selv, men sliter ikke med overvekt, men min søster har det på den måten. Vi er så forskjellige og trenger alle hjelp innen ett eller annet , om symptomene våre er overvekt, uønsket hårvekst, hudproblemer, ivf og ufrivillig barnløshet, psyken..ja, jeg vil at alle kan få tilfredstille sine behov. og få svar på de spørsmål de har! :) Kjekt at dere liker ideen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en kjempegod ide! Det er dessverre så mange som går med dette i mange år uten å få hjelp. Håper du får gjennomført planene dine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Som ny her, dytter jeg denne opp :)  selv om det er over ett år siden det var noe aktivitet på denne tråden, lurer jeg på hvordan planen gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...