Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Svangerskapsforgiftning. Redd, noen som vet`?

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 13:48

Kommer fra kontroll hos legen uke 25.
Blodtrykket har gått fra 100/- til 155/- på 1mnd. Og jeg har utslag på urinen 3+.

Er andregangs og føler meg helt fin i formen. Ikke noe å klage på. Legen vil legge meg inn for å kontrollere meg for svangerskapsforgiftning. Hva kommer det av? Er det farlig? Går det bra med baby? Masse tanker i hodet nå.
Hva kan de gjøre?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 14:00

Ja, det kan være farlig for både deg og baby, det er derfor de vil legge deg inn slik at de kan overvåke dere skikkelig.
Blir det nødvendig, settes fødselen igang, eller du får ks.

Lykke til, dette går helt sikkert bra med kyndig hjelp. :)
Den som gir seg er en dritt.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 926 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 14:38

Det er ikke alle som får subjektive symptomer på svangerskapsforgiftning. Faktisk kan du ha skyhøyt blodtrykk og masse utslag på urin uten å kjenne deg dårlig. Mens andre kjenner seg kjempedårlig. Det som er så synd med svangerskapsforgiftning er at de vet ikke hva det kommer av, og det er ingen kjente årsaker annet enn at det trolig er genetisk.

Det eneste du kan gjøre nå er å prøve å slappe av og prøve å bli så lite stresset som mulig. La helsevesenet gjøre jobben sin og følge deg opp. Du skal se det går bra. Masse lykke til!

#4 Turtelduen

Turtelduen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 864 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 14:55

Det kan være veldig alvorlig for deg og baby, men de fleste sykehus og leger har god sikkerthetmargin så du får tilsyn kjapt.
Møtte en på føden sist. Hun hadde ligget siste ukene på føden, så det er jo bedre det enn at det skal gå utover deg og baby...
Masse lykke til!
Går nok bra :)

#5 Lupinen

Lupinen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:

Skrevet 29 juni 2012 - 18:07

Så bra at legen din sender deg til sykehuset når han er usikker. Det viser at han tar deg og barnets sikkerhet på alvor.
Jeg var selv innlagt ti lobservasjon med begynnede svangerskapsforgiftning under mitt svangerskap.

Det er undertrykket som er farlig når det stiger, hos deg ser det ut til at det er overtrykket som har steget. Hvis undertrykket er 90-100 er det fare på ferde.

På sykehuset tar de flere tester og sjekker at barnet har det bra. Er det greit med deg og barnet blir du sendt hjem igjen.

Lykke til!